ההתמהמהות בהחלטות לגבי "מלחמת טבח השבעה באוקטובר 2023" או בשמה הרשמי שכבר אינו מחזיק מים, "חרבות ברזל", מתחילה לתת את אותותיה על המשק הישראלי שהחזיק מעמד איכשהו בחודשים הראשונים למלחמה הארורה. 

לאחר השנה השחורה: מספר הנופלים לאורך השנים עולה על 25 אלף | הנתונים המלאים
בנוסף לפרס ישראל וחידון התנ''ך: נתניהו לא ישתתף בטקס החיילים המצטיינים השנה

אי אפשר לנהל משק לאורך זמן ללא הכרעה צבאית קצרה וברורה, ללא אופק, אפילו חלקי. ההכרעה "נכנסים" או "לא נכנסים" לרפיח, כן נכנסים, רק לציר פילדלפי? או אולי בהמשך שחיקת כל רפיח מחייבת ריתוק כוחות צבאיים לאורך זמן, גם סדיר וכמובן גם מילואים.

מצב המשק עלול להיות עוד יותר עגום אם לא יתקבלו החלטות קשות, ככל שיהיו, לסיים את המלחמה הארורה שבה הפסדנו ושהמשק מתקשה לעמוד בה. אין פלא כי מדדי בנק ישראל לפעילות המשק מצביעים על ירידה קלה מדי חודש בפברואר וגם במרס. מדדים אלה אינם מבשרים טובות.

מנתוני הלמ"ס עולה כי הנשים ממלאות את השורות במשק. בעוד היעדרות זמנית של גברים, בכל הגילים, ממקום העבודה במשך כל השבוע, במשך חודש מרס השנה, עלתה בשיעור של 73% לעומת מרס 2023, מטבע הדברים בגלל המילואים וסיבות אחרות, ההיעדרות של נשים, כל השבוע, עלתה בשיעור של 10%.

הנשים ממלאות בשוק האזרחי את מקומם של הגברים המגויסים למרות תוספת העול שלהן בניהול משקי הבית בצד העבודה מחוץ לבית. הגיעה שעת הכרעה: אולי אפשר להתייעץ גם עם נשים שעושות נפלאות בכל התחומים, נשים שאינן יושבות בקבינט המלחמה המצומצם?

הטור המלא: מחר במוסף "עסקים" של מעריב