תמיד הייתי משועשע מתופעת חן טל. התמונות סרות הטעם, התגובות העוד יותר סרות טעם והגישה חסרת הבושה שמאפיינת את הרשת החברתית שנשפכת מכל פוסט שהיא מעלה. 



תמיד הייתי מלא השתאות מהזעם הנאצל של מבקריה, שלרוב בתמונת הפרופיל שלהם נראים תצלומים שהם פרובוקטיביים רק טיפה פחות מאלו של כוכבנית הרשת, חלקם הורים לילדים, המרשים לעצמם להשתמש בשפת ביבים, כאילו הם נלחמים על חייהם, לא פחות.
תמיד חשבתי שמבקריה של חן טל לוקים לרוב בצביעות, שנאת נשים וסתם רשעות טהורה. הרי מה באמת ההבדל בין דוגמניות הלבשה תחתונה, הזוכות לכינויים כמו "ברבור" והערצה ציבורית חסרת גבולות, למלאכתה האינטרנטית של הגברת טל? מלבד התאגיד והתקשורת שעומדות מאחוריהן, לא הרבה. 

אך בניגוד לרבות מהדוגמניות והסלברטאים בישראל,  ככל שנחשפתי יותר ויותר לפרסונה שמאחורי התמונות הפרובוקטיביות מצאתי אדם אמיץ, שמעז להגיד את מה שהוא חושב ולעמוד על השקפת עולמו. חן טל הפכה לדוברת נלהבת של זכויות להט"ב, טבעונות וזכויות נשים.
כשנחשפה פרשת המועדון אלנבי 40, בו פורסם סרטון של אישה שיכורה מקיימת יחסי מין עם גברים זרים, חן טל התייצבה באומץ לצד המתלוננת ושיתפה את קוראי התקשורת הישראלית בתחושה המצמיתה שפוקדת אותך כשמשהו כל כך אישי נחשף לאוויר העולם.
 
ונראה שחן טל לא מפחדת לעמוד על העקרונות שלה גם כשמדובר באירוע המרגש ביותר בחייו של אדם בוגר, החתונה. בפוסט שפרסמה בפייסבוק סיפרה טל כי היא רצתה חתונה ענקית ועתירת כוכבים. לאחר מכן גוללה טל את סיפור היתקלותה ברבנות הראשית, בהשפלה שעברה כאדם חילוני ובהחלטתה שלא להינשא ברבנות, משום שהיא מוסד שמפלה מגדרית. 
 
חן טל חתמה את הפוסט בתמונה שלה נישאת לבחיר ליבה בעיר פראג שבצ'כיה ובמילים: "כל אלו שמפחדות מזה ש״אבא שלי יהרוג אותי אם לא אתחתן ברבנות״, תאמיני לי שאבא שלך יהרוג את עצמו על שאמר את המשפט הזה כשהוא יבין מה הבת שלו עוברת כשבעלך הצדיק פתאום לא יתן לך גט".
 

*סירבתי להתחתן במדינה שאינה מאפשרת נישואים לכל המגדרים*לפני כ-10 חודשים, אלירן בן הזוג שלי כרע ברך והציע לי להתחתן אית...

Posted by Hen Tal on Thursday, December 24, 2015
כשקראתי את המילים החכמות שכתבה טל לא יכולתי שלא להיזכר בכל אותם חברים, קרובי משפחה ואחרים, חילונים ואתאיסטים, שנישאו ברבנות רק מתוך חשש מהתגובה של סביבתם.  כאלו שמוכנים לבוא בשעריו של מוסד שמשפיל נשים, מתעלל במתגיירים ופוסל מכל וכל את הקהילה הלהט"בית. 
אז אני אומר לאחיי החילונים, הלוואי ולרבע מכם היה את חוט השדרה המוסרי יש לחן טל. הלוואי וכולכם הייתם מסוגלים לעמוד על שלכם מול לחצי הסביבה כמו האישה הצעירה והמפתיעה הזו. ולחן טל ובן זוגה אני מאחל כמובן שנים רבות של אושר, עושר, שוויון ואהבה.