פריט ייחודי שהיה בשימושו של הרבי מלובביץ', רבי מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר האחרון של חסידות חב"ד, מוצע כעת למכירה פומבית במחיר פתיחה של 18 אלף דולר: לוחית הרישוי של רכב הקדילאק שלו.


עבור החסידים ישנה קדושה מיוחדת בחפצים אישיים של אדמו"ריהם, ויש הרואים בהחזקה בהם סגולה לעניינים שונים. כעת, מוצעת למכירה בבית המכירות מורשת בבני ברק לוחית הרישוי של הרכב, ששימש אותו בעיקר לנסיעות הארוכות מביתו בשכונת קראון הייטס בברוקלין ניו יורק לבית הקברות שבו טמון חמיו, האדמו"ר הקודם של החסידות, אדמו"ר הריי"צ בקווינס.

הרב היה מגיע לבית הקברות בתדירות גבוהה, ומתפלל במשך שעות עבור מי שביקשו ברכה. ברכב הזה נסע הרב גם לפעילויות שונות שאותן ייסד בחסידות, כמו חלוקת המטבעות לצדקה, תהלוכות הילדים בל"ג בעומר ואירועים נוספים.

הרבי מלובביץ' (צילום: Mordecai Baron CC BY-SA 3.0)
הרבי מלובביץ' (צילום: Mordecai Baron CC BY-SA 3.0)


גודלה של לוחית הרישוי 30.5X15 ס"מ, כאשר בצד שמאל מופיע פסל החירות האמריקאי בצבע אדום, והכיתוב במרכז השלט NEW YORK DD 770. הכוונה היא למספרו של הבית שבו גר הרב ושבו הנהיג את החסידות עד לפטירתו בג' תמוז תשנ"ד ושבו נמצאים מרכז החסידות, המשרדים ובית המדרש הגדול עד היום.


בבית המכירות מציינים שעל השלט שמוצב על מעמד עץ מיוחד יש אומנם לא מעט שפשופים וסימנים בעקבות השימוש. עם זאת, באופן אירוני, זה לא מה שימנע את רכישת הפריט - וכנראה דווקא יגביר את הביקוש עקב השימוש בו.