בפגישה שהייתה בסוף השבוע שעבר בין השייח’ מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, ובין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר השר לשייח’: “אני רוצה ששום ציבור לא יאיים על החוק, זה תקף לדרום, למרכז המדינה, לצפון ולרמת הגולן”. משום מה השר שכח להוסיף את יהודה ושומרון, שם נערי הגבעות עושים ככל העולה על רוחם.

"המשילות חשובה לכולנו": לאחר המהומות - אלו ההסכמות בין בן גביר לראשי העדה הדרוזית

כנראה לא במקרה 24 שעות אחר פגישתו עם טריף, הגיע מי שממונה על החוק והסדר במדינת ישראל לאביתר שבשומרון, התייצב בפני אותם פרחחים והשמיע את עמדתו: “אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט, אבל אני רוצה הרבה יותר מהיישוב. צריך שיהיה יישוב מלא לא רק כאן, אלא בכל הגבעות סביבנו, צריך ליישב את ארץ ישראל, ובמקביל לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים”.

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן>>>

כמה מגוחך לשמוע דברי הבל כאלה מהשר לביטחון לאומי, שבחצי שנת כהונתו הגיע הביטחון הלאומי לשפל שכמוהו לא ידעה המדינה. דבריו משקפים חידלון שלטוני שזועק לשמיים, כל זאת ללא תגובה מתבקשת מספסלי הממשלה. התופעה שבמסגרתה עשרות פרחחים פועלים נגד אזרחים פלסטינים, שאין להם קשר לטרור, שורפים בתים, מכוניות, רכוש, נכנסים למסגדים וקורעים ספרי קוראן - מחייבת תגובה הרבה יותר חריפה מאשר מעצר של חמישה.

התמונות הקשות והבלתי נסבלות של רעולי פנים קורעים ספרי קוראן בפתחו של מסגד הגיעו לעיניהם של עשרות מיליוני מוסלמים על הגלובוס. מיותר להגיד כאן מה משמעותן לעם כמו שלנו, שסבל לאורך ההיסטוריה הארוכה שלו מרדיפות, פרעות ושריפת ספרי תורה. תופעה כזו הייתה מחייבת תגובה הרבה יותר קשה ומיידית. במקום זה קיבלנו פה את ההפך הגמור.

בממשלה הזו עוצמים עיניים ואוטמים אוזניים, למרות שבמערכת הביטחון יש מי שמתריע שהאלימות הזאת מובילה את המדינה למציאות מסוכנת שכמוה לא ידענו מזמן. אם לא די בכך, מרוקו הודיעה לישראל שבשל המצב הביטחוני היא דוחה את פורום הנגב, שהיה אמור להתקיים בחודש הבא בהשתתפות מצרים, איחוד האמירויות, בחריין וישראל.

האנרכיה שמשתלטת על יהודה ושומרון, ללא תגובה משמעותית של הממשלה ומערכת הביטחון, היא לא פחות מסוכנת מהטרור שהרים שם ראש. העובדה ששר האוצר סמוטריץ’ והשר לביטחון לאומי בן גביר מעודדים הקמת מאחזים לא חוקיים גורמת נזק בלתי הפיך למדינת ישראל.

ראש הממשלה נתניהו, שמאפשר לסמוטריץ’ ובן גביר לפעול ללא תגובה, פוגע לפני הכל באינטרסים חשובים של המדינה. נתניהו כנראה לא השכיל עדיין להבין שלא המפגינים ולא כתבי האישום נגדו - יפילו אותו. מי שיפיל אותו הם בן גביר וסמוטריץ’ - אלה שהוא חושש להתעמת איתם שמא יבולע לו; אלה שמובילים את המדינה אל עברי פי פחת. השאלה היא מתי נתניהו יתעשת.