שלום לך, ספונג'דור. מקריאת הפמפלט שפרסמת ב־29 באפריל, אני מסיק ששוב שימחת לקוח מאושר, הפעם את אדונך עמוס שוקן, ואולי עוד כמה על הדרך - כפי שאתה רגיל. 

אין לי עניין באינטרסים הסמויים והמטונפים שלך, כל עוד אין בהם התייחסות אליי. אם בחר עמוס שוקן להזנות את "דה מרקר" בעת שהוא מעסיק לבלר טיפשורת כמוך – מבלי לברר את מי אתה משרת, מדוע ומה האתנן - זו הפררוגטיבה שלו, הוא הבעלים. אצל אביו, גרשום שוקן ז"ל, לא היית עובר את מפתן דלתה של מזכירתו גב' פיק, אתה כבר מבין לבד מדוע. גרשום סלד ממאכערים כמוך, היא לא נתנה להם כניסה ללשכתו.
 
אומנם כתבת טור דעה, ואני מזכיר לך בפעם המי יודע כמה שדעה היא כמו רקטום, לכל אחד יש. גם שרלטן כמוך מחויב לאמת מגובה בעובדות, ומנגד לבוא בידיים נקיות למקלדת. מאדם דתי, חובש כיפה, אני מצפה לכל הפחות שלא ישקר כדי להתפרנס. כאשר כתבת שקבוצת הג'רוזלם פוסט רחוקה "מלהציג מודל של עיתונות אובייקטיבית ונקייה. העיתונים שבבעלותו סובלים מכשלים אתיים חריפים, עמוסים בעסקות תוכן שיווקי, וממעטים להתעמת עם מוקדי כוח כלכליים – וזה בלשון המעטה". 

אני מקווה ששוב תיגרר לבתי המשפט, במקביל לתביעת לשון הרע שכבר מתנהלת נגדך. אבל זה לא מענייני. מה שכן מענייני היא המציאות שלפיה אני עובד ברדיו 103FM וב"מעריב", שאתה מטיל ספק בלתי מבוסס עובדתית וקובע שהם סובלים מכשלים אתיים ועמוסים בתוכן שיווקי. או שאולי אתה מתכוון לג'רוזלם פוסט? מדוע אינך מציין בדיוק היכן הכשלים שזיהית? 

בוא נתמקד בקבוצת "הארץ", שבה עבדתי מ־1981 עד 2006. אין בה כשלים אתיים? לא היו מוספים של תוכן שיווקי? כן היו, והרבה! כתבתי וערכתי ב"הארץ", במגוון תחומים, וביניהם במדור רכב למשל ובמוספים יוקרתיים שהוקדשו לתוכן שיווקי. מי שמתפרנס מחממה שבנויה מפורצלן, לא מתחפש כמוך לעבדאיי. 

בוא נתמקד בשותף בקבוצה - ליאוניד נבזלין, מיליארדר ואוליגרך, שהציל אותה מפשיטת רגל. הוא איש עסקים ידוע, מתי בדיוק התייחסת לעסקיו ב"הארץ" או ב"ליברל"? האם לא מצאת בהם "כשלים אתיים חריפים"? הרי אדם שהונו מוערך ב־5 מיליארד דולר אינו מתפרנס רק מעיתונאות, נכון, מאכער?

אני מפנה אותך, בפעם המי יודע כמה, לפמפלט הזוי על גבול הונאת הציבור, שפרסמת ב־24 באוגוסט 2017 בכותרת: "אני רוצה הביתה! חייייים! מי חטף את רון קופמן?". פרסמת גם את תמונתי בכתבה שהמצאת, שלפיה שר הרווחה דאז, חיים כץ, שנחקר בלהב 433, שכר את שירותיי כדי להשתתף בקמפיין שנועד לשפר את תדמיתו כחשוד בפרשיות שחיתות. 

טלפנתי אליך, שאגתי מדוע לא ביקשת את תגובתי לפני הפרסום. מלמלת כמה הברות על גבול הפיגור השכלי, ובהן "הודעת שאתה מסרב להיות מעורב בקמפיין". 

היית ונותרת שקרן בזוי. מעולם לא פנית אליי לפני פרסום המאמר; מעולם לא פנה אליי חיים כץ; מעולם לא פנה אליי משרד פרסום בעניינו. המשך לשקר לכל אורך הד ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

המנהיגים דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הצפונית ובסוגיות אזוריות נוספות. רך, גם כאשר פניתי למו"ל עמוס שוקן בעניין הפרסום בכותרת לרוחב העמוד. 

היות שהתפרנסתי אצל עמוס שני עשורים וחצי, נמנעתי מלתבוע את הפמפלט של "דה מרקר", אבל אני למד שטעיתי. אתה ממשיך להתפרנס משקרים, המצאות והזיות שאתה מפרסם. 

אני מקווה מאוד שקבוצת ג'רוזלם פוסט תתבע אותך לדין, כדי לאלץ אותך להביא את התגובות שביקשת לפי העובדות שאספת. אני אגיע לצפות בהצגה הזו. אין ולא היה למאכערים מסוגך מקום בטיפשורת. 

נ.ב.
בשיחה שניהלנו לפני כשנתיים, המלצתי לך לטפל בבן משפחתך שמטריד נשים. בניגוד אליך, אני לא מפרסם נתונים שעלולים לפגוע בחפים מכל אשמה, כמו בני משפחה. חשבתי שלמדת משהו מההתנהלות שלי, אבל טעיתי. נותרת רכילאי עלוב. 

לקריאת הטור המלא של רון קופמן: https://www.maariv.co.il/journalists/Article-838891