משהו: אי אפשר לשוחח עם מישהו על איך הוא מעביר את הימים האלו בלי להשתמש במילה נטפליקס.

מחשבות פרועות על משפיעני רשת

מתברר שצה"ל הוא הצבא הקשוח ביותר שתוכלו להעלות על דעתכם. די, אמרו שלטונות הצבא, מספיק עם דוגמניות. התואר “אומן פעיל" נשלל מדוגמניות. הן אינן פסנתרניות ואינן כדורגלניות. לא עוד שירות עם אישור להמשיך לדגמן. אפילו אם את בת 18 שמצטלמת לקמפיינים של ראלף לורן וקלווין קליין, ואפילו אם, לפחות לתחושתך, את מביאה כבוד ועושה עבודת הסברה למדינה. מישהי כזו שאלה: “מי שכן יוכל לקבל ‘אומן פעיל' זה מי שיש לו כמות עוקבים גדולה? איפה ההיגיון?".

נכון, מעכשיו יש תואר “אומן פעיל" חדש. אם את או אתה מוגדרים כמשפיעני רשת, תוכלו לעשות שירות צבאי ויהיה לכם חופש (ימי חופשה ממש) להמשיך לטקטק עם בקבוקון או שפופרת מוצר בידיכם, ולאסוף עוקבים, כסף ומתנות.

צה"ל והמולדת צריכים אותך. לא, לא אותך, הלוחם, הטייס, השריונר, זה כל כך 2020, עכשיו אנחנו ב־2021, אנחנו מחפשים אותך, היוטיובר, כוכב הטיקטוק, אלוף האינסטגרם.

זו הודעה של צה"ל, מילה במילה: “יוטיוברים? חיים ברשתות החברתיות? חושבים שאתם משפיעני רשת? חולמים להיות הפרזנטורים החדשים של צה"ל? אנחנו מחפשים אתכם!

"לראשונה, ובצעד מהפכני, מתקיימת ‘ועדת משפיעני רשת' שתבחר את נבחרת הפרזנטורים החדשה של צה"ל. אם אתם יוטיוברים, כוכבי רשת, חיים את הרשתות החברתיות ובעלי השפעה בפלטפורמות האלו, בעלי כושר ביטוי ויצירתיות יוצאת דופן, יודעים לכתוב את הקופי הכי שנון וליצור את הסרטון הכי ויראלי - זה המקום שלכם".

לדעתי, ההרשמה נסגרה כבר. מיהם משפיעני הרשת של היום ועל מה הם משפיעים? אני יודע שהמדינה הזו נוסדה על ידי משפיען רשת שנולד קצת קודם, בנימין זאב הרצל, שכתב משהו שהשפיע על רבים. היה משפיען רשת אחר, קרל מרקס, שכתב משהו אחר שהשפיע על רבים אחרים. גתה כתב רומן בשם “ייסורי ורתר הצעיר", וצעירים כה רבים הושפעו ממנו, שכולם התלבשו כמוהו, ואפילו התאבדו בהמוניהם. מה כותבים משפיעני הרשת של היום? אני חושש שרובם ככולם עושים דברים מצחיקים בטיקטוק, או רוקדים שם בחן ובלבוש שאי אפשר לעמוד בפניהם, וכך משפיעים על אחרים לעשות דברים מצחיקים או מצודדים כמותם.

או לפחות להגיב ב־חחחחחחחח.

אחרות מצטלמות מצד זה ומצד אחר, מול הראי ובטבע, ומקבלות מהממתתתת.

אולי אני טועה, ואולי יש מישהו עם הרבה K של עוקבים שמעלה מחשבות על חשיבות תקומת עם ישראל בארצו, ונותן השראה ותוכניות פעולה לדור שלם, ואני לא יודע עליו. אבל אני חושד שאם יש כזה, יש לו שני עוקבים, שניהם עם אותו שם משפחה כמו שלו והם מוגדרים אצלו אימוש ואבוש.

זה מגיע

קיבלתי את ההודעה לבוחר. קיבלתי גם בחילה.

בחירות רביעיות תוך שנתיים. ממש עם חכם. השונאים של נתניהו לא מפסיקים לשנוא אותו גם כאשר הוא עשה משהו שראוי לשבח בעיניהם. שמציל את חייהם.

