קרן פרס בראשית הכריזה על יו"ר ומנכ"ל חברת פייזר ד"ר אלברט בורלא כחתן פרס בראשית לשנת 2022. ד"ר בורלא קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בקמפיין עולמי שהסתיים לאחרונה, שבו הצביעו יותר מ־200 אלף איש מ־71 מדינות.

נימוקי הבחירה של הוועדה שיבחו את ד"ר בורלא על מנהיגותו, נחישותו, ובעיקר על נכונותו ליטול על עצמו סיכונים גדולים, כמו למשל כשבחר לדחות סבסוד פדרלי מממשלת ארה"ב לטובת פיתוח החיסון לקורונה כדי להימנע מבירוקרטיה ממשלתית. נשיא המדינה יצחק הרצוג יעניק לו את הפרס בטקס חגיגי שייערך בירושלים ב־29 ביוני.

פרס בראשית, שכונה על ידי המגזין TIME "הנובּל היהודי", הוא פרס שנתי שנועד להעלות על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל, שהערכים שעל פיהם הם פועלים וההישגים שלהם מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי.

בהתאם למסורת שקבע זוכה הפרס הראשון מייקל בלומברג, זוכי הפרס בוחרים נושא פילנתרופי להענקת הפרס הכספי בסך מיליון דולר. ד"ר בורלא ביקש להעניק את הפרס לטובת זיכרון וחינוך השואה, בדגש על סיפורה של הקהילה היהודית ביוון.

"לא ייחלתי להיות דמות ציבורית ולא יכולתי לדמיין שאזכה ביום מן הימים לכבוד של להיות חתן פרס בראשית ולעמוד בשורה אחת עם המועמדים יוצאי הדופן האחרים", אמר בורלא. "אני מצפה בכליון עיניים לעלות לירושלים ולקבל את הכבוד הזה, שמסמל את ניצחון המדע ואת התקווה הגדולה לעתיד".

מייסד־שותף ויו"ר קרן פרס בראשית סטן פולובץ הוסיף: "אני גאה ונרגש לקבל את פני ד"ר אלברט בורלא למשפחה המכובדת של זוכי פרס בראשית. ד"ר בורלא הוא דוגמה ומופת לשניים מהערכים היהודיים החשובים ביותר: המחויבות לקדושת החיים ולתיקון העולם".