עוד ניצחון כזה ואני עוד יותר אבוד - זה מה שברני סנדרס יכול לומר על תוצאות הבחירות המוקדמות שהתקיימו אמש (שלישי) במערב ווירג'יניה שמהם יצא המנצח. "מה יש לי מזה?" שאל ודאי סנדרס את עצמו. הילרי קלינטון, חרקה שניים. עוד הפסד אחרי הכישלון באינדיאנה בשבוע שעבר. "למה הוא עושה לי את זה, הזקן מוורמונט?".

מבחינה אלקטורלית להילרי קלינטון אין מה לדאוג. נכון להיום, יש באמתחתה 2,238 צירים מובטחים שיתמכו במועמדותה בוועידת המפלגה ביולי. לאישור סופי של המועמדות דרושים 2,383 צירים. לברני סנדרס יש 1,467. גם אם יזכה בבחירות המוקדמות הצפויות בשבועות הבאים – אין לו שום סיכוי לעקוף את קלינטון ושום תקווה לנשל אותה מהמועמדות.
 
עם כל הישג בבחירות מוקדמות, ברני סנדרס נראה יותר ויותר פתטי, נשמע יותר ויותר הזוי, ונחשף יותר ויותר כמנותק. "הצעירים והצעירות שמצביעים עבורו יודעים היטב כי הם תומכים במפסידן. אבל הם כאילו מנחמים אותו, משגרים לו את מסר ניחומים, אתה לוזר אבל אנחנו איתך", הסביר פרשן בערוץ ציבורי.


אבל עם כל תוספת משוריינת במאגר הצירים שיתמכו בה בוועידת המפלגה -  נוכחותו של הסנטור הקשיש מוורמונט במירוץ יותר מעצבנת ויותר מרגיזה את הילרי קלינטון. המינוי הכמעט רשמי של דונלד טראמפ למועמדות הרפובליקנית לנשיאות מחייב ומאלץ את הילרי קלינטון להתרכז במלוא המרץ במאבק נגד טראמפ. אבל ברני סנדרס הדמוקרטי מנהל ומוביל חזית שנייה נגדה שמחייבת ומאלצת את קלינטון להפנות מרץ ומשאבים במטרה להעביר לצדה את הצעירים והצעירות הנוהרים לאסיפות הבחירות של סנדרס.

גם העובדה שהיא כשלה בבחירות מוקדמות במערב וירג'יניה היא אות אזהרה לקלינטון. זהו כישלון שביטא מורת רוח כלפיה בקרב מצביעים לבנים, כורים, פועלים וקשיי יום. מעמדות שקלינטון זקוקה לתמיכתם בבחירות לנשיאות. הסקרים שסנדרס מנופף בהם שלפיהם הסיכויים שלו להביס את טראמפ בבחירות לנשיאות טובים יותר משל קלינטון הם מוקדמים מדי ואין להתייחס אליהם ברצינות.
 
גם הסקרים שהראו שבמדינות מאוכלסות כמו פנסילבניה ואוהיו, קלינטון וטראמפ כמועמדים לנשיאות מקבלים כמעט אותם שיעורי תמיכה הם מוקדמים. הם מזכירים את הסקרים מלפני שנה מתחילת ההתמודדות במתחם הרפובליקני כשג'ב בוש היה המועמד המוביל והמועדף ובן קרסון הפופולרי ביותר. 

ברני סנדרס ימשיך בקמפיין שלו, כפי שהצהיר, עד לכינוס ועידת המפלגה ביולי. לא משום שהוא מצפה ומקווה להשיג את המינוי הדמוקרטי לנשיאות. אלא משום שהוא מאוהב בקמפיין, שיכור ממחיאות הכפיים שהוא מקבל ומכור לגילויי האהדה הנלהבים מהמוני הצעירים והצעירות. "לפני שהתחילה ההתמודדות למועמדות לנשיאות לפני שנה אף אחד מהצעירים והצעירות הללו לא שמעו בחייהם את השם ברני סנדרס ולא ידעו על קיומו", העיר פרשן בערוץ ציבורי. "פתאום הוא בעיניהם הגואל והמושיע שיפתור להם את בעיות ומצוקות חייהם".