האנטישמיות ממשיכה להתפשט באירופה ומאתגרת את השלטונות. בצעדה שערכו ניאו־נאצים בפריז הם הניפו אגרופים במועל יד, והאשימו את הארגונים היהודיים והארגונים נגד אנטישמיות באחריות להפצת נגיף הקורונה כדי להכריח את האזרחים להתחסן בחיסונים שמביאים להם רווחי ענק.

שר הפנים הצרפתי הורה על סגירתו של מסגד במרכז קאן, שבו נישאו במשך שנים דרשות אלימות נגד היהודים ונגד הכופרים, בתביעה להנהיג את השריעה כחוק רשמי בצרפת. בבריסל גורש למרוקו אימאם שחי עשרות שנים בבלגיה בגלל “איומים על שלום הציבור”. מוחמד טואיגאני נשא במשך עשר שנים במסגד שלו בבריסל דרשות שבהן הסית נגד היהודים ונגד ישראל, בלי ששלטונות המדינה התערבו.

בקהילה היהודית בצרפת הובעה תרעומת על דוח ועדת החקירה שמינה הפרלמנט כדי לחקור את התנהגות המשטרה והשופטת החוקרת בפרשת הרצח האכזרי ב־2017 של המורה היהודייה שרה חלימי על ידי שכנה המוסלמי. הוא לא הועמד למשפט, בטענה שלא היה אחראי למעשיו בגלל השפעת סמים. השופטת החוקרת נמנעה מלכתחילה לייחס לרוצח רקע אנטישמי, העלתה מיד את שאלת חוסר האחריות ונמנעה מלהורות על שחזור הרצח.

יו”ר הוועדה, הציר המייצג את מצביעי חו”ל וסגן יו”ר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט מאיר חביב, התפטר מראשותה ויצא עם ציר נוסף, פרנסואה פופוני, נגד הדוח שחיברה סגניתו ממפלגת השלטון. הדוח נמנע מלמתוח ביקורת על מערכת המשפט או המשטרה והסתפק בהעלאת כמה “תהיות” לא מחייבות על התנהגותן. חביב אמר כי האמון שלו במשטרה ובמערכת המשפט התערער, והאשים חברים בוועדה בשיקולים פוליטיים בניסוחו.