המשא ומתן על החטופים הוא מצגת מבהילה של אינטרסים ויצרים שמדרדרים אותנו להמשך מלחמת התשה בכל שטחי הרצועה. כהרגלו מטפל נתניהו במשלחת לקטאר בשיטת הפרד ומשול בתוך המשלחת (דדי ברנע מול ניצן אלון, מוסד מול צה"ל) כשהוא משאיר לעצמו שולי עמימות שיאפשרו לו לסגת מהעסקה. המטרה האמיתית של המשא ומתן היא לא רק שחרור החטופים אלא השגת רגיעה לטובת ניהול משא ומתן בינלאומי אזורי להפסקת אש על פי האינטרס הביטחוני הן הישראלי והן האמריקאי.

צריך להביט במציאות בעיניים: היכולת של חמאס להפעיל פיגועים בכל הרצועה גם כיום היא לא גורם מאיים על ישראל. גם לא טפטוף ירי לעוטף או למעגלים רחוקים יותר. מה שמשתק את המערכת וגובה קורבנות שווא הוא העובדה שהמלחמה נמשכת משום שהקבינט משותק עקב סרבנות נתניהו ללכת להסדר שליטה בשטח והוא מנהל מלחמת חפירות תוך המצאת תירוצים בולמי התקדמות.

אני מקווה שהמשלחת לדוחא תיקח על עצמה מנדט לצפצף על רוח המפקד וללכת קדימה. במקביל, במלחמת ההתשה בתוך הרצועה, המטרה היא ההתבססות בשטח, התוצאה היא התבוססות בשטח. למלחמה הזו יש יתרונות מודיעיניים פלוס הרס תשתיות וסיכוי לחסל את סנוואר. זהו משחק בין הרציונל של צה"ל לרציונל של חמאס ויש ביניהם נקודות ממשק. אנחנו לא ננצח באופן "מוחלט" והם החמיצו ניצול יעיל יותר של יכולותיהם על רקע הטמטום שלנו בזיהוי מודיעיני מוקדם. בשלב זה אנחנו מאיימים פיזית על שארית הכוחות של חמאס והם מאיימים מנטלית על שארית הסבלנות של הציבור בישראל לספוג אבידות ולהפקיר חטופים.

וזה המקום לזהות את אחריות כלי התקשורת על אספקת אינפורמציה נכונה כדי לאפשר לכל אזרח ואזרחית להפעיל שיקול דעת נקי ולסלק פייקים ודיס ושאר הסחות דעת. ובדיוק בימים האלה נחת בערוץ 13 מנכ"ל חדש עם בשורה ישנה. "אנחנו צריכים לסייע ולאחד. אנחנו לא צריכים להתייחס למה שהתעשייה חושבת או אומרת על רשת 13. לרוב האנשים לא אכפת. אנחנו עושים טלוויזיה לכל הישראלים. המשימה שלנו היא להיות מספר 1 ולהפוך את ישראל לטובה וחזקה יותר", כתב המנכ"ל החדש אמיליאנו קלמזוק לעובדי הערוץ וחברת החדשות. "זו המטרה שלנו. אנחנו לא כאן כדי לשחק משחק פוליטי או ללבות מחלוקת בעם ישראל".

בעברית מדובר בברלוסקוניזציה של ערוץ 13. "אנחנו כאן כדי להתאחד על ידי בידור, השראה והסברה, במיוחד כאשר ארצנו עומדת בפני אחד המשברים הגדולים בהיסטוריה. אנחנו צריכים לחשוב רק על הצופה בבית; זו צריכה להיות האובססיה שלנו". הלו?! מה עם האובססיות של סנוואר או סמוטריץ'? יש לך תוכנית ריאליטי ומלחמה אמיתית וקלמזוק שולח לגינאה המשוונית גברים מסוקסים ונשים בביקיני על חשבון דיווחי, תחקירי ופרשנות אמת. והכי גרוע: הוא לא הכי גרוע.