פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. מסלע המחלוקת לסלע הפיוס של הקיום האנושי.

בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 62: היום הר הבית סגור ליהודים

לאחרונה חלו שינויים רבים לרעה ביחס ליהודים העולים להר הבית שמתנהגים מצידם כרגיל. הנחיות מטפטפות מלמעלה והפקידים הזוטרים מבצעים אותן בלי שום גמישות. מסתבר שבמשרד השר לביטחון פנים החדש, עמר בר לב, יושבים, איך לומר זאת בעדינות, ממשיכי דרכו של משה דיין, שכשלוש שעות לאחר שהוכרז ש''הר הבית בידינו'', אמר "מי צריך את הוותיקן הזה?", ומסר את המפתחות של ההר לשלטון ההאשמי בירדן.

היום טוען השר לביטחון הפנים בר לב שלטובתנו, עלינו לסור למרותו של המלך הירדני בכל הקשור להר הבית לאחר שהגדיל לעשות וקרא למקום ''חארם אל שריף'' וזאת בהמשך לכך שסרנו למרותו בכל הנוגע ל'אדמות נהריים''. וכעת אנחנו מזרימים למלך מים חינם אין כסף.

היום מציינים בהר הבית את יום הולדתו של הנביא מוחמד. הר הבית סגור בפני יהודים וראו איזה פלא: ''הווקף'', כפי שאפשר להיווכח במודעה, קבע שעות לפעילות לא באותן שעות בודדות בהן יהודים ותיירים רשאים להיכנס להר. האמנם, הווקף נגד תפילת יהודים בהר הבית? או שמא מדובר בניגוח פוליטי על גב ההר!

מודעה של הווקף על מועדי עלייה להר הבית (צילום: ללא קרדיט)
מודעה של הווקף על מועדי עלייה להר הבית (צילום: ללא קרדיט)

''אנו מציינים את הולדת מוחמד ברחבת מסגד אל אקצא ביום ג' 19.10.21 החל משעה 11.00 ועד אחרי תפילת הצהריים 12.30 (לערך.)''
כאמור שעות כניסת יהודים להר הן:
7.00-11.00 
13.30-14.30

מכתב שנשלח על כך לשר לביטחון פנים על ידי תנועת ''בידינו'' לא נענה עד כה.

זוהי הקלות הבלתי נסבלת שמקבל המקום הכי קדוש לעם ישראל ולאנושות כולה!