נאום מעשי: הנאום של נסראללה שלשום לרגל יום אל־קודס כהזדהות עם מאבקם של הפלסטינים לשחרור ירושלים היה לכאורה בסגנון המוכר והתוקפני של מנהיג הארגון השיעי, אבל מאחורי האיומים המוכרים ניתן ללמוד שהאמירה המשמעותית ביותר של מזכ"ל חיזבאללה עוסקת דווקא במישור הדיפלומטי - הניסיון הבינלאומי המשותף ללבנון וישראל להגיע להסדרה בנושא המחלוקת לגבי הגבול הימי ביניהן.
 
עצם ההתייחסות של נסראללה לנושא מחזקת את הטענה שהפעם מדובר במשא ומתן רציני. מקורות נוספים מעידים על סיכוי גבוה ונכונות של כל הצדדים להגיע להסדרה. למעשה, נסראללה סיפק באופן מפורש גיבוי למגעים כשאמר: "אנחנו עומדים מאחורי המדינה גם בסוגיית הסדרת הגבול. אנחנו סומכים על ההנהגה בלבנון שתדע לעמוד על זכויות המדינה ולהשיג את מה שמגיע לעם הלבנוני".
 
נסראללה התייחס בנאומו גם למתיחות בין ארה"ב לאיראן ואמר כי במקרה של מלחמה ישראל וסעודיה הן שישלמו את המחיר, וכי האמריקאים מבינים היטב שאם תפרוץ מלחמה היא לא תישאר בגבולות איראן.
 

בישראל סבורים כי עימות צבאי משמעותי בין ארה"ב לאיראן הוא עדיין בגדר אפשרות רחוקה מאוד וכי הצדדים אינם מעוניינים בכך. האיראנים נמצאים בלחץ כלכלי גדול, אבל האמריקאים אומרים בצורה הגלויה ביותר כי אין להם כוונה לנסות להפיל את המשטר בטהרן, וכי מטרת הידוק הסנקציות על האיראנים היא להוביל אותם למשא מתן ולהסכם גרעין טוב יותר מזה שממנו פרשה ארה"ב לפני כשנה.
 
כמו במקרים אחרים, פרשנויות מוטעות עלולות להוביל להסלמה שאיש אינו רוצה בה אבל על אף האיומים והעקיצות כלפי ישראל, נסראללה לא ציין אתמול במפורש כי ארגונו ימהר להצטרף לאיראנים או לבצע פעולות בשליחותם גם נגד מטרות ישראליות במצב של הידרדרות ביטחונית בין ארה"ב לאיראן. האמירה הזו תואמת גם את התפיסה בישראל, שלפיה נסראללה אומנם מחריף את הטון נגד ישראל, אבל הוא מתנהל בצורה פרגמטית מולה ואינו מעוניין או חותר לעימות צבאי. בעניין הזה הוא רחוק מלהיות בובה של משמרות המהפכה. לפני הכל הוא יפעל מהאינטרסים שלו בלבנון, שיעמדו לפני האינטרסים של איראן להוביל לחוסר יציבות באזור בגלל המשבר הכלכלי שהיא נמצאת בו.
 
חיזבאללה חוזר ממלחמת האזרחים בסוריה עם הרבה ניסיון מבצעי אבל לאחר ששילם מחיר כבד. משפחות רבות שאיבדו בנים במלחמה, פצועים ונכים רבים מכבידים מאוד על הארגון, השרוי גם כך במצב הכלכלי הקשה ביותר שלו בשנים האחרונות. כמו תמיד, עימות מול ישראל יכול להתפתח, במיוחד כשחיל האוויר פועל בסוריה גם נגד מטרות חיזבאללה. אבל לא במקרה בשנים האחרונות לא נהרגו שם פעילים של הארגון מאש חיל האוויר, ואפשר להניח שבישראל נזהרים מאוד בסוגיה הזו כדי לא להתגלגל להסלמה לא רצויה.
 
בנאומו סיפק נסראללה כותרת מעניינת נוספת בקשר לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. הוא הכחיש בנאומו שלשום את קיומם של מפעלים לייצור טילים מדויקים בלבנון ואמר: "גורמים פנו אלינו וביקשו שנהרוס אתרים לייצור טילים מדויקים על אדמת לבנון. עצרתי את הגורמים ואמרתי להם - אנחנו ישרים יותר מהאמריקאים. אם אני אומר שאין בלבנון, אז זו בדיוק המציאות. 
 
כצפוי, נסראללה לא התייחס לתמונות השמדת המנהרה האחרונה של הארגון על ידי ישראל ולקמפיין האחרון של צה"ל בנושא. בישראל סבורים שהארגון ספג מכה קשה – מבצעית וכלכלית, כתוצאה מהשמדת המנהרות, אך עדיין אין בכך כדי לסכל את תוכניות ההתקפה שלו לשטח ישראל. כבר עכשיו חלק ניכר מפעולותיהם של כוחות הארגון מושקע בתוכניות והכנות למקרה של מלחמה מול ישראל.