האוצרת הראשית של מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית שרי גולן ביקרה בעיר קאסל שבגרמניה, בניסיון להעמיק את קשרי הגומלין התרבותיים בין שתי הערים התאומות. הביקור התמקד בחיזוק הקשרים עם ראש עיריית קאסל סוון שולר ובכירים בתחומי התרבות בעיר, בה פועלת גם אקדמיה לאומנות.

"אני שמחה מאוד על היוזמה לשיתוף הפעולה שהחל עם העיר התאומה שלנו קאסל ועם 'הדוקומנטה' - תערוכה בינלאומית מובילה לאומנות עכשווית, שמהווה נקודת התייחסות חשובה ומשמעותית מבחינתי, כאוצרת בשדה האמנות העכשווי", ציינה גולן. "זכיתי לקבלת פנים חמה ולבבית במיוחד במהלך כל הביקור שלי. הביקור הזה ממשיך את שיתוף הפעולה התרבותי, הפורה והמתמשך בין שתי הערים, ובין מוזיאון רמת גן לזירת האומנות של קאסל".

גולן ציינה, כי היא רואה חשיבות רבה בחשיפת האומנות הישראלית בזירה הבינלאומית ופועלת לטיפוחה ולקידומה בקרב מוסדות וגורמים מובילים בעולם האומנות. ראש עיריית קאסל הדגיש את חשיבות ביקורה של גולן לשיתוף הפעולה בין הערים: "ביקורה של שרי הוא אבן דרך בתהליך פיתוח השותפות עם רמת גן המתקיים יותר מ-30 שנה". 

מנהל 'הדוקומנטה' החדש, פרופ' אנדראס הופמן, שהתמנה לאחרונה גם למנהל מוזיאון פרידריסיאנום בעיר, הוסיף, כי "ביקורה של גולן, אוצרת מחויבת במיוחד מזירת האומנות העכשווית בישראל, משקף את העניין המשותף שאנו חולקים איתה ועם מוזיאון רמת גן לאומנות ישראלית במוקדים חשובים בתחום החינוך והקהילה. אני מאד מרוצה משיתוף הפעולה הנרקם בינינו". 

לדברי סגן ראש עיריית רמת גן רועי ברזילי, הממונה על המוזיאונים בעיר ועל הקשר עם הערים התאומות, "ל'דוקומנטה' תפקיד חשוב בעולם האומנות העכשווי, במאבק בחוסר סובלנות נגד גזענות ואנטישמיות ולמען הומניזם ותפיסת חיים ליברלית, הגנה על חופש הביטוי והדמוקרטיה בכלל, וזאת נוכח המשברים והמתקפות נגד העולם החופשי. אני מאמין גדול בשיתוף פעולה ולמידה הדדית עם עמיתים בערים החופשיות קאסל ורמת גן, על יסוד עבודה משותפת ובסיס ערכים זהה".