1 במשך 24 שנות עבודתי ברדיו 103FM זכיתי שאלפי "צדיקים" איחלו לי מיתות כואבות, שונות ומשונות, חלקן מאוד יצירתיות. לרוע מזלם של המאחלים, הם לא מכירים את המשפט האלמותי של חז"לינו "קללת רשע ברכה". אין לי ספק שהמאחלים הם רשעים, רפי שכל, מקופחי "אכלו לי, שתו לי", סוג של המון מוסת וטיפש, שמרגישים מאחורי המקלדת מוגנים ומרשים לעצמם לטנף, לקלל וללכלך בלי לעשות חשבון.

24 שנים אני סופג את הסחורה שלהם. חלק מאלו שאיחלו לי מיתות אכזריות מתו. חלק מאלו שאיחלו לי מחלות קשות שיגרמו לי סבל רב, הפכו להיות בעצמם חולים במחלות קשות וסופניות. הרוחניים שבהם ידעו לכתוב ברשתות החברתיות שבגלל דעותיי הוריי נענשים בגיהינום בעונשים נוראים, והקיצונים שבהם כותבים שאמי הצדיקה ז"ל נאנסת על ידי בני דודינו בגיהינום בכל פעם שאני מעביר ביקורת על אישים כאלו ואחרים מהמגזר החרדי.

לא הייתי נכנס לעניין הזה אלמלא המנוולים מתרבים בקצב מוגבר, וגם דור ההמשך שלהם מטנף ובכמויות. ממש השבוע, כשנפטר איש הרדיו והטלוויזיה רוני דניאל ז"ל, הם קיללו וגידפו את המנוח, בני משפחתו וחבריו בצורה הבוטה והמלוכלכת ביותר, וזאת בטרם הובא לקבורה. כשהערתי על כך לאחד ממנכ"לי האתרים שבהם הופיעו התגובות המלוכלכות על רוני דניאל, הוא ענה לי שאין לו כוח אדם ואינו יכול למנות מישהו שיסנן ויזרוק את דברי השטנה מהאתר שבאחריותו.

התווכחתי עם עצמי אם להעלות לטור הזה כמה צילומי מסך מהטינופת שהתפרסמה, והחלטתי לוותר. זו בעיה קשה להילחם באנשים בורים וטיפשים, כי יש להם יתרון ענק. אדם טיפש בטוח שהוא הכי חכם ושהוא יודע הכל. והכי נורא? הוא בטוח שהוא צודק. המנוח א. איינשטיין - אלברט, לא אריק - קבע נחרצות שיש שני דברים שאין להם גבול: היקום והטמטום. לך תתמודד עם ארגון ענק שמונה את רוב אוכלוסיית העולם - "מטומטמים ללא גבול".

2 אצל כמה אנשים שאני מכיר עשרות שנים (בלי הגזמה) חלה הקצנה בדרכי החשיבה, והם רואים בכל דבר שלא נראה להם קונספירציה. הקונספירציה האחרונה ששולטת בשוק הדעות בארץ הקודש היא התארגנות במחשכים של פוליטיקאים, בעלי חברות תרופות, רופאים ופרופסורים ואנשי תקשורת, שנועדה להפחיד את הציבור במחלת הקורונה, שלדעתם היא בסך הכל שפעת עונתית, וכל זאת כדי להרוויח מיליארדים מהחיסונים שלב א', ב' ועכשיו שלב ג', כלומר החיסון השלישי.

אותם אנשים שאני מכיר עשרות שנים טוענים נגדי ששיניתי את עורי. הם אומרים שבתמיכתי במתן חיסונים ומעצם העובדה שהתחסנתי פעמיים ושאהיה בין הראשונים שיסכימו לקבל את החיסון השלישי, הפכתי לכלי שרת בידי אנשי המאפיה של החיסונים, ואולי אפילו אני מקבל על כך כסף. נשבע לכם בזנב חמורו של המשיח שלא דיברתי עם אף פוליטיקאי, פרופסור, ד"ר או בעל חברת תרופות על ענייני החיסונים.

באופן אישי, אחרי קבלת שתי הזריקות הראשונות לא היו לי שום תופעות לוואי. אני מקפיד לא להיות במקומות סגורים, לא הייתי באף חתונה של נכדי אדמו"רים, לא הצטופפתי בתור בשדה התעופה, לא הייתי בטקס בהר מירון וכנראה לא אסע בחגים להשתטח על הקבר באומן. הפסקתי לשבת בפאבים צפופים ולרקוד בדיסקוטקים, אני מקפיד על ההנחיות, ועד עכשיו זה הצליח לי.

