שלום לחטוף הישראלי הבא. קודם כל, מצטער לשמוע. אם כבר נחטפת, כדאי שתדע כמה דברים: ראשית, עדיף שתיחטף לבד. חטוף בודד שווה יותר. מוטב שתהיה מתנחל או לפחות דתל"ש. לא גבר צעיר ובטח לא בחורה צעירה. לא בטוח שזה ישחרר אותך מוקדם יותר, אבל כנראה שזה עדיף. 

סינוואר לא יודה בזה, אבל הוא קרוב לעשות את הטעות של חייו
"דבר שלא צריך להיות": האם אנו עדים למחדל נוסף של מערכת הביטחון?

בכל מקרה, תדאג שבחוץ המשפחה שלך לא תעשה יותר מדי רעש כדי לשחרר אותך. וגם לא פחות מדי רעש, שלא יתעלמו מכם. שיעשו רעש בדיוק במידה הנכונה. וממש חשוב שהם לא ייקחו חלילה מומחה לניהול משברים שיש לו, או הייתה לו פעם דעה פוליטית. גם אם הוא מקצוען. עדיף שייקחו מישהו שלא הביע שום דעה על שום דבר אף פעם. נקי. לא צבוע ולא מזוהה. ואם לקחו, שלא יפטרו אותו. 

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

ובכלל, כדאי שהמשפחה שלך לא תצעק ברחובות או תעשה יותר מדי הפגנות. ושלא יתערבבו עם מחאות אחרות. זה מפריע לאחדות. שלא יתארגנו עם יותר מדי כוח. ושלא יתראיינו, זה מעלה את המחיר. בכלל, אחרי שנחטפת כדאי שהמשפחה שלך תיקח צעד אחד אחורה. כל דבר שהם עושים או לא עושים עלול לפגוע בסיכויי שחרורך. נכון, זה נשמע מתסכל, אבל אתה רוצה לצאת משם, נכון? 

חשוב מאוד שהדיונים בעניינך, על עסקת שחרורך, יתקיימו בימי חול, משום שבערב שבת הדיונים ייעצרו ואתה נידון ל־48 שעות נוספות בשבי. לא שזה משנה במצבך עוד יום, עוד יומיים, עוד שבוע, עוד חודש. זה לא יעשה את ההבדל. תחזיק מעמד. 

דע, אתה זוכה להמון אמפתיה. באמת המון. אתה ומשפחתך. לו רק היה אפשר לחיות מאמפתיה, היית הכי חופשי בעולם. וזכור - כולם חושבים עליך כל הזמן ועושים הכל לשחרר אותך. כלומר, לא כולם, לא הכל ולא כל הזמן, אבל אתה מבין את הכוונה. כי בינינו, אי אפשר לעשות הכל. ובטח לא כל הזמן. אתה הרי לא מצפה שנפסיק את המלחמה או נפרק את הממשלה בשבילך. וגם לא נוותר על האגו הישראלי רק כדי לשחרר אותך. אתה בטח מבין שזה לא שווה. יש גבול. אתה חייב להיות עם סבלנות. 

הפגנה למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
הפגנה למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

עוד דבר, עדיף לך להיחטף אחרי שכבר הוצאת דרכון זר, הכי טוב אמריקאי. נשיא ארצות הברית מגלה המון חמלה לחטופים ולמשפחותיהם. הוא, למשל, נותן את המספר האישי שלו למשפחות, רק כדי שיהיה להן עם מי לדבר ולפרוק. משפחה של בעל דרכון ישראלי יכולה מקסימום להתקשר לער"ן, אם לא סגרו אותה עדיין. אם אתה כבר מתעניין, אז גם מכון וולקני עלול להיסגר, אבל מה אכפת לך מפיתוחים חקלאיים כשאתה מוחזק על ידי מחבלים. העיקר שתחזיק מעמד, כן? 

בטח תתעודד לדעת שגם כשתהיה שם, החיים פה יימשכו. בפורים נקנה תחפושות, אם יישארו כאלה בכלל, כי אתה יודע איך זה, תמיד נזכרים בדקה ה־90. וגם נצא למסיבות, ונשתה אלכוהול כדי לשכוח קצת מהצרות. תבין, גם לנו לא קל פה. 

אפרופו הדקה ה־90, אנחנו גם נסגור חו"ל בפסח. אבל תבין, זה לא שלא חושבים עליך. ברור שכן. אבל עצם זה שאנחנו ממשיכים לחיות, ליהנות ולטוס, מראה את החוסן שלנו כעם. לכן נמשיך לחגוג, להתחפש, לציין את יום העצמאות, לצאת למסיבות וכן, גם לטוס לחו"ל. אגב, נוסיף עוד מזוודה, למרות המחיר, כי אם כבר יוצאים, לא נעשה שופינג כדי להראות לכולם כמה אנחנו חזקים? אנחנו צריכים קצת לנוח מלדאוג לך כל הזמן, חטוף יקר. אבל ברגע שנחזור לארץ, נקשיב לחדשות כדי לראות אם יש התקדמות בעניינך. 

הפגנה למען שחרור החטופים בדרך בגין מול הקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים בדרך בגין מול הקריה (צילום: אבשלום ששוני)

עוד דבר שינחם אותך לדעת - מהר מאוד תהפוך לאייטם קבוע בתוכניות האקטואליה. יימצאו כמה דקות לדבר עם בני משפחתך, כדי שיספרו שהם מקווים לשחרורך, ומצפים מהממשלה לעשות הכל וכו'. ואז ייצאו לפרסומות, כי חייבים להתפרנס, אתה יודע איך זה. גם זה מראה את העוצמה שלנו כעם, שהכלכלה ממשיכה לתפקד. 

אגב, הבורסה בארץ תעלה יפה. לא כמו הנאסד"ק. אבל עדיין, שלא לדבר על הביטקוין. וואו, איזה טירוף הביטקוין הזה. בקיצור אם נחטפת, לפחות כדאי שיהיה לך קצת ביטקוין. אם עדיין יהיה לו ערך כשתחזור.