ועדת קשרי חוץ של אגודת הסופרות והסופרים בישראל, כתבה מכתב פתוח ופנתה לאגודות סופרים בעולם בבקשה להזדהות ותמיכה בישראל. מספר אגודות סופרים נענו בשלבים שונים של התארגנות לקראת מפגשים כאלה.

בעקבות התגובה המהירה של אגודת הסופרים הפולנית, יתקיים מחר, ביום רביעי, מפגש משותף של נציגות אגודת הסופרים הפולנית עם אגודת הסופרות והסופרים העברים בישראל.

במפגש ישתתפו: נשיאת אגודת הסופרים הפולנית, פרופ' אנה נשילובסקה; נשיא פא"ן (אגודת הסופרים הבינלאומית) הפולני, קשישטוף זאטראווסקי; חבר ועד אגודת הסופרים הפולנית, מארק ראדז'יבון; ומנהלת מכון התרבות הפולני בישראל, מגדלנה קושטל.

את הצד הישראלי ייצגו יו"ר אגודת הסופרות והסופרים העברים, צביקה ניר, מ"מ יו"ר האגודה, הסופרת ד"ר דורית זילברמן, המשורר והמתרגם פרופ' רפי וייכרט, יו"ר הועדה לקשרי חוץ של האגודה, המשוררת ד"ר שלומית אהרוני ליר והמנהל האמנותי של האגודה, הסופר והעיתונאי מאיר עוזיאל.

האירוע יתקיים בבית הסופר בתל אביב ויהיה פתוח בזום וישודר בפייסבוק לייב של אגודת הסופרות והסופרים העברים.

ד"ר שלומית אהרוני ליר, יו"ר ועדת קשרי חוץ של אגודת הסופרות והסופרים העברים, שיזמה את האירוע, מסרה: "בימים אלו בהם אנו רואים סופרים, סופרות והוגים מובילים, בהם נעמי קליין, ג'ודית באטלר, סאלי רוני, וסלבוי ז'יז'ק ורבים אחרים, יוצאים נגד ישראל, חשוב היה לנו לנסח מכתב תגובה פתוח ולכתוב באופן ספציפי לאגודות סופרים ברחבי העולם שיעמדו לצד ישראל. שמחנו לראות את ההיענות של אגודת הסופרים הפולנית ואנו מקווים שאירוע זה יהיה הראשון בסדרה של אירועי תמיכה בישראל מצד יוצרים ויוצרות בעולם. במציאות שבה תפיסות מעוותות של מערך האירועים מובלות על ידי הוגי רוח, חשוב לנו במיוחד למצוא את מי שניצבים לצידנו ולהעניק במה ציבורית לקולות הללו".