בצמרת המחליטנים בישראל יש רק שני אנשים, בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר, שהדחף הפוליטי שלהם הוא מנוע בעירה של מטוס סילון ממריא. כזה שעובד פול ספיד 24/7, תריסר חודשים בשנה, עד 120.

המלך החדש של תל אביב? צפו בקבלת הפנים המלכותית לבן גביר

כל שאר חברי הקואליציה עסקנים מיוזעים, כולל בצלאל סמוטריץ', שהוא הכלאה של משיח ופרחח; אריה דרעי, תחמן עם חוט שדרה מתפתל כנחש; משה גפני, שצר עולמו כעולם ועדת הכספים והמוטבים שלה; ויצחק גולדקנופף ("מה רע?"), אלוף הארץ בהיאבקות במציאות במשקל כבד. ההבדל בין נתניהו לבן גביר הוא שהראשון דורס בדרכו למטה לצורכי שרידות, והשני דורס בדרכו לצמרת. בן גביר הוא פרובוקטור ופירומן שמצית כל חזית - ואחריו המבול. מבחינתו בכלל מדובר בגשמי ברכה - גם אם זה מסתיים בשיטפונות של דם ולגרסתו רק הוא ותיבת נח שלו יינצלו.

נתניהו, מנגד, הוא סכינאי שמגיח מהגב ומאחורי הקלעים, מפעיל מכת"זיות רעל אנושיות כדי להכפיש, להפריד ולמשול במטרה לשסות איש באחיו, לא חשוב מאיזו עדה, מפלגה או מגזר. וכאן הלך הזרזיר אצל העורב: שניהם סוכני הכאוס הנוכחי, ודי ברור שבטווח הנראה לעין בן גביר ינצח את הגביר: זה בורח מכל קרב אל הקומבינות והדחיינות - וזה שש אלי קרב לא חשוב היכן ומתי.

ב־2021 חיפש נתניהו בנרות סיוע להרכבת קואליציה ודחף למיזוג בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית. מבחינתו, בן גביר הוא החוליגן שיבצע פירוטכניקה תקשורתית ויסיט את תשומת הלב מהתרסקות מדיניותו ומשפטיו – מבלי שיהיה מזוהה עם הליכוד. "הוא יהיה חבר כנסת ולא בעל תפקיד ממשלתי משפיע", הסביר לעולם ולבני דודנו המודאגים מארה"ב עד סעודיה. ואכן, בבחירות 2021 נכנס בן גביר לכנסת - אלא שנתניהו לא הצליח להקים קואליציה.

שנה מאוחר יותר הכל כבר התחבר לקללת ה־64, ומכאן ואילך החל בן גביר את המרוץ למנהיגות הימין בדרך לראשות הממשלה. הוא בונה על הבייס המזרחי של נתניהו בליכוד ובש"ס. אומנם נתניהו סימן יורשים אחרים - יוסי כהן ורון דרמר - אלא שכולם מבינים שמי שיזכה לתמיכתו יהיה האיש האחרון שיסחט אותו באלימות לפני התפוגגות נתניהו לכלא, או לעסקים, או לנשיאות. ויש רק אחד כזה שאין לו אלוהים.

מי יעצור אותו?

יום אחרי לכתו, איש לא יספור עוד את נתניהו, ובטח לא בן גביר. האמסלמים, מצדם, לא יבחרו כמנהיג שום אשכנזי מלוקק ששכשך כמוהם, כתף אל כתף, במדמנה של נתניהו. ישראל כ"ץ או חיים כץ, ניר ברקת, יואב קיש או יולי אדלשטיין – כל אלה יהיו נידונים למה שקרה לקודמיהם, מדן מרידור דרך מיקי איתן ועד בני בגין.

כארגון פוליטי וכלכלי תחפש הליכוד כל דרך למקסם את כוחותיה המידלדלים, ובן גביר והפלנגות הם המועמדים הטבעיים. רק עכשיו בנה בן גביר שת"פ עם הליכוד בבחירות המקומיות, והוא מבצע כל טריק אפשרי ובלתי אפשרי כדי לצבור עוד ועוד כוח. מאות אלפים קיבלו השבוע התרעות "SMS Flash", שקראו להצביע למועמד עוצמה יהודית בעירם. מדובר בהתרעת חירום ביטחונית של המשרד לביטחון לאומי, שלא ניתן להסירה מהטלפון מבלי שקוראים אותה.

חברי עוצמה יהודית בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
חברי עוצמה יהודית בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מצד שני, בן גביר גם חי בתוך עמו ומקפיד על קריאות "מוות למחבלים" במקום "מוות לערבים". אין ספק שהוא מסוגל ליישם את מדיניות הקריצה של נתניהו, מה שיעזור לו במאבק הפנימי מול סמוטריץ' וארבעת־חמשת המנדטים של המתנחלים. אלא שאם שיעור התמיכה בציונות הדתית ימשיך וייחלש, עשוי בן גביר לחצות את רף עשרת המנדטים ולחבור לליכוד כשותף שווה ערך כוחני - עם ערך מוסף כמזרחי שיקסום גם לש"ס.

בן גביר הוא יורש העצר שמשאיר אחריו נתניהו בין צה"ל למדינה, בין שבטי ישראל עצמם, בין ישראל לשכנותיה - ובעיקר בין ישראל לעולם כולו. 

יופי, הרצי

לפני למעלה משנה, בינואר 2023, כתבתי בעמודים אלה כי "המטרה הטקטית של בן גביר היא להרחיב את מעגל תומכיו. הוא סיים אקזיט ברכש נערי גבעות ועבר בבחירות לשונאי ערבים בכלל וחובבי היד החזקה. השלב הבא הוא השתלטות על נפשם ומוחם של צעירי ש"ס והחרדים. עשרות אלפים מהם רואים בו את המנהיג שמבטא את מרד הנעורים או תסכול הבגרות שלהם ומצפצף על כולם. כולל רבניהם. בייחוד הוא נלחם עבורם כשווה בין שווים מול הגוש החילוני־שמאלני המתנכל ומתנכר להם. לא סתם התנפלו עליו רבני ועסקני העדה החרדית אחרי העלייה על הר הבית. אומרים "עשה לך רב" - היום אתה קונה אותו, ולבן גביר יש כמה רבנים משלו.

מאז צבר בן גביר נכסים כוחניים כשהוא הופך את משטרת ישראל לפלנגה אישית ומכרסם באחידות המסר הצבאי כשהוא "רוכש" חיילים ומפקדים בשטח. שורה של התעללויות, מעשי ביזה והרס לא מידתי בעזה החלו לקדם את מועמדות צה"ל ומדינת ישראל למשפט בינלאומי על פשעי מלחמה. ברור שהאירועים זוכים לברכתו של בן גביר.

קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)

גם הרמטכ"ל נזעק ואמר כי "בניגוד לאויבינו, הנלחמים תוך ניצול הדין והפרתו, אנו נלחמים בהתאם לדין ולעקרונות ברורים - הפעלת כוח לתכלית צבאית בלבד; הבחנה בין אויב לבין אזרחים בלתי מעורבים; ומחויבות לצמצום הפגיעה באוכלוסייה וברכוש האזרחי, ככל שהדבר מתאפשר". יופי, הרצי. אבל זה לא מה שקורה בעזה. תורת המלך בן גביר מיושמת בשטחי ההריסה וההריגה, ולך תחזיר את הסוסים שברחו מהאורווה, שבחסות אווירת הפאניקה מרביצים שם את תורתם. תרתי משמע.