לעומת זאת, אני מכיר כמה כאלו שלא שמו זין על ההנחיות וגם כמה כאלו שחושבים שהחיסונים וההנחיות הם חלק מהבלוף של אנשי הקונספירציה. הם שולחים לי כל מיני הצהרות של רופאים שבאותות ובמופתים מוכיחים שהקורונה היא המצאה. יש כאלו שמוכנים להישבע שהקורונה מופצת על ידי האנטנות של החברות הסלולריות השותפות למזימה של אלו שעושים מיליארדים מהמחלה.

האמת שנמאס לי לראות כל יום בתקשורת רופאים מומחים, מנהלי מחלקות, מנהלי בתי חולים, סגני שרים, שרים, מנכ"לים והרשימה ארוכה. כולם מומחים לענייני המגיפה, כולם מדברים באופן ברור, רהוט ומשכנע. יושב האזרח הקטן מול המכשיר המדבר, קפוא על מקומו, רועד מפחד מפני העתיד לבוא. אחרי שטחנו לו במוח, הוא לא יודע למי להאמין ולמה להאמין. הסטטיסטיקות של השבוע האחרון מראות עלייה במספר החולים שבמצב קשה ובמספר המונשמים. מספר המתים עדיין לא עולה בקצב מפחיד כמו בארצות אחרות, אבל רואי השחורות אומרים שזה עניין של כמה שבועות עד שגם מספר המתים יעלה בקצב מוגבר.

כתבי החצר של הקיסר מקיסריה לא מפסיקים לפמפם שראש הממשלה נפתלי בנט הוא ליצן, שאינו מצליח להתמודד עם הבעיות. המסע להחזרתם של הנתניהוז לבלפור החל לתפוס תאוצה. "רק ביבי יכול למגר את הקורונה", טוענים "העכוזנים", שקשה להם לעכל שהתחלף השלטון.

קבוצה קטנה של מפגינים הפגינה מול ביתו של ראש הממשלה ברעננה. האשמותיו של בנט נגד הלא מתחסנים, שעלולים להמיט אסון על רוב העם שהתחסן, עצבנו לא מעט אנשים. האמת שאני משתדל לא להיפגש או לשבת במחיצת אנשים שלא התחסנו, שלא לדבר על נישוקים ופוצי מוצי. אני מודה ומתוודה שאחרי שעברתי את כל סוגי המחלות המחורבנות שקיימות במילון הרפואי, אני נזהר כמו מאש מהלא מחוסנים. החשש הכי גדול שלי זה שאחטוף קורונה והנבלות שמאחלים לי לחלות ולמות בעינויים ירגישו שניצחו והקללות שלהם יתגשמו. את התענוג הזה אני לא רוצה לתת להם.

3 זה כבר הפך אצלי הרגל, לפרסם במדור שירים של אחרים שמשקפים את מה שאני חושב. כישרונם גדול בהרבה משלי, אז אני עושה להם כבוד ומפרסם טקסטים שלהם שנכתבו לפני זמן רב ויש בהם משום נבואה, ואני אומר את זה בשיא הרצינות.

השבוע אני מפרסם שיר של אהוד מנור ז"ל. אני בטוח שרובכם מכירים את הפזמון, אך לא התעמקתם במילים. עכשיו תהיה לכם הזדמנות לעשות זאת. ליידיס אנד ג'נטלמן, השיר "מוכרחים להיות שמח":

מצב הרוח די ירוד
וכל אחד נראה טרוד
ומי שכבר אומר שלום קולו גונח
רוצה לגמור רק את היום
ולא לצאת לשום מקום
אחרי מבט לחדשות הגוף צונח
הלך כבר כל ההיגיון
פינה מקום לשיגעון
החוב הלאומי והאישי צומח
הלב חושש, הולם כמו תוף
ויש תחושה קשה של סוף
אבל אומרים שמוכרחים להיות שמח.

המחירים עולים עכשיו
הנה סוף־סוף הכל זהב
וכל חלום כמו אופק מתרחק בורח
אתה מביטים במנהיגים
נתקף בהרהורים נוגים
ובלילות מתוך שינה אתה צורח
בכל פינה שנאת חינם
העיר מלאה אוכלי אדם
אתה יכול להתחרט, אך אין סולח
וגם הזמן מסים גובה
ידו על הדק הרובה
ועוד אומרים שמוכרחים להיות שמח

אתה מודאג בתוך ביתך
ולא נרדם עד הזריחה
ואז רואה איך יום מלילה שוב צומח
אתה המום, אתה נחרד
אתה הולך בראש מורד
ואז רואה בצד הכביש סביון פורח
וכשאתה כמעט נשבר
ולא עוזר כבר שום דבר
אתה שומע צחוק של ילד ושוכח
אתה כמה לקרבה ונאחז שוב בתקווה
ואז אומרים שמוכרחים להיות שמח.