עדכונים חיים

"יום השיבוש" החל: מוקדי מחאה רבים ברחבי הארץ, איילון נחסם לתנועה | עדכונים שוטפים

יום השיבוש במחאה על אישור ביטול עילת הסבירות והמשך חקיקתה של הרפורמה המשפטית נפתח

יום השיבוש: חסימות במחלף יגור יום השיבוש: חסימות במחלף יגור (צילום: ללא)

"יום השיבוש הגדול" של המחאה נגד הרפורמה בעיצומו: מפגינים רבים משתתפים בהפגנות וחסימות כבישים במוקדים רבים ברחבי הארץ, כולל נתב"ג, במסגרת "יום השיבוש הלאומי" במחאה על אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. 

בין הכבישים שנחסמו: כביש החוף 2 נחסם במחלף הסירה סמוך להרצליה וחסימה נוספת סמוך לכניסה לחיפה. גם כביש 4 נחסם בשני מוקדים. כביש 443 נחסם לתנועה באזור מודיעין וכביש 1 נחסם לתנועה במחלף חמד. גם בהפגנה בתוך חיפה מפגינים ניסו לחסום את הכביש סמוך לקריית הממשלה ומפגין אחד נעצר. המשטרה פועלת לפינוי המפגינים ופתיחת הצירים לתנועה. 

5 מפגינים נעצרו במחאת אחים לנשק בכביש 443 סמוך למודיעין

המשטרה עצרה כעת 5 מפגינים בחשד להפרת הסדר בכביש 443 סמוך למודיעין. מערך השוטרים תוגבר במקום לפינוי כלל המוחים ופתיחת ציר התנועה מחדש.

אלון חכמון

מפגינים חסמו את איילון לתנועה במחלף קק"ל לכיוון דרום

מחלף קק"ל באיילון דרום נחסם לתנועה לפני זמן קצר. כמו כן, המוחים במקום הדליקו מספר אבוקות.  

 

אלון חכמון

מחאה בקרית הממשלה בחיפה: המפגינים החלו בצעדה לכיוון דרום

מחאה בקרית הממשלה בחיפה: המפגינים החלו בצעדה לכיוון דרום (צילום :דוברות המשטרה)

אלון חכמון

"על חומותייך הצבנו שומרים": "אחים לנשק" במחאות על הצירים המרכזיים בכניסות לירושלים

הבוקר פתחה מחאת המילואימניקים אחים לנשק את יום השיבוש במחאה על שלושת הצירים המובילים לירושלים. במחלף חמד בכביש אחד, וצומת מכבים בכביש 443. זאת במחאה על חוק ביטול עילת הסבירות שמקדמת הממשלה.

ממחאת המילואימיקים אחים לנשק נמסר: "ממשלת ישראל מבצעת הפיכה משטרית שקורעת את העם ומפקירה את בטחון ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון לגנוז את החקיקה שמובילה את ישראל להיות דיקטטורה ולשמור עליה כיהודית ודמוקרטית לדורות".

טל לב רם
הצמיגים שנתפסו צילום: דוברות המשטרה

המשטרה סיכלה התארגנות מוחים כשברשותם צמיגים ביער באזור מודיעין

הבוקר חשפו השוטרים בגזרת מודיעין קומץ מפגינים ביער הסמוך למכבים, שברשותם למעלה מעשרה צמיגים שיועדו עפ"י החשד להפרת הסדר הציבורי וסיכון משתמשי הדרך. השוטרים סיכלו את שיבוש התנועה והסדר הציבורי, תוך החרמת האמצעים ותיעוד הנוכחים בהתאם.

אלון חכמון

גנץ: "סומך על משטרת ישראל שלא תיכנע למסע האיומים של חברי הממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס להפגנות שמתקיימות היום ברחבי הארץ, לאחר אישור חוק צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה: "ישראלים רבים ייצאו היום להפגין מול הפיכה משטרית שמאיימת על הדמוקרטיה הישראלית. אני סומך על משטרת ישראל - מהמפכ״ל ועד אחרון השוטרים בשטח - שלא תיכנע למסע האיומים של חברי הממשלה, ותאפשר למחאה להתקיים כפי שראוי במדינה דמוקרטית. אני קורא לכל המוחים - צאו, הפגינו, ממשו את חובתכם, ועשו זאת לפי חוק והנחיות המשטרה".

 

מעריב אונליין

מאות מפגינים בקריית הממשלה בחיפה, מפגין אחד נעצר

מאות מפגינים בקרית הממשלה בחיפה ניסו לחסום את הכביש, מפגין אחד נעצר. מהמשטרה נמסר כי אחד המפגינים נעמד עם רכבו בלב המחאה ועל אף בקשות השוטרים להזיז את הרכב הוא סירב. השוטרים עצרו את המפגין בחשד להפרת הסדר והזיזו את הרכב מהמקום. 

אלון חכמון
יום השיבוש: מחאת "אחים לנשק" בחסימת כביש 443 (צילום: אמיר גולדשטיין)

כביש 443 נחסם לתנועה סמוך למודיעין

מעריב אונליין

מפגינים רבים מול בית המשפט בחיפה

מפגינים רבים מול בית המשפט בחיפה (צילום :מחאת העם חיפה)

מתן וסרמן

לא רק בישראל: יום השיבוש ברחבי העולם

המחאה מסביב לעולם שולחת כוחות לחזית בישראל: ברחבי ארה"ב ואירופה יצאו פעילים להגנת הדמוקרטיה לשדות התעופה המקומיים במטרה לצייד את כל הממריאים לישראל בציוד מחאה.
המארגנים מסרו: "רואים מה קורה בישראל, הלב זועם והרגליים בוערות. הרגשנו שחייבים לעשות משהו מכאן. שולחים כוחות למשפחות והחברים בארץ שמפגינים, חוסמים, מבטלים ימי עבודה, משנים תכניות ועומדים בגופם להגן על הבית של כולנו".

