אני מכורה לגלידה, ואני מוכנה להצהיר על כך בחוצות העיר. בכל רגע נתון אחליף ארוחת ערב בשלושה כדורי גלידה מתוקים-חמצמצים. כאלה שמשכיחים ממני את כל צרות העולם, הפקקים, הפוליטיקה.
הקטע הוא שאני ממש אוהבת גלידה בחורף. אומנם אני נוטה בחורף ללכת פחות לכיוון הסורבה ויותר לכיוון גלידות השמנת, אבל אף פעם לא הייתי מחובבי המתוק המוגזם, הסוכריות והבייגלה, אלא יותר קלאסיקות שעשויות היטב ולכן הגלידה החדשה הזו ממש הדליקה אותי.
את “סופטי” גיליתי בכלל כשהקדמתי לאימון שלי באיזו שעה. הייתי צריכה לשרוף את הזמן, ולכן שוטטתי לי על רחוב יהודה מכבי בואכה ויצמן בתל אביב - וקלטתי מקום קטן, ורוד-סגול-מוזהב, שהייתי חייבת ללכת אליו. שם גיליתי את רעות וטל, זוג חמוד ממש שהחליט לפתוח גלידרייה קצת אחרת, גלידה איטלקית אמיתית, רק במרקם של גלידה אמריקאית. מבולבלים? אנחנו דווקא לא.
לגלידה אמריקאית מאז ומתמיד היה מוניטין של גלידה זולה, וזה בסדר - היא אכן עשויה ברוב המקומות מאבקה חלבית שמעורבבת עם מים או חלב, ותמיד נמכרה יחסית בזול אל מול אחותה הצבעונית והכדורית.
ואז באו רעות וטל, שחיפשו משהו אחר לעשות - לא עוד גלידרייה - ומצאו שבאירופה מתחוללת לה סצנת גלידה מגניבה ואחרת, של גלידות רכות אבל ברמה גבוהה ממש, והם החליטו שהם מביאים את זה לארץ. אחרי מחקר, ניסוי והרבה מאוד גלידה שהלכה לפח, הם יצאו עם מוצר מקסים וממש ממש טעים שנקרא “סופטי”, ובו שש מכונות גלידה שעובדות ללא הרף בהכנה של גלידה טרייה משמנת, המשולבת בחומרי גלם איטלקיים, כגון אגוזי לוז, פיסטוק, וניל, לוטוס ועוד. מה שמתקבל זו גלידה במרקם רך וקטיפתי, אבל הטעם וואו - של גלידה אמיתית ועשירה.
הקטע הוא שבמבט ראשון זה נראה מקום לילדים, עם שפע התוספות הצבעוניות והשייקים, אבל אז מגלים שרעות וטל דווקא כיוונו למבוגרים, והוסיפו תוספות שהן לגמרי יותר לנו, שמנמני הגלידה, מאשר לזאטוטים: פטל מיובש מדהים, שעובד מטורף על גלידת הפיסטוק, תותים טריים ומרנג על גלידת וניל, פרוסת קראק פאי ורוטב טופי, פאדג’ שוקולד עם קראנץ’ נוגט, בראוניז ומרשמלו שרוף על גלידת שוקולד עשירה, סופטי וניל עם אספרסו חם, קרמל מלוח ועוגיית לוטוס, ועוד שילובים מגניבים.
תקשיבו, הגלידה שלהם ממש טעימה. המרקם והטעמים עשירים. ויתרון ענק נוסף זה שבשונה מגלידות רגילות - המכונות של הגלידה האמריקאית מכינות את הגלידה ברגע שהפעלתם אותן באמצעות הידית. כלומר, שזו גם הגלידה הכי טרייה שתאכלו, כי היא נעשית ממש בהזמנה עצמה.
ל”סופטי” יש גם משלוחים, ורעות וטל מתחייבים שהגלידה שומרת על המרקם גם אחרי שתכניסו אותה למקרר. עוד לא בדקתי, אז תעדכנו.
כך או כך, זה לגמרי מקום ