הבחירות הרביעיות במספר בשנה האחרונה, עם פוטנציה לחמישיות מעלות הרבה מחשבות בכלל ובהר הבית בפרט. דקה לפני הבחירות עליתי להר לבדוק מה חושבים עולי ההר על המנהיגים הפוטנציאלים באשר לזכויות היהודים בהר הבית. מצאתי אנשים מיואשים שלא מאמינים לשום מנהיג מהצד הימני של המפה, שיאפשר להם יותר חרות לבטא את אמונתם הלוהטת מכמה פירורים שנותרו על שולחן מלך ירדן שלא חדל להיעלב בגין הר הבית.

אם לומר את האמת אני בעצמי פניתי למנהיגי מפלגות הימין לשמוע את תפיסתם באשר לזכויות היהודים בהר, רובם התעלמו באלגנטיות, הדבר מלמד על אחד בפה אחד בלב ואחד במעשים. למעט חברת הכנסת מאי גולן מטעם סיעת הליכוד, יו"ר שדולת הר הבית בכנסת.

איך את בתור יו"ר שדולת הר הבית רואה את המקום, מהי תפיסתך את המקום. יהודים ערבים ומי שביניהם.
גולן: "הר הבית הוא המקום החשוב ביותר ביהדות ועלינו לפעול ביתר שאת כדי שאותו מקום הטומן בחובו כל-כך הרבה משמעויות היסטוריות יתנחל בלבבות של כולנו. שימור הריבונות שלנו בהר והמשך התפילה של כל יהודי ויהודי הכרחיים לנו כעם וכמדינה. זו לא סיסמה או קלישאה, אלא אני באמת מאמינה בזה בלב שלם. בלי המורשת וההיסטוריה המפוארת שלנו כעם אין לנו הווה וגם לא עתיד".

למה את חושבת שמפלגת הליכוד יכולה לקדם את זכויות היהודים בהר?
גולן: "רק מפלגת שלטון גדולה וחזקה יכולה לקדם את זכויות היהודים בהר. זה לא מקרי ששני יושבי הראש של השדולה מגיעים מהליכוד. יש לנו את האהבה לארץ ישראל, למורשת שלנו ובעיקר לדת היהודית – הדת היהודית בכלל הסיבה לקיומנו פה, אחרת העם שלנו היה יכול להמשיך   להתקיים בהיותו מפוזר בכל רחבי העולם. אין לי ספק שהשדולה שהקמנו תפעל גם בכנסת הבאה בע"ה בדיוק ברוח זו כדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של היהודים במקום".

איך את רואה את העתיד הקרוב של הר הבית?
גולן: "סוגיה אחת חשובה ומשמעותית שלקחתי תחת חסותי היא יחסה של המשטרה לאותם יהודים המגיעים להר הבית. לאחרונה אף הוצאתי מכתב למפקד המחוז בעקבות פניות שקיבלתי על אכיפה לא שוויונית והתנכלות של אחד השוטרים ליהודי שבסה״כ העיר לו על משחק כדורגל שהתקיים במקום בניגוד לנהלים. כל אחד שעולה למקום הקדוש הזה צריך להרגיש הכי בטוח שיש ואני מאוד מקווה שמשטרת ישראל תפנים זאת".

באילו אופנים את חושבת לקדם את מרכזיות המקום לעם היהודי ובכלל לאנושות בפעילות שלך בכנסת הבאה?
גולן: "חלק מאותו קירוב לבבות והטמעת החשיבות ההיסטורית של המקום צריכים להתחיל כבר בגיל צעיר. אם תלמידים במערכת החינוך מגיעים באופן שוטף לסיורים במערת המכפלה בחברון, אין שום סיבה שהם לא יגיעו גם להר הבית. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים ובמקום לשמוע סיפורים על המקום הקדוש הזה, הגיע הזמן שהתלמידים שלנו גם יראו אותו. אני בהחלט מתכוונת בכנסת הבאה ליזום מהלך בנושא עם שר החינוך. אני בטוחה ומאמינה שאם תוקם ממשלת ימין אמיתית ויציבה, אמצא פרטנר לכך במשרד החשוב הזה".

על הפיסקה האחרונה אני חותמת, אכן הכל מתחיל מהחינוך, מהגיל הרך.

שיהיה בהצלחה לכל מי שעוסק במלאכה!