מוזיאון הספורט היהודי ייפתח ביום שישי ה-7 באוקטובר בכפר המכביה ברמת גן. המוזיאון, המשתרע על כ-1,500 מ"ר, יציג למעלה מאלף פריטים אותנטיים, החל מהמאה ה-19 ועד היום, המספרים את סיפורו של הספורט היהודי. לרגל הפתיחה החגיגית, יתקיים במהלך חול המועד סוכות הפנינג ספורט לקטנים ולגדולים, שיכלול מתחם מתנפחים, ג'ימבורי לפעוטות ופעילויות נוספות.

בין המוצגים במוזיאון: הגלשן עמו זכה גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה 2004, חליפת הג'ודו עמה זכתה יעל ארד במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה 1992, גביע אירופה לאלופות בכדורסל בו זכתה מכבי תל אביב ב-1977, כפפת בייסבול של סנדי קופקס, מגדולי שחקני הבייסבול בהיסטוריה, גביע של אגנס קלטי, מהספורטאיות היהודיות הגדולות בכל הזמנים וחולצות הנבחרת של ערן זהבי ויוסי בניון.

"אנחנו גאים ונרגשים לפתוח את שעריו של מוזיאון הספורט היהודי העולמי הראשון, לאחר שנים של תכנון ובנייה", אומרת מנהלת המוזיאון אסנת צור. "הסיור במוזיאון לוקח את המבקרים למסע מרגש ומעורר השראה, המתחיל במאה ה-19, מתקדם אל ההווה וממשיך אל עתיד הספורט הישראלי. למבקרים במוזיאון, צפויה חוויה מרגשת ועוצמתית, הנשענת על שלושה עוגנים משמעותיים: ספורט, יהדות וישראליות".

המוזיאון החדש מספר את סיפורו של הספורט היהודי והישראלי דרך שש תחנות. הראשונה עוסקת בחזון של הספורט היהודי בראשית דרכו, והקשר בין הקמת התנועה הציונית לספורט היהודי וליצירת לאום חדש, בשלהי המאה ה-19. תחנה שנייה היא "עם בתנועה", הסוקרת את רגעיו הגדולים של הספורט היהודי מסוף המאה ה-19 ועד מלחמת העולם השנייה. 

תחנה שלישית היא עוסקת בתקופת השואה, שבה רוב פעילותו של הספורט היהודי נעצרה. התחנה מספרת את סיפור הספורטאים היהודים בשואה ואת ניצחון הרוח היהודית. תחנה רביעית עוסקת בתקומה, בהקמת המדינה ובתחיית של הספורט היהודי באירופה ובדרום אמריקה. בתקופה זו התחדשו משחקי המכביה בישראל, הוקם כפר המכביה ברמת גן ומירוץ הלפיד, שהחל ב-1944, קיבל צביון ממלכתי בארץ ובעולם.

תחנה חמישית עוסקת במשברים הלאומיים והאישיים של הספורט היהודי והישראלי, ובמרכזם רצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972. התחנה השישית היא למעשה היכל התהילה של הספורט היהודי והספורטאים היהודים הגדולים בעשורים האחרונים.