חג הפסח מתקרב, ומשפחות רבות יתכנסו השנה, לראשונה אחרי שנתיים של קורונה, כדי לחגוג את ליל הסדר ביחד. החג יחול השנה בסוף השבוע, מה שמשאיר שבוע שלם של חופש לילדים, ותהיות של ההורים מה לעשות איתם בחול המועד. לכבוד החג הכנו לכם מדריך לחג עצמו ולאירועי חול המועד שאחריו, כדי שתוכלו להתכונן אליהם כמו שצריך.

חג הפסח יחל השנה ביום שישי, י"ד בניסן תשפ"ב, 15 באפריל 2022, אז נחגוג את ליל הסדר, ויסתיים בצאת השבת, ט"ו בניסן, ה-15 באפריל. כעבור שבוע, ביום שישי, כ״א בניסן תשפ״ב, ה-22 באפריל 2022 יחל שביעי של פסח, המכונה גם חג שני. במהלך השבוע שבין שני סופי השבוע יהיה חול המועד פסח. חג המימונה יחול ביום שבת - ה-23 באפריל.  

לליל סדר שחל בשבת יש דינים מיוחדים, עליהם מסביר הרב אסף הר-נוי, כמו גם על השאלה החשובה מתי אפשר לחזור לאכול חמץ בסוף החג, לאחר שביעי של פסח, שיוצא לאחר כניסת השבת. 

לאלו מביניכם אין להם הגדה של פסח, הכנו לכם הגדת פסח דיגיטלית כדי שלא תפספסו אף מילה מ"מה נשתנה" או "חד גדיא".

נוסעים לקרובים לערב החג? רכבת ישראל מתגברת את הקווים בערב חג ראשון ובערב חג שני, וכן במוצאי השבתות שאחריהם. 

מתכונים לחג (צילום: מעריב אונליין)
מתכונים לחג (צילום: מעריב אונליין)

חג הפסח מתקרב, ובמשפחות רבות כבר מתכננים מה להגיש לשולחן האוכל בליל הסדר. לחג יש את המאכלים המסורתיים שלו, וכל משפחה מוסיפה את הנגיעות שלה לשולחן הסדר. לקראת החג ריכזנו עבורכם מתכונים לפסח כדי שתוכלו להדהים את האורחים שלכם - מהמנה הראשונה בליל הסדר ועד רעיון מה לעשות עם מצות שנשארו בסוף החג.

ואם בא לכם החג הזה לנוח מכל הבישולים, תגלו שיש מגוון עשיר של שפים, מעדניות ומאפיות שיספקו לכם תבשילי בשר וירקות, סלטים עשירים וקינוחים משגעים שיסגרו לכם את ארוחת החג ויפנו לכם זמן למשפחה.

ואם במקרה אתם נוסעים לטייל בחול המועד ומחפשים מסעדה כשרה לפסח לאכול בה, ריכזנו לכם כמה המלצות למסעדות כשרות לפסח טובות שמחכות לכם עם תפריט כשר ומעורר תיאבון.

אחת הבעיות בליל הסדר בפרט, ובאורחות החג בכלל, הן הכמות העצומה של קלוריות שהן מכילות. ד"ר מאיה רוזמן נותנת טיפים ומסבירה איך להימנע מעלייה במשקל. לחצו כאן. ואם אתם כבר מתכוונים לאכול את כל מאכלי החג המסורתיים ובא לכם לדעת כמה הם תעלו במשקל בגללם, הכנו לכם טבלה המפרטת כמה קלוריות יש בכל מאכל של פסח.

טיולים ואטרקציות (צילום: מעריב אונליין)
טיולים ואטרקציות (צילום: מעריב אונליין)

בתיאום מושלם עם חופשת הפסח הקרבה, המרחבים הפתוחים מכוסים בפריחה אביבית יפהפייה, ואתרי התיירות מתכוננים להמוני המטיילים שיחצו את הארץ מצפון עד דרום. רוצים להיות מוכנים עם לו"ז לחג? הנה מגוון הצעות שיקסמו לכל בני המשפחה.

ואם מתחשק לכם לצאת את גבולות ישראל, נגיד לחצי האי סיני, במשרד החוץ פרסמו אזהרה למי שמתכוון לנפוש במצרים. 

