הוא היה טייס קרב בחיל האוויר, ואחיו הלך בדרכו. גם בתו חלמה להיות טייסת בחיל האוויר, אך לא סיימה את קורס הטיס. הוא נכדו של אחד ממנהיגי היישוב בתקופת טרום המדינה, שהיה לאחר מכן חבר כנסת. הוא אחיינו של האלוף במיל' עוזי נרקיס, שהיה מפקד פיקוד המרכז במלחמת ששת הימים ומייסד המכללה לביטחון לאומי.

הוא הבכור מבין שלושה בנים של מי שהיה בעבר שר בממשלות ישראל, וכיהן גם כמזכיר מפלגת העבודה. בימים אלה מציין אביו 94 שנים להולדתו.

את גיחתו המבצעית הראשונה כטייס קרב ערך ביום הראשון של מלחמת יום הכיפורים. במסגרת "מבצע אופרה" הוא ערך ביקור קצר בעיראק יחד עם עוד שבעה טייסים. הוא היה מפקד "טייסת הבז השנייה", ששינתה את שמה ל"טייסת חוד החנית". כשהיה מפקד הטייסת, הוא יצא במטוס אף־15 למשימה מעבר לגבולות המדינה. בסיום המשימה, בעת שתרגל קרב אוויר, הוא שכח להעביר את המפסקים במטוס למצב אימונים, מה שהביא לכך שהוא "נעל" את מערכת הירי על בן זוגו לטיסה ובעת שהוא לחץ על כפתור השיגור, הוא הביא לשיגורו של טיל אוויר, טיל מונחה שמשוגר מכלי טיס לעבר כלי טיס אחר במטרה להשמיד אותו. הטיל פגע במטוס שבו טס חברו לצוות, אך החבר הצליח לכבות את המנוע, לבצע נחיתת חירום ולנחות בשלום. בעקבות האירוע ביקש לסיים את תפקידו כמפקד הטייסת.

אחרי שפרש מפיקוד על הטייסת, הוא התמנה לראש ענף אימוני קרב בלהק אוויר, שאחראי על פעילות האימונים השוטפת של חיל האוויר. הוא היה מפקד בסיס נבטים ובסיס חצרים והועלה לדרגת תת־אלוף. הוא ניהל את קליטת מטוסי ה"רעם" של חיל האוויר, ובשנת 2000 התמנה לראש מטה חיל האוויר. בשירותו הצבאי הוא צבר יותר מ־4,200 שעות טיסה וביצע 255 משימות צבאיות בשטחי האויב.

כשהיה מפקד המכללות הצבאיות, הוא התפרסם בכך שביקש להתנסות בעבודת חיילי המילואים במחסומים ביהודה ושומרון ועזה, ועמד שמונה שעות בשני מחסומים.

הוא היה איש חיל האוויר הראשון שמונה לראש אגף המודיעין. מי שמינה אותו לתפקיד היה רמטכ"ל, גם הוא היה יוצא חיל האוויר. בתפקידו כראש אמ"ן הוא היה מעורב בתכנון תקיפת הכור הגרעיני בסוריה. הוא מבוקש בטורקיה, שם הוגש נגדו כתב אישום ובו דרישה לגזור עליו תשעה מאסרי עולם על מעורבותו בהשתלטות על משט המרמרה בדרכו לעזה.

הוא טען בעבר שאין איום קיומי על ישראל, והסביר ש"לישראל יש את הצבא החזק ביותר ממרקש ועד בנגלדש, כולל". התבטאות מפתיעה שלו הייתה כששיבח את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון באומרו: "אם הייתי יכול, הייתי שם כל יום פרח על הקבר של אריאל שרון על כך ששחרר את ישראל מ־1.7 מיליון פלסטינים".

יצחק הרצוג וציפי לבני הכריזו עליו בעבר כמועמד שלהם לתפקיד שר הביטחון, בלי שיכהן כחבר כנסת.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
האיש שגילה מגיל צעיר מחויבות לנצרות, ירש חלק מהונו של אביו והיה הנשיא הראשון בתולדות ארצות הברית שהתגורר במשך שנה בדיור ציבורי, הוא גם זה שנבחר לתפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות כ"סוס שחור", ביטוי המתאר אדם שזוכה להצלחה כנגד כל הסיכויים. זהו ג'ימי קרטר, הנשיא ה־39 של ארצות הברית, שהתפרסם בכך שביום השני בתפקיד העניק חנינה לכל המשתמטים ממלחמת וייטנאם.