מתן וסרמן

רועי נוימן, ממובילי המחאה: "המחאה לא אלימה ותמשיך להיות כזו"

רועי נוימן, ממובילי המחאה, עדכן ב-103FM: "יש חסימות, אני לא מכיר עימותים עם שוטרים עד עכשיו. המפכ"ל אמר שבאופן קיצוני במחאה הזו אין פגיעה בשוטרים. היא לא אלימה, ותמשיך להיות כזו. היא כן משבשת וכן תשפיע על מה שקורה במדינה. אנו נחושים לעצור את החקיקה וזה מה שנעשה. יהיו חסימות ושיבושים בכל ערי הארץ פחות או יותר. יש הרבה הפתעות שלא פרסמנו. בשעה 16:00 נתכנס כולנו בנתב"ג, וב־20:00 נתכנס בקפלן. 

"בג"ץ קבע שמיקום ההפגנה הוא חלק קריטי מקיומה. אני לא מכיר שהגבילו את ההפגנה בנתב"ג לטרמינל 1. צריך להגיע לטרמינל 3 ברכבות, ברכבים. אנחנו בזמנים בהם הממשלה מתנהלת בצורה קיצונית. להגיד לך שהדבר הכי הגיוני זה להפגין בנתב"ג? לא, אבל יש פה ממשלה קיצונית וזה דורש ללכת לצעדים שהם לפעמים טיפה פחות פופולריים. הלוואי שהממשלה הייתה רואה את מאות האלפים שיוצאים מדי שבת". 

103FM

כביש החוף נחסם לתנועה סמוך לחיפה

מתן וסרמן
מפגינים של "כוח קפלן" במהלך יום השיבוש צילום: כוח קפלן

מובילי כוח קפלן: "זה היום של האזרחים והאזרחיות לצאת ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית"

מובילי כוח קפלן עם תחילת יום ההתנגדות: "זה היום של האזרחים והאזרחיות לצאת ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית. מופע האימים אמש במליאה הראה לכל אזרח ואזרחית את גודל השעה. מול קואליציית הדיקטטורה - רק העם יציל את ישראל".

מתן וסרמן
מחאה בביג בקריית שמונה צילום: ללא

מחאה בביג בקריית שמונה

מתן וסרמן
מחאה בנתב"ג צילום: ללא

"ברוכים הבאים לגלעד": "מחאת השפחות" בנתב"ג

עשרות נשים פעילות בונות אלטרנטיבה הציפו הבוקר את נתב"ג וחיכו לנוחתים והנוחתות כשהן מניפות שלטים Welcome to Gilead. זאת בתגובה לביטול עילת הסבירות שעברה הלילה. מהתנועה נמסר כי "בתאריך כ"א בתמוז תשפ"ג הוכרזה הקמתה של מדינת ישראל - מדינה יהודית, לא דמוקרטית. שרומסת זכויות נשים ומיעוטים, מדינה שהממשלה שלה בחרה להעניק לעצמה כוח בלתי מוגבל ובלתי מרוסן. ממשלה שדואגת למקורבים, במקום לאזרחים, ממשלה שאינה עוד למען העם, אלא נגד העם.

"משכך, אנו מכריזות כבר הבוקר על יום התנגדות, בו ייקחו חלק עשרות אלפי נשים בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום. ממשלה שהכריזה מלחמה על האזרחים והאזרחיות שלה - אין ברירה אלא להכריז עליה מלחמה בחזרה. התייצבנו כאן הבוקר כדי שכל הנוחתים והנוחתות בנתב"ג ידעו טוב טוב לאיזו מדינה הם הגיעו היום. ב-2023 מסוכן להיות אישה במדינת ישראל".

מתן וסרמן

צפו: פעולת לוחמי כיפור 73 יוצאת לדרך באולם הנכנסים נתב״ג

מישל בראונשטיין

פעולת לוחמי כיפור 73 יוצאת לדרך בנתב״ג (צילום :מישל בראונשטיין)
מתן וסרמן

מפגינים תלו שלט בכביש 65: "אין כניסה לדיקטטורה"

מפגינים תלו שלט בכביש 65: ''אין כניסה לדיקטטורה'' (צילום: הוורד הלבן)מפגינים תלו שלט בכביש 65: ''אין כניסה לדיקטטורה'' (צילום: הוורד הלבן)

מתן וסרמן

לאחר כשעה: מחלף הסירה פונה ממפגינים ונפתח לתנועה

יום השיבוש: שוטרים מפנים את עיר האוהלים בצומת הסירה (צילום :משה שיף)

מתן וסרמן
יום השיבוש החל: מפגינים חוסמים כביש בהרצליה צילום: המחאה

"יום השיבוש" החל: מפגינים חוסמים את מחלף הסירה בהרצליה

כמה עשרות 30 מפגינים בשעה זו את מחלף הסירה, כביש 20 מצפון לדרום באמצעות אוהלים הבערת צמיגים ואבוקות.

מתן וסרמן
לוח זמנים
  • 06:30 מחאות ברחבי הארץ
  • 16:00 מחאת ענק בנתב"ג
  • 20:00 צעדות ושיירות כחלק מהמחאה ברחבי הארץ
  • 20:30 קפלן ת״א