בימים רגילים המשך שהותה של משפחת המלוכה במעון ברחוב בלפור לא אמור לעניין אותנו, בעיקר לאחר שמימונו מקופת המדינה הופסק. אם העברת המעון הזה על שמה בטאבו הייתה פוטרת אותנו מעונשה, זו הייתה עסקה כדאית מאין כמותה.

הבעיה היא לא הישיבה הפיזית בבלפור, אלא הלגיטימציה של חילופי השלטון בישראל. משפחת נתניהו ממשיכה להתייחס לעצמה כאל "המשפחה הראשונה", בנימין נתניהו ממשיך להתייחס לעצמו כאל ראש הממשלה. זה לא רק הם, מדובר גם במפלגה, בח"כים, בשרים לשעבר, בתומכים, בשופרות ובחסידים השוטים.

מבחינתם, היותו של נפתלי בנט ראש הממשלה היא לא יותר משמועה אורבנית. אין לו לגיטימציה. לא יכולה להיות לגיטימציה למי שגוזל את השלטון מאלה שנועדו לו ונמשחו למלכות. ההוכחה פשוטה: הם עוד בבלפור.

זה תרחיש הקפיטול האמיתי של נתניהו. הוא הבין שהתסריט של רבבות תומכים משולהבים העולים עם קלשונים על בניין הכנסת לא רלוונטי.

עם כל הכבוד לקומץ הגדפנים הנשרכים בעקבות כל גחמות המשפחה, רבבות אין שם. התוכנית החלופית הייתה פשוט לרסק את עצם הלגיטימיות של חילופי השלטון.

איך עושים את זה? ממשיכים לזלזל בבוטות בראש הממשלה הנבחר ולהתנהג כאילו מדובר בפליטת קולמוס רגעית. לא רק שנתניהו ממשיך לשבת בבלפור, הוא ממשיך לקבל שם אורחים רמי דרג, האחרונה הייתה השגרירה הקודמת של ארה"ב באו"ם, ניקי היילי. אחרי מפגשים כאלה יוצאות גם הודעות לתקשורת וצילומים נלווים. שמישהו יעדכן גם את השב"כ.

בתחילת השבוע עוד ניסו החברים בליכוד לקרוא לנתניהו יו"ר האופוזיציה, אבל זה עבר להם. עד מהרה, כפי שהשתקף בישיבת הסיעה, הם חזרו לקרוא לו "ראש הממשלה".

התקלה ההיסטורית הזו, שבמסגרתה הגיעו כמה חצופים ונטלו מהנבחר את מה ששייך לו על פי ציווי אלוהי, אמורה להסתיים במהרה והסדר ישוב על כנו.

דרעי מתבלבל בכינויו של נתניהו. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

כלומר הגברת תחזור להתעמר בסובביה ולחלק הוראות לנתיניה, הבעל ימשיך לדגמן הנהגה, והבן לגדף את כל מי שלא בא לו טוב בעיניים ברשתות החברתיות.

הם מתקשים להשלים עם העובדה המוזרה שמישהו אחר מקבל עכשיו את ההחלטות. הם מזכירים לי חלק מחסידי חב"ד לאחר פטירתו של הרבי מלובביץ'. יצא לי להיות באותן שנים בניו יורק. ביקרתי ופגשתי את הרבי (אישיות מדהימה ומהפנטת) ולמרבה הצער סיקרתי גם את מותו.

עקבתי בתדהמה אחר העובדה הבלתי נתפסת שחלק לא קטן מחסידיו לא רק האמינו שמדובר במשיח בעודו בחייו, אלא גם הכחישו את מותו.

מבחינתם, עד עצם היום הזה, הוא חי וקיים. הקבר הטרי (שכבר הספיק להזדקן)? זה רק למראית עין. הבלי העולם הזה. כך בדיוק נתניהו.

העובדה שיד זדונית הפילה את נתניהו ביום היורצייט של הלובביצ'ר המנוח, ג' בתמוז (בתאריך הלועזי יש הבדל של יום אחד, הלובביצ'ר נפטר ב-12 ביוני וממשלת בנט-לפיד הושבעה ב-13 ביוני) היא הוכחה מדעית לכך שמדובר במזימה שלא תצלח.

קונספירציה דוגמת הקורונה, שכלל אינה קיימת. הרבי הוא המשיח, חי וקיים, בעוד נתניהו הוא ראש הממשלה, חי ובועט. 

הטור המלא של בן כספית - ב"מעריב-סופהשבוע"