הגיעה שעת האמת וחייבים להסתכל למציאות בעיניים. ישראל כשלה במלחמה ושלטון חמאס כנראה ישרוד גם לאחריה. קבינט המלחמה והמטכ"ל לא הצליחו להשיג אף אחת ממטרות המלחמה שנקבעו, ובזבזו את ההישגים שלוחמינו הגיבורים השיגו באומץ ובהקרבה עילאיים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה והמטכ"ל לא הפגינו מנהיגות וכשלו בהובלת הצבא לניצחון.

טנק זיהה תזוזה במבנה וירה: תחקיר התקרית בה נהרגו שני לוחמים
סמוטריץ': העסקה שעל השולחן - ניצחון לחמאס; איזנקוט: סחיטה באיומים

העסקה עם החמאס שעליה מדובר עתה, ושבה רוב החטופים, החיים והמתים, לא מוחזרים לישראל, היא טעות. מצד אחד, ישראל לא תקבל את כל אזרחיה בחזרה, ומצד שני, ישראל תסיים דה-פקטו את המלחמה ברצועה כפי שחמאס רוצה. 

הסירוב של קבינט המלחמה להודות במציאות מונע הצעת מתווה שבו אנו דורשים את חזרת כל החטופים, החיים והמתים, ובתמורה ישראל תכריז על סיום המלחמה באופן פורמלי. הלחימה העצימה הרי הופסקה לפני חודשים, מרבית הכוחות נסוגו מהרצועה וממילא ישראל כבר הציעה סיום בפועל של המלחמה במסגרת עסקת חטופים.

עצרת למען השבת החטופים אחרי פרסום ההקלטות של קית' סיגל ועמרי מירן (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת למען השבת החטופים אחרי פרסום ההקלטות של קית' סיגל ועמרי מירן (צילום: אבשלום ששוני)

אם חמאס יסכים למתווה זה, נקבל את כל אזרחינו החטופים בחזרה ונוכל להתחיל בהליך מעמיק של בדיקת המחדלים והסקת המסקנות.

משפחות החטופים בכנסת (צילום :פורום תקווה)

ואם חמאס לא יסכים למתווה הפסקת המלחמה שיוצע בפומבי על ידי ראש הממשלה וכל חברי קבינט המלחמה ושיועבר למדינות העולם, לאו"ם ולתקשורת העולמית, אז הקבינט יכריז בקול אחד כי למרות כל ניסיונותיה של ישראל, השטן החמאסי נחוש להמשיך במלחמה ולכן אין לישראל ברירה אלא לחזור ללחימה עצימה ולהיכנס בכל הכוח לרפיח, לעזה ולח'אן יונס כדי לכבוש את הרצועה כולה ולמוטט הפעם באופן מוחלט וסופי את שלטון החמאס, בדיוק כפי שארצות הברית ובעלות בריתה מוטטו את מדינת דאע"ש.