מולם, התומכים בנתניהו מעקמים את האף ונוטשים על כל דבר קטן שלא מוצא חן בעיניהם.
לך תבנה ממשלה על בסיס היגיון של בוחרים כאלה.

קיבלתי את ההודעה לבוחר. וגם בחילה.

פנקייק מעולם אחר

יום אחד גילו אסטרונומים בשמיים עצם מוזר בצורת סיגר. אסטרונומים בכירים מהרווארד (ישראלים, שמם: פרופ' אבי לייב, ראש המחלקה לחורים שחורים וראש המכון לאסטרופיזיקה של אוניברסיטת הרווארד, וד"ר שמואל ביאלי), חקרו והודיעו שזה איננו אסטרואיד או כוכב שביט, אלא דבר מה שנשלח על ידי תרבות מן החלל. נתנו לו אפילו שם: “אומואמואה", מילה שפירושה בשפת הוואי העתיקה: שליח. פתאום הופיע משהו ממקור מלאכותי, ועשה לנו היי. פרופ' לייב אף כתב ספר: “חוצנים. הסימן הראשון לחיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ". הספר הופיע באנגלית בינתיים, אבל בקרוב גם בתרגום לעברית.

יצורים השוכנים מחוץ למערכת השמש החליטו לשוטט להם בחלל. אולי הם הגיעו לסביבה שלנו במקרה, ויופתעו כאשר הם יפגשו אותנו, אם כי קרוב לוודאי שאם מטרת החיפוש שלהם הוגדרה כחיפוש וגילוי חיים תבוניים הם יתאכזבו וישדרו הביתה: “אין טעם להגיע לכאן, זה כוכב שלא מתאים לחיים, מלא רעידות אדמה, התפרצויות הרי געש וסופות. האופנה איומה, הם הולכים במכנסיים מלאים קרעים וחושבים זאת לטעם טוב, ובכלל, היצורים האלה הם שחצנים שמאמינים ששיגור רכב למאדים הוא הישג גדול. חבל שנסענו עד לכאן, ואנחנו מצטערים מראש על הקבלות של הדלק שנגיש כשנחזור".

מדובר כאמור בעצם בצורת סיגר. מה פתאום שלחו אלינו סיגר? זה התמיה אותי. ואז נשמע תיקון מדעי: זה לא סיגר, זה דומה יותר לפנקייק.
אה, עכשיו אני מבין. מדובר בתרבות של פנקייקים, שחיה על כוכב מתאים לפנקייקים. אלוהים שלהם ברא את האבולוציה שלהם, ויאמר לה: “אבולוציה, אין לי כוח להתעסק בפרטים. קחי תא אחד ולכי ותעשי מה שייצא לך בשיטת הברירה הטבעית". האבולוציה של אותו כוכב החליטה שפנקייק הוא הצורה הטובה ביותר לאחסן בה גנים.

כך נולד עולם הפנקייקים. אחרי שנים רבות הם יצאו לחפש עוד פנקייקים ביקום. הם עברו על פני כוכבים רבים. מצאו כוכב שבו החיים הם מלווח, כוכב שבו החיים הם ופל בלגי, והמשיכו בתקווה למצוא פנקייק כמותם.

עד אלינו הם הגיעו. פנקייקים ששולטים בכדור הארץ הם לא ימצאו כאן. הפנקייקים שלנו עדיין בשלב נמוך של התפתחות ועדיין לא חושבים לנסוע לחלל ולצאת למסעות מחוץ לכדור הארץ, או לצלחת. אני חושד שהם אפילו עוד לא שואלים את עצמם את השאלות העמוקות: האם יש עוד פנקייקים ביקום?

פינת השלולית

צפרדע הזמין נסיכה לפגישה במסעדה, היא הגיעה, אבל לא נמשכה. בסוף הארוחה הציעה לשלם חצי. הוא סירב. כשהוא החזיר אותה הביתה, היא הודתה לו, אבל אמרה שהוא לא הטעם שלה והתנצלה. למחרת הצפרדע שלח לה הודעה: “את חייבת לי כך וכך שקלים".
“צפרדעים יקרים", מוסרת הנסיכה בפרסום בווידויים מדייטים, “אם אתם לא מסוגלים להבין סירוב, אל תזמינו לדייט, עד שתלמדו לקבל לא". 