הוועד הפועל הציוני בהסתדרות הציונית העולמית (המוסד העליון של ההסתדרות הציונית העולמית) קיבל לראשונה החלטה היסטורית על הקמת יחידה מיוחדת לקידום פעילות הארגון בקהילה הלהט"בית. בהחלטה נכתב כי הואיל ובלב הארגון עומדים ערכי שיוויון צדק ודמוקרטיה וכן ערכי מגילת העצמאות הקוראת לקיום שיוויון חברתי לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע או מין, החליט הוועד הפועל על הקמת יחידה מיוחדת לקידום פעילות להט"בית בהסתדרות הציונית העולמית. את הצעות ההחלטה יזם דרור מורג - ראש המחלקה למפעלים ציוניים ונציג מרצ העולמית בארגון.

היחידה אשר תפעל בשלושה צירים כאשר המרכזית שבהן הוא סיוע בעלייה של להט"בים, וחיזוק הקשר עמם. היחידה החדשה תסייע לעולים גאים במסגרת פרויקט עולים להט"ב בשיתוף האגודה למען הלהט"ב אשר נוצר  כדי לתת מענה לצרכים המיוחדים ותחומי ההתעניינות של מי שמעוניין בעליה, עולים חדשים וכאלה שכבר עלו על מנת להקל עליהם את המעבר וההתערות בחברה הישראלית ובקהילה הלהט"בית על ידי מתן שירותים באמצעות ההסתדרות הציונית העולמית והאגודה למען הלהט"ב וארגונים להט"בים אחרים בישראל. המחלקה תספק סיוע והכוונה אישית לכל להט"ב שיעלה לארץ וגם לעולים חדשים הנמצאים בארץ, תכלול חיבור לקהילות מקומיות גאות בפיזור ארצי, סיוע משפטי באנגלית וברוסית ללא תשלום וסיוע רגשי לכל המעוניינים. חיבור לארגוני עליה, אולפנים לעברית ועוד. בנוסף, הושק לראשונה אתר ייחודי באנגלית וברוסית בו מונגש כל המידע לעולים להט"ב ובו מידע על קהילתי שיסייע לעולי להשתלב בקהילה הגאה ולקיים חיי חברה מועילים.

כמו כן תמכה ההסתדרות הציונית העולמית בפעילות חינוכית למניעת להטובפוביה בספורט במועדון ספורט גאה המשחק בארץ ובעולם במגוון ענפים. וכן בפרויקט מנהיגות בשיתוף איגי המחבר נוער להטבי ישראלי עם נוער להטבי בתפוצות לשיחות במנעד רחב של נושאים ותחומים במטרה להדק את הקשרים עם הנוער הגאה בתפוצות.

פרויקט נוסף שנחשף  הוא אתר 'יום בהיסטוריה להט"בית' – מאגר המידע הגדול ביותר בעברית על הקהילה הגאה הוקם לפני מעל שנתיים ופעל במגוון רשתות חברתיות במטרה להנגיש את ההיסטוריה הגאה על ידי חברות וחברות הקהילה עצמה, בדגש על הדור הצעיר. בשיתוף פעולה עם המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית הוקם אתר חדשני, עם מנוע חיפוש מתקדם שבו מעל ל-200 תכנים על ההיסטוריה הגאה היהודית והישראלית – זאת כחלק מבניית נרטיב היסטורי לקהילה הגאה הישראלית.

דרור מורג (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)
דרור מורג (צילום: ההסתדרות הציונית העולמית)

השבוע נחשף כי בתחילת חודש יוני תערך ועידת הגאווה של ישראל – שיתוף פעולה של ההסתדרות הציונית העולמית והמרכז הגאה של עיריית ת"א-יפו ותשודר בשידור חי בערוץ 13.

דרור מורג, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית ויוזם היחידה לפעילות עם הקהילה הלהט"בית, מספר כי "ההסתדרות הציונית העולמית מעודדת עליה ופועלת בעולמות חיזוק הקשר בין ישראל לתפוצות. הקהילה הגאה בארץ ובעולם היא חלק בלתי נפרד מהחזון הציוני לחברה שוויונית ומכילה.אני שמח בפרויקטים שיצרנו ביחידה לפעילות עם הקהילה הגאה בהסתדרות הציונית העולמית ונרגש לקראת פרוייקטים מרגשים ומשמעותיים חדשים.