אומנם העולם כאוטי מתמיד, סדרי בראשית התהפכו לכולנו על הראש והמציאות לעולם לא תחזור למה שהייתה - אבל אפשר להירגע. הכל הולך וחוזר. השגרה כבר כאן, אנשים חזרו מהר לעניינם, מזמינים מסעדה, סוגרים חו"ל. החיים שבים מהר מדי למסלולם. 

ידברו עוד שנים על ריסוק חמאס בחאן יונס: כל מה שאפשר לספר
אולי גם קרואסונים: הדרישות החצופות של חמאס מישראל

ברגעים האלה יש מי שמנחם ומרגיע ומספר בידענות שכל מה שקורה לנו הוא באשמתנו. לא ברמה הלאומית, אלא באישית. אל תיתנו לאחרים לבלבל אתכם, אתם לא תמיד צודקים, אתם לא תמיד בסדר.

אנשים מסביב הפכו משוגעים, אך אם לא תיתנו להם להשפיע עליכם, תהיו מאושרים. אם מישהו מתעלל בכם או מנצל אתכם - הבעיה היא אתם. כנראה שאתם מאפשרים לו. פשוט תפסיקו עם זה, והכל יסתדר. מעכשיו תתחילו לטפח בעצמכם רק מחשבה חיובית. איך שלמה ארצי שר? אתמול היה טוב, ויהיה גם מחר. 

את כל זה למדתי מיהודית מילוא, המטפלת הלוהטת של התקופה. זו לא ורדה רזיאל ז'קונט או ד"ר פיל, שהאזינו לסיפורי חיים ארוכים, או המטפלים של "חתונה ממבט ראשון", שמדברים על תהליך ועל דרך. ה"ניאו" זו שיטה של קיצורי דרך. 

מילוא היא מטפלת באופן אישי אבל גם בפודקאסט פופולרי, שאותו היא מגישה עם יעל פוליאקוב, שהתחתנה עם בנה, שאותו הכירה במהלך הטיפולים. באה לחפש השראה, ומצאה בעל ואהבה.   

אבל נחזור לשיטה הבדוקה והכמעט מדעית של יהודית. אז ככה, “שיטת הניאו־הומנולוגיה היא שיטה שפיתחה מילוא בשנות ה־90 ומסבירה את מערכות המידע שפועלות במוח ומשפיעות על הרגשות, הבריאות ורמת האנרגיה שלנו וכיצד אפשר להשתמש במנגנוני הפעולה של המוח כדי להקטין השפעה שלילית על ההרגשה ורמת המתח", כך לפי האתר שלה.

“המטופל יאובחן כיצד פועל האוטומט שלו, ויבין מה מעכב אותו. תוצאות העבודה בניאו אינן אקראיות. המטופל יבין מדוע הוא נתון במצב רגשי כזה". זה פשוט כך. אבחון, טיפול, שינוי. 

כל אחד מאיתנו עובד על אוטומט. שנו אותו ותתחילו לחיות. השיטה תופסת תאוצה ויש לה תלמידים רבים. חלקם אף הפכו למורים. כלומר, מי שעד כה נזקק לטיפול, עד מהרה יהפוך למטפל. שעה אחת היה צמא להדרכה, ובשעה הבאה הוא כבר מאסטר בתחום ההוראה. המטופל עולה על מורו, ותלמידים חדשים הולכים לאורו. ומי ייתן וכהרף עין גם הם יהפכו למנטורים, שאולי גם יינשאו לסלב, ותמלא הארץ פודקאסטים של מטפלים יחד עם החותנת שלהם. 

יהודית עצמה היא דמות מעניינת וגורו שנויה במחלוקת. קל להישבות בקסמה ובשטף הרעיונות שלה. חתך הדיבור שלה פסקני, חד־משמעי. יש לה רי"ש מתגלגלת ודיקציה מהפנטת. אין שם ניואנסים או שטחים אפורים. זה עובד לפי רצפטורים במוח.

בתוך 63 ימים מתחילים לראות תוצאות. בעידן שבו לא ברור מה פייק ומה אמת, האדם צמא למידע מהימן עם תאריך יעד ביומן. עזבו אתכם משיחות נפש עם פסיכולוג מהנהן. ה"ניאו" הוא וריאציה רציונלית שפותרת כל פרובלמה אמוציונלית. 

ידוענים רבים נשבו בקסמה וטופלו בשיטתה. לא מפתיע, שהרי מדובר באוכלוסיית הבלתי מודעים לעצמם, שזקוקים לאישורים חיצוניים לקיומם. הם מגיעים אליה כדי להבין שגם להם יש אחריות על חייהם. שייקחו את גורלם בידם ויפסיקו להאשים את העולם.  

השיטה עושה סדר. היא ברורה ותכליתית. שלא כמו החיים עצמם, מורכבים, מהורהרים ומלאי ספקות. כל מה שצריך, כאמור, הוא חשיבה חיובית. הכל במוח. לפי ה"ניאו", האדם יכול להגיע להישגים, רק אם יעבור סדרה של טיפולים ויעמוד בהסדרי התשלומים.

כל שעליו לעשות הוא להעלות את רמת האנרגיה במוח ולהשפיע על מצבו הנפשי והרגשי. יש פתרון לכל. צריך לעבוד לפי השיטה, במהירות ובהצלחה. שלא כמו תיאוריות פסיכולוגיות ארכניות ומתישות, של פרויד או יונג, כאן אתה צריך להאמין בעצמך, בחשיבה החיובית, וכמובן ביהודית. 

זה אגב נכון לכל בעיות החיים, וכל הפתרונות נמצאים ברשתות. לא רק בפסיכולוגיה אלא גם בפרקטיקות נוספות. אנשים מלאי פאתוס וביטחון ניצבים מול מיקרופון ומטיפים בידענות אין קץ, איך צריך לחיות, איך “להשיג בנות", מתי הזמן לצאת לפנסיה ומה צריך לקחת כשיוצאים לטיול לבד לאוסטרליה. כל עוד התוכן מתומלל ועולות כתוביות, זה נראה אמיתי ורציני.

גילוי נאות: הכותב מגיש פודקאסט באותו בית פודקאסטים עם ניאו־פוליאקוב.