אוי, כמה שזה ימין ישראלי. ממשלת ישראל התנפלה על אונר"א לאחר שהסתבר שחלק מעובדיו היו אנשי חמאס, שסייעו לשיגור טילים ורקטות והשתתפו בטבח, ותבעה להפסיק את פעולתו ברצועה. ביום שלישי דווח כי משלחת ישראלית לחצה על בכירים בארצות הברית ובאו"ם לאפשר לאונר"א להמשיך בינתיים בתפקידו.

לנצל את ההזדמנות: כך הכנס המופרע שקרא לחזור לגוש קטיף משחק לידי מתנגדי הממשלה
לקראת התנגשות חזיתית: המחאה הפעם תהיה נחושה מתמיד | רן אדליסט

בכפית, כדי להבין במה מדובר: אחרי מלחמת העצמאות הוחלט באו"ם להקים סוכנות שתטפל בכ־750 אלף פליטי 1948. כיום מטפל אונר"א בכשישה מיליון איש, עם תקציב של כ־1.3 מיליארד דולר. בצד העזרה ההומניטרית, מנע הטיפול הראשוני אחרי מלחמת העצמאות חזרה המונית לכפרים ולערים שמהם גורשו, כאשר צה"ל עדיין לא היה ערוך להתמודד עם תנועה של אלפים גדולים של שבים לבתיהם. מאז ועד היום ממשיך אונר"א בסיוע הומניטרי, כולל לפליטי ששת הימים בשטחים שנכבשו.

בעזה עבד הארגון תחת שלטון חמאס. ברור לחלוטין שאנשיו נתונים למרות חמאס שהגדיר את יחסיו עם ישראל כמלחמה. בהתחשב באופיו הרצחני של הארגון הדתי ועוד במלחמה, אין ספק שעובדיו מגויסים למלחמה בישראל, בין שהם רוצים בכך ובין שמסרבים, כלומר מחוסלים. כחלק מ"ניקוי" עזה מהשפעות זרות לקראת שליטה ביטחונית (בטח ביטחונית), יש לממשלת ישראל עניין להשחיר את אונר"א כסייעני חמאס (ואכן, כפי שהובהר קודם הם היו סייענים). באורח משונה דלפו חקירות צה"ל ושב"כ לאמריקאים ובהם שמות עובדי אונר"א החשודים בסיוע לחמאס (חובבי קונספירציות מוזמנים להשתעשע) והחל קמפיין ישראלי לסילוק אונר"א. קצינים בצה"ל המליצו לרמטכ"ל להימנע מהשחרת אונר"א. הרמטכ"ל סירב לקבל את המלצתם, אולי כחלק מהתוכנית לבנות ברצועה בעתיד כוח אלטרנטיבי שיעסוק בשליטה ובחלוקת הסיוע ויהיה בשליטת ישראל.

בינתיים בשטח, אונר"א ואנשי חמאס עוסקים בניסיון לשלוט כשחלוקת הסיוע היא חלק ממנגנון השליטה. האמריקאים (שמבינים עניין) מבכים עד היום את חיסול השדרה הבינונית והמנגנונית של צבא סדאם חוסיין. עיראק הפכה לתוהו ובוהו שאליו חדרה איראן שמזנבת כיום בכוחות ארצות הברית במזרח סוריה ובמערב עיראק. את התוצאה (חיילים אמריקאים הרוגים) ראינו כולנו לפני שבוע. כולל תגובה אמריקאית שהיא נכונה למלחמת בחירות בתקווה שלא תוביל לחללים אמריקנים נוספים.

ואצלנו? "לממשלת ישראל יש הזדמנות היסטורית חד־פעמית לסגור את ארגון אונר"א כדי לשים סוף לבלוף הפליטות הפלסטיני", כותבת איילת שקד, שדרוג צפונבוני של עידית סילמן ובהמתנה לזינוק על כל פלטפורמה מזדמנת בתווך הצפוף בין בן גביר לבנט. הרעיון של החבורה הזו לסגור את אונר"א נובע מהתגובה להתנגדות הנחרצת של העם והעולם לטרנספר: סילוק אונר"א הוא חלק משיטות העבודה שמטרתן להביא את הפלסטינים לקריסה כלכלית, פיזית ונפשית כדי שיעופו מכאן גם בלי טרנספר.

במה לעזאזל אשמים נשים וילדים רעבים ורעבות אם הנהגה דתית לאומנית קשוחה ואכזרית גררה אותם לסיטואציה מטורפת? במה אנחנו אשמים אם שקד תומכת בהנהגה דתית קשוחה ואכזרית שרוקדת על דמם וחלבם של נשים וילדים?