השנה החג נופל על סוף השבוע, מה שאומר שאחריו יש חמישה ימים של חול מועד שצריך לחשוב מה לעשות בהם עם הילדים. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם כמה מהאירועים הכי שווים בחופשת הפסח. 

בלי קשר לפסח, לכל הכרטיסים להופעות, אטרקציות ומופעי סטנד-אפ באתר מעריב>>>

חג האביב מביא איתו תחושה של התחדשות בכל תחומי החיים. חג הפסח, שמהווה את יריית הפתיחה לעונה החמה, מעסיק ישראלים רבים. חלקם כבר נמצאים בעיצומם של הניקיונות, בשביל אחרים מדובר בסיבה מעולה לעצב מחדש את הבית. אלה שמארחים מתכננים בקפידה את תפריט ארוחות החג, והמתארחים עסוקים בלחפש את חופשת החג המשתלמת ביותר. אנחנו כאן כדי למצוא את המותגים, המוצרים והשירותים שיחסכו לכם זמן, אנרגיה וכסף - ויהפכו את חג הפסח הקרוב לחג הכי משתלם.

השנה אין מגבלות קורונה וסופסוף אפשר לחגוג את פסח יחד עם כל המשפחה. בשל כך ליל הסדר השנה יהיה חגיגי במיוחד, ועל כן אנחנו צריכות להוציא את מיטב מחלצותינו ולהשאיר חותם על המשפחה וכן, גם על העוקבים באינסטגרם. מאחר שפסח מסמן עבורנו את תחילת האביב, שמביא עמו התחדשות ואופטימיות, אין ספק שזה זמן מצוין ללבוש לבן. ואם כבר לבן, אז למה לא שמלה לבנה? אף שיש שיגידו שזה כמעט מובן מאליו, אין דבר יותר כיפי ואופטימי משמלה לבנה מתנפנפת כדי לציין את בוא האביב. הנה כמה שמלות לבנות שהייתי שמחה אם היו מתגנבות לי לארון

לאלו מכן המהירות, שהספיקו להעלות גוון בימי השמש האחרונים, קודם כל שאפו. שנית, אולי זה הזמן דווקא לשלוף את הבגדים הצבעוניים מהארון? וגם לאלו שלא. בואו, יום העצמאות ושבועות לפנינו, את מפגן הפטריוטיות או סטייל "חג הביכורים" עם אביזרי הקש, השאירו לתאריכים הבאים.

אחת המצוות של פסח היא ביעור חמץ, שהביא לעולם מנהג חדש: לנקות את כל הבית. יחד עם זאת אחד הטרנדים הבולטים בשנים האחרונות הוא הטרנד הסביבתי, ולקראת החג הקרב הבאנו לכם טיפים לניקיון ירוק. בנוסף, כולנו נשתמש בשואב אבק כדי לנקות את הבית. כאן תוכלו למצוא את המומלצים ביותר

בא לכם לשדרג את הבית? קבלו 5 דרכים בהן תוכלו לעשות זאת בקלות ובלי לקרוע את הכיס. ואם אתם צריכים להביא מתנה למארחים שלכם בליל הסדר, קבלו את כל ההמלצות למתנות הכי שוות שתרצו או לקבל כשתארחו את ארוחת הסדר או לתת כשתתארחו.

ליל הסדר מתקרב ונתקעתם בלי איזו מנה או תוספת? בדיוק בשביל זה יש את יריד "שולחן עורך" שיערך בנמל תל אביב יומיים לפני החג. מאחד בשלנים, חקלאים ויצרנים מקומיים ויציג שפע של מטעמים מסורתיים, חרוסת, מרקים, פרחים, מתנות לחג, כלי קרמיקה שישדרגו כל שולחן וכל מה שצריך לארוחת פסח מושלמת.

מזג האוויר

ביום שישי יהיה מזג אוויר נאה ונוח, עם טמפרטורות קרובות לממוצע, בשעות היום. בליל הסדר ישרור מזג אוויר קריר מהרגיל. בשבת יהיה נאה עד מעונן חלקית בעננות גבוהה, תחול עליה קלה בטמפרטורות והן ממוצעות לתקופה. ביום ראשון, תחילת חול המועד תחול עליה ניכרת בטמפרטורות ויעשה שרבי ברוב אזורי הארץ, למעט בהרים, שם יהיה חם מהרגיל.