פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת.

בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק: 71 משהו רקוב ''בממלכת ישראל''

בשבוע האחרון התנהל דיון בכנסת בנושא היחס ושל היהודים בהר הבית וזכויותיהם בו השתתפו מגוון רחב של חברי כנסת מהקואליציה ומאופוזיציה, כולם פה אחד תהו ושאלו מהן הזכויות של היהודים בהר וכן היכן מוסתרים הכללים שבגינם נעצרים ומורחקים לא אחת יהודים מהר הבית. תתפלאו, לא מדובר בקיצונים כמו המטיף המחבל רוצח אלי קיי זכרו לברכה, שיצא חיש מהר, מהר הבית לאחר תפילה לרצוח יהודים.

מי שניצחה בעוז על הוועדה הייתה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד), המכהנת כיו"ר ועדת ביטחון הפנים, שבאמת ובתמים שאלה את השוטרים שהציגו את עמדת המשטרה מדוע ליהודים חובשי כיפה מוצמדים שוטרים לאורך כל ''ביקורם'' בהר.

היהודים, כמו שלמדנו מהעבר, התרגלו לכל, ובייחוד לשוטרים שמוצמדים אליהם כמו שהיו אסירים שיוצאים לסיבוב בחצר; לשוטרים שבודקים אותם עד לשד עצמותם אם החביאו דבר קודש באמתחתם; לשוטרים שעוקבים אחריהם אם הרימו דבר מה מהאדמה, אבן, עלה או כל דבר סתמי שבאופן אגבי יכול להיעשות בכל מקום בו הדמוקרטיה פועלת.

אם הבינותי נכון, הדיון הזה נוצר, סופסוף אם שואלים אותי, על מנת להחדיר את זכויות האדם והדמוקרטיה בכללה גם לשטח ההר, שכן הוא עדיין שוכן בטריטוריית מדינת ישראל והיא, אם זכור לי היטב, מדינה דמוקרטית ששומרת על זכויות האדם והאזרח. אם בדרום תל אביב היכן ששוהים אזרחים בלתי לגאלים ממדינות אחרות, אז קל וחומר... בהר הבית.