אילו אתם ואני היינו יושבים אל כס השיפוט ומטילים עונש על גננת שחבטה בילדינו הפעוטים, מה הייתה חומרת העונש שהיינו גוזרים עליה? זוהי שאלה נכבדה, ואנחנו סומכים על שופטי ישראל שלנוכח ניסיונם הרב ועוצמת העבירה ידעו להעניש את העבריינים במידה הראויה. לא כך סבורים, ובצדק, קבוצת הורים מעפולה שסייעת בגן פגעה בילדיהם.

בטרם נתפנה לציין מהו העונש שגזר בית המשפט, נקשיב תחילה לאנחות הכאב שפלטו הורי הילדים. "אף אחד לא יכול להבין מה עבר עלינו ברגע שגילינו מה עשתה הגננת לילד", אמרה אם לפעוט בגן. "אני מאוכזבת ממערכת המשפט שזה המסר שהיא מעבירה לגבי מי שפוגעת בילדים".

המשכנו וקראנו בזעם והזדהינו עם דבריה של אם אחרת, שכך אמרה: "מערכת המשפט אכזבה בכך שלא נתנה מענה ראוי למי שתקפה ילדים. הכאב גדול מנשוא ואין לתאר את העצב שיש לי כרגע בלב".

אם נוספת המשיכה: "אנחנו מאוכזבות מגזר הדין. ציפינו לעונש חמור יותר, כי זה מה שמגיע למי שפוגעת בילדים שלנו. העונש שקיבלה נשמע כמו בדיחה גרועה. הוא פשוט נותן לגיטימציה לכל אחת שעשתה את המעשים הנפשעים הללו להמשיך ולעשות אותם".

נצטט גם את מר יוסי חברה, מנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, שאמר כי "אותה סייעת הורשעה בתקיפת פעוטות. העונש שקיבלה בבית המשפט, קשה בכלל להגדירו כעונש. זו בושה למערכת המשפט והפרקליטות".

אי אפשר שלא להשתכנע כי מדובר במעשה עברייני קשה. אנחנו מפקידים את ילדינו הרכים והאהובים בידיה של גננת או סייעת, ומקווים כי ילדינו יעלו חיוך על פניהם.

הגיע הרגע שבו החליט בית המשפט להטיל עונש על הסייעת העבריינית. אנחנו כמובן היינו שולחים אותה אל מאחורי סורג ובריח לתקופה שבה תוכל להרהר במעשיה החמורים. בית משפט השלום בנצרת סבר אחרת, ודן את הסייעת שהורשעה בתקיפה של ארבעה פעוטות - עצרו את נשימתכם - לשלושה חודשי עבודות שירות.

והחרפה נמשכת: היכן תבצע הסייעת המורשעת את עבודות השירות שנגזרו עליה? בחום או בגשם? חלילה. את העונש תרצה בבית טיפולי לפעוטות וילדים עד גיל 6. כך הוחלט. החלטה תמוהה, מרגיזה ומקוממת. שפטו אתם: כיצד אתם הייתם נוהגים? אנחנו יכולים רק לנחש.