לו אתם, קוראים יקרים, הייתם יושבים בדין בחבר מושבעים המייצג תבונה ורגש והייתם צריכים לקבל החלטה לגבי עונשו של נהג העומד לפניכם לדין, מה היה גזר דינכם? שאלה זו ניצבה לא אחת בפני שופטי ישראל.

הקורבן האחרון של הקטל בכבישים שעלה לכותרות היה ברק חורי, בן 12, שנדרס בליל כיפור כאשר הפליג באופניו בכביש 4. חורי היה אמור לחגוג את בר המצווה שלו בחודש הבא. את ימי החג במשפחתו יתפסו ימי אבל כבד. לחשוד בדריסתו למוות, ערן אזולאי מבאר שבע בשנות ה־40 לחייו, ישנן עשרות הרשעות קודמות בעבירות תעבורה רבות ומגוונות, ואף על פי כן השופטים שבפניהם עמד לדין התירו לו לאחר שריצה את עונשו, להמשיך ולנהוג על כבישי ישראל.

נשאלות הרבה שאלות: כיצד מניחים שופטי ישראל לנהג בעל עבר תעבורתי כזה להמשיך ולשבת ליד ההגה? מה חולף בראשיהם של שופטים המניחים לקוטל קורבנות להמשיך ולנוע על הכבישים? הנהג שקיפד את חייו של בן ה־12 חשוד בנהיגה בשכרות. על פי החשד, הוא נע על הכביש בסערה ביום שבו מרבית הכבישים היו גדושים ברכבים דו־גלגליים, שנעו בבטחה ובתקווה שכלי רכב רצחניים לא ינועו על הכבישים. לא כך היה.

הרשתות החברתיות געשו מזעם. עשרות פוסטים נסערים גדשו את הרשתות החברתיות בטענה כי המדינה כשלה. היא הניחה לנהג שצבר עשרות הרשעות קודמות בעבירות תנועה להמשיך ולנהוג כאחד האדם. העובדה שנהג ביום הכיפורים בעודנו, על פי החשד, תחת השפעת אלכוהול וסמים ונוהג בניגוד לכללי הזהירות על כבישים ריקים מכלי רכב - רק מגבירה את חומרת העבירה שגבתה את חייו של חורי ז”ל, שכפי שסיפרה משפחתו, היה נער יצירתי, שופע רעיונות מקוריים ובעל סקרנות יוצאת דופן.

יש לשאול את שופטי ישראל: מדוע לא קיבלתם כבר בעבר הרחוק את ההחלטה הכל כך דרושה ונחוצה להסיר את הנהג הפוגע, גם לטובתו שלו עצמו, ממושב הנהג ברכבו? כיצד לא צפיתם שעבריין סדרתי ישוב לסורו? פסק הדין שלנו, הקוראים, יחמיר גם איתכם, השופטים, ויבקש מכם להימנע להבא מלדון בריוני כביש ולהניח לשופטים אחרים לשפוט את היושב אל הגה רצחני.