מכובדי ראש הממשלה. שוב התקבצנו אתמול סביב הטלוויזיה לשמוע את "הצהרתך הדרמטית". שוב נחלנו מפח נפש ואכזבה. שוב קיבלנו תזכורת שאתה גדול המסיתים בהיסטוריה הפוליטית שלנו. קיבלת אתמול הזדמנות לבלום את הרכבת שניות לפני התהום - ובעטת בה. בני גנץ התקשר אליך אתמול. לא טרחת אפילו להתייחס לדבריו. כאילו כלום. במקום לעשות את הדבר המתבקש ולהודיע על עצירת החקיקה וכניסה להידברות מיידית, עד שייצא עשן לבן, המשכת להסית, עד שייצא עשן שחור של חורבן.

אחרי המצור של אלפי המפגינים על המספרה: מאות שוטרים חילצו את שרה נתניהו מכיכר המדינה | צפו
מ"ראשי האופוזיציה בהתנתקות?": הנאום של נתניהו עורר סערה ברשת

אני מקווה שאיפשהו, במקום עמוק כלשהו, אתה מתבייש. לאורך כל הקריירה שלך, כשנשאלת איך אתה רוצה להיזכר ומהי המורשת שלך, אמרת "שומר ישראל". אני מאמין שכוונתך המקורית הייתה אמיתית. אלא שמאז זרמו לא מעט מי ביוב במכונת הרעל שלך. אתה לא שומר ישראל, מר נתניהו. אתה עוכר ישראל. המורשת שלך תהיה כמי שהחריב את המפעל הציוני. כמי שהסית איש באחיו, שילח אש באסמים, לקח את החלום הציוני והפך אותו לביעותים.

המחאה נגד הרפורמה בכרכור (צילום: דוברות המשטרה)

הטבלה אינה משקרת, מר נתניהו. לפני שנה וחצי מסרת את המדינה לממשלת השינוי במצב של אנרכיה. הטרור השתולל באין מפריע. חמאס הפציץ לראשונה בהיסטוריה את ירושלים. תל אביב התרגלה לרקטות. בערים המעורבות יהודים נאלצו לקחת נשק ולהגן על עצמם. הכל בער. הממשלה שהחליפה אותך שיפרה את המצב בכל התחומים. בביטחון, בכלכלה, במאבק בגרעין, באבטלה, במשילות.

והנה, עברו בקושי חודשיים מאז שחזרת לשלטון, והאנרכיה שלנו חזרה. הבטחת יציבות והבאת טירוף מערכות. הטרור ממריא לשיאים חדשים, הכלכלה מתפרקת, ההייטק נוטש, יוקר המחיה ממריא, מעמדנו הבינלאומי קורס והאיראנים מגרדים את הגרעין. יצחק שמיר צדק. אתה מלאך חבלה.

את נאומך אתמול פתחת בציטוט של אהרון ברק. צריך לא מעט חוצפה מצדך כדי להשתמש בציטוטיו של האיש הזה, שבנך כינה זה עתה "מפעיל המריונטות המסוכן ביותר בתולדות ישראל". את האיש הזה, שפרקליטיך הזעיקו כדי לסדר לך עסקת טיעון לא מזמן, הפכת לשק החבטות של מכונת הרעל המפלצתית שלך. ועכשיו אתה מצטט אותו.

הלאה: מעניין אותי מה עבר בראשך כשאמרת אתמול את המשפט הלא ייאמן הבא: "אנחנו לא יכולים לקבל איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה עכשיו בתל אביב". תגיד, מר נתניהו, היית כאן בשנתיים האחרונות? ראית מה עשו שליחיך השונים לאנשי ציבור ולבני משפחותיהם?

אתה מכיר אותם, את הגדפנים עם המגפונים, אלה שרדפו אחרי ח"כים, ילדים של ח"כים, בני זוג של ח"כים, לתוך בתי כנסת וסוכות, אלה שכינו אותם בשמות מחרידים, אפילו ההיא שהובילה את הגידופים נגד המשפחה השכולה. את כולם אתה מכיר טוב, את כולם אתה מארח ומטפח, מפעיל ומוביל, ועכשיו אתה לא מתבייש לדבר על "איומים נגד אנשי ציבור"? אין לך דם בגוף? אין לך בושה? אין לך מראה בבית? מה עובר עליך? משלמים לך לפי שקרים?

אני יודע שהתכוונת לרעייתך, הגב' נתניהו, ששהתה באותה שעה במספרת יוקרה בכיכר המדינה. אז ראשית, יש לכם בעיית מודיעין חמורה פלוס ניתוק ואטימות חמורים עוד יותר, אם ביום כזה, בעיצומה של מחאה בקנה מידה היסטורי, היא בוחרת להגיע להסתפר בכיכר המדינה. שנית, חשוב רגע על אשתו של זאב אלקין, ומה שספגה מהאנשים שלך. ועל הגברת אורבך. והסילמנים האומללים, שבטח מרוצים עכשיו מאוד ממה שעוללו. חשוב על הילדים של כל אותם אנשי ציבור שמכונת הרעל שלך רמסה, על החוויה שנצרבה בנפשם. חשוב, ותבין לאן הגעת.

בוא נמשיך עם הנאום שלך: "לא נקבל אלימות, לא בחווארה ולא בתל אביב", אמרת. אז קודם כל, נשמח אם תברר עבורנו איפה היו כוחות הביטחון ואיפה הייתה המשטרה בחווארה. שנית, נשמח לראות איפה הייתה אתמול אלימות. משטרת ישראל מצויידת במצלמות גוף, ברחפנים, בצלמים בתפקיד ולא בתפקיד. כל מה שהיא הצליחה לנפק אתמול זה שתי תמונות מעורפלות, באחת מהן רואים בקבוק מים ובשנייה חפץ לא מזוהה (בקבוק המים נמסר כנראה ממפגין לחברו).

זו האלימות? איפה השוטרים הפצועים? תראה לי אחד. אין. במשטרה טענו אתמול ששוטרים ננשכו. אפשר תמונות, בבקשה? בינתיים ראינו נשים בנות מעל 70 נעצרות באלימות, ראינו טייס אפאצ׳י שעמד וצילם הפגנה מבלה יום שלם באזיקים, ראינו אדם שאיבד אוזן מרימון הלם, ראינו עשרות סרטוני אלימות משטרתית. זה מה שראינו. ואני לא מאלה שבאים בטענות למשטרה. אני לא מקנא במשטרה.

הרגע המכונן ביותר של הנאום שלך אתמול היה כשהגעת להתנתקות. אתה באמת משתמש בהתנתקות עכשיו ועוד טוען שהיית באופוזיציה והובלת את ההתנגדות? אתה אמיתי? שמע, אולי הצלחת לשכנע כמה חסידים שוטים שהתנגדת להתנתקות, אבל למרבה השמחה הכל מוקלט ומצולם. ההתנתקות אירעה בזכותך. הצבעת עבורה בכל ההצבעות המכריעות בכנסת ובממשלה. הצבעת עבורה אפילו במשאל המתפקדים בליכוד (והצהרת על זה בקולך). יכולת לבלום את ההתנתקות אחרי המשאל, אבל העדפת להצטרף ל"פשרת לבני". עכשיו פתאום אתה אופוזיציה?

אבל זה לא נגמר כאן. זה מה שטענת אתמול: "בהתנתקות, המאבק לא חצה קווים אדומים. לא ראינו אז, את מה שאנחנו רואים היום. המפגינים לא הכו שוטרים, לא קראו למרי אזרחי, לא קראו לסרבנות, לא הוציאו את קצפם על המדינה ולא הוציאו את דיבת ישראל בעולם. ראשי האופוזיציה של אז, ואני בתוכם, לא קראנו לסרבנות, לא אמרנו לא לשרת במילואים, לא קראנו להשבתת המשק, לא עודדנו חסימת כבישים, לא ניסינו להוביל את המדינה לאנרכיה. לא חצינו קווים אדומים".

על מה אתה בונה, מר נתניהו? שכולנו מטומטמים? שיש איפשהו מתקן כזה שמוחק זיכרון וארכיון? אתה זוכר את בצלאל סמוטריץ' עם ה־700 ליטר שמן שניסה להבעיר את איילון? הניסיונות לבצע פיגועים על כביש 1 ובאיילון? החומצות שנשפכו על שוטרים וחיילים? האלימות בהפגנות? החיילים והשוטרים הפצועים? אתה זוכר שח"כ אריה אלדד קרא במפורש למרי אזרחי? סמוטריץ' ורבים אחרים שקראו לכתומים לא להתגייס? למה אתה משקר כל הזמן? למה שלא תיקח הפוגה משקרים, אפילו לערב אחד, ערב מיוחד וחשוב כזה?

איך אתה מעז להשוות את המפגינים אתמול לפורעי חווארה, שהציתו בתים שבהם ישבו משפחות? איך אתה לא מסמיק מבושה, מגמגם במבוכה, קופא על עומדך כשאתה פולט את דברי ההסתה האלה? אתה לא זוכר כמה כבישים נחסמו בהתנתקות? כמה הפגנות ענק והתנגשויות אלימות היו בין הצדדים? אתה באמת חושב שתוכל להמשיך לרמות את כל האנשים, כל הזמן, עד עולם?

ואי אפשר בלי ה"גורמים הזרים", שעל פי דבריך מממנים את המחאה. טוב שלא חיקית את "שרת ההסברה" שלך, שהאשימה את "איראן וגרמניה". אני מזכיר לך משהו, מר נתניהו: אחרי מלחמת לבנון השנייה פרצה מחאת המילואימניקים. זיהית את ההזדמנות והתנפלת עליה. מימנת, ארגנת, הובלת, תדלקת את מחאת המילואימניקים בכסף זר. ראש המטה שלך נפתלי בנט עסק בזה. ועכשיו אתה לא מתבייש לקשקש.
"כי אחים אנחנו", סיימת את נאום המשטמה שלך אתמול, "אין לנו מדינה אחרת". לזה אני מסכים, מר נתניהו. אין לנו מדינה אחרת, ואתה הורס אותה עד היסוד.