“היעד הוא להכפיל את מספר התושבים שמגיעים, להגביר את הפעילויות ולהפוך למרכז הקהילתי הטוב ביותר בעיר”, אומרת המנהלת החדשה של מתנ”ס רמת השקמה ברמת גן עדי אמון-סיידון.
המתנ”ס, שמתוקצב על ידי העירייה והחברה למתנ”סים, והפועל בשיתוף עם תושבים המתנדבים בניהולו, עובר בימים אלה מתיחת פנים. השלב הראשון של העבודות כולל את שיפוץ קומת הכניסה למבנה. “הקונספט מאחורי העיצוב הוא ‘מתחברים לבית - קהילה בסלון’, מקום שכיף לשהות בו ונעים להשתלב בו”, היא מסבירה. “ביחד עם סניף ארומה, היחיד בארץ שנמצא בתוך מתנ”ס, המקום יציע בילוי איכותי מתחת לבית, כדי שאנשים ירגישו במתנ”ס כמו בבית. בהמשך, גם החצר תעבור שיפוץ מאסיבי”.
כיו”ר הנהלת המתנ”ס מכהן שחר רובין, מנהל פרויקטים בעיריית רמת גן, שבמשך כ-13 שנה כיהן כסגן ראש עיריית נס ציונה ומחזיק תיק הצעירים והנוער. “ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, שגדל ברמת השקמה, רואה חשיבות רבה בשדרוג המתנ”ס והפיכתו לספינת דגל”, מציין רובין, שעשוי להתמודד בבחירות שיתקיימו ב-30 באוקטובר 2023 לראשות עיריית נס ציונה.
“יש ברמת השקמה משהו מיוחד - שילוב בין חדש לישן. זו שכונה עם תושבים ותיקים, לצד כניסה של משפחות צעירות. הרצון שלי הוא ליצור את החיבור הייחודי הזה, ולחזק את השייכות לשכונה”, מציינת אמון-סיידון, שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר. לפני כן, עבדה במשך שנים ארוכות כמנהלת מרחב דרום של רשת המתנ”סים בחולון.
“המתנ”ס נועד לכלל האוכלוסיות מכל הגילאים ברמת השקמה, גם לאנשים עם מוגבלויות, ואני מאמינה שהוא ימשוך גם ילדים ותושבים בוגרים משכונות אחרות, בזכות הפעילויות הייחודיות ומגוון החוגים”, היא אומרת. “המתנ”ס הוא גם מרכז קהילתי חשוב, ואנחנו מפתחים את מרכזי הלמידה ומרכז הייעוץ למיצוי זכויות, לצד פעילויות לאזרחים הוותיקים וארגון טיולים עבורם. במתחם פועל גם שבט צופים, כחלק מהאשכול הקהילתי והשילוב הבין-דורי בין כל האוכלוסיות”.
בדומה למרכזים קהילתיים אחרים, למתנ”ס רמת השקמה יש אתגר להניע יותר ילדים ובני נוער להגיע לפעילויות. “אנחנו מצויים בעידן דיגיטלי, והנוער כיום מחובר יותר למסכי המחשב והטלפון הסלולרי. עלינו להיות אטרקטיביים כדי להביא יותר בני נוער וגם בוגרים לפעילויות”.
איך עושים את זה?
“קורסים ייחודיים, כמו סייבר, כלכלה ושוק ההון. השנה נגביר את שיעורי העזר הפרטיים ונפתח קורס מתקדם ללימוד אנגלית. נפתח גם חוג מיוחד למחול ונביא לכאן את הספקים הטובים ביותר”.
תקציב המתנ”ס יסתכם השנה בכ-9 מיליון שקל - גידול של כחצי מיליון שקל לעומת השנה שעברה. “קיבלנו משאבים להגברת הפעילות”, מספרת אמון-סיידון. “אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם העירייה והתושבים בשכונה. המשאבים והתקציבים שקיבלנו, זו בשורה חשובה לתושבי השכונה ולעיר. בזכות תמיכת הרשות, המתנ”ס ינגיש וימנף מגוון רחב של פעילויות לתושבי השכונה בשנת הפעילות הקרובה. נפעל ללא הפסקה, עד שאחרון התושבים יידע שיש לו כתובת ומקום להגשים יוזמות וחלומות”.
במהלך הקיץ, מתמקדות הפעילויות במתנ”ס, בקייטנות ובבני הנוער. עם החזרה ללימודים תחל שנת הפעילות השוטפת. “החל מספטמבר המתנ”ס יציע מגוון רחב של חוגים וקורסים לכל הגילאים, של מאמנים מהמובילים בתחומם”, מספרת אמון-סיידון. “בין המיזמים המובילים יהיו מרכז הלמידה וההשכלה, מרכז יוזמות התושבים ופרויקטים ואירועים קהילתיים, שנועדו לחזק את השייכות של תושבי השכונה החדשים לשכונה ולעיר”.
“אנו משקיעים ונמשיך לתמוך במתנ”ס ככל שיידרש”, מסכם רובין. “הוספנו תקציבים להרחבת ההון המקצועי שפועל במקום ותקציבים לפעילויות, ונמשיך למען תושבי השכונה. אין לנו ספק כי הרוח הרעננה שנכנסה לניהול המתנ”ס תוביל לצמיחה של השכונה, ואני מזמין את כל תושבי העיר להשתלב ולקחת חלק”.