מבחינתי אין אדם חסר אמונה. קדושת אמונה בערכים לא נופלת מקדושת אמונה באלוהים. אין יהודים ששווים יותר ואין יהודים ששווים פחות. ערך השוויון הוא ערך מכונן ביכולתה של חברה לקיים את עצמה. לצערי, במדינת ישראל אין שוויון בין חילונים לחרדים. הממשלה הכושלת מנסה להנציח בלעדיות אורתודוקסית חרדית על היהדות, מגובה במיליארדים מכספנו. אין כאן שוויון וכולנו משלמים על כך מחירים, בביטחון, בחינוך ובכלכלה.

הדמוקרטיה היא הדרך היחידה לקדם שוויון. להפיכה המשטרית המקודמת על ידי הקואליציה בראשות נתניהו ישנה מטרה ברורה לפרק את הקשר בין יהדות ודמוקרטיה. הם רוצים שנחשוב שיהדות היא דת, ולכן המדינה צריכה להיות יהודית, דתית והלכתית, כלומר לא דמוקרטית. הם רוצים מדינת הלכה - מדינת ארץ ישראל השלמה, שבה יונצח חוסר שוויון אזרחי ומגדרי. אלא שיהדות היא תרבות שהדת היא חלק ממנה. רבים מאיתנו חילונים ויהודים מבלי להיות דתיים. הרוב הליברלי, חילונים ודתיים, בעד מדינה יהודית ודמוקרטית. מייסדי מדינת היהודים האמינו בערכים ליברליים והנציחו אותם במגילת העצמאות כי הם האמינו בדמוקרטיה.

אז מה הם בעצם רוצים להגיד לנו? שמגילת העצמאות היא מסמך פחות יהודי ממגילת אסתר, שיר השירים או קהלת? מגילת העצמאות היא מסמך יהודי וליברלי, מצפן ראוי למדינה יהודית ודמוקרטית.

הם רוצים להגיד לנו שהקמת מדינת ישראל, בית לאומי לעם היהודי, בידי רוב של חילונים ציונים, היא מעשה פחות יהודי מהטמנת פתק בכותל? הם רוצים להגיד לנו שספרות ושירה שנכתבו על ידי יהודים חילונים כמו לאה גולדברג, יהונתן גפן וסמי מיכאל הן יצירות פחות יהודיות מתהילים או ספרות חז”ל? הם רוצים להגיד לנו שיהודי יוצא אתיופיה ששמר על זהותו במשך אלפי שנים הוא פחות יהודי מחרדי אנטי־ציוני? הם רוצים להגיד לנו שחיילת שעלתה מברית המועצות לשעבר היא פחות יהודייה מתלמיד ישיבה משתמט, רק משום שהרבנות מטילה ספק ביהדותה? הם רוצים להגיד לנו שלימודי תורה שווים לסיכון חיים בשירות צבאי? אנחנו, החילונים, חייבים להפסיק להתנצל. אנחנו לא אנטי־דתיים, אנחנו בעד חילוניות גאה, יש לנו עגלה מלאה בתרבות יהודית.

לפני כארבע שנים ביקר בביתנו נשיא המדינה דהיום, מר יצחק הרצוג, לאחר שקנאי חרדי איים על אבי, פרופ’ יעקב מלכין בן ה־90, רק בגלל שהיה חילוני, שביטא ברבים את אמונתו שכל בני האדם שווים, לאור העיקרון המוסרי של הילל הזקן: “אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך”. אני פונה אליך אדוני הנשיא: אל תעדיף היום אמונת קנאים דתיים על אמונה ערכית. אנחנו הדור הנכון תמיד להגן על המדינה שלנו, גם בקרב על היהדות והדמוקרטיה לפי תפיסת עולמנו. חובה על כל מי שטובת מדינת ישראל לנגד עיניו להגן על מדינה יהודית ודמוקרטית לטובת כל אדם: יהודים, מיעוטים, גברים ונשים, ולתפארת מדינת ישראל.

הכותבת היא דקאנית “תמורה – יהדות ישראלית" ויו"ר “יהדות חילונית". הוסמכה בשנת 2003 לרב החילונית הראשונה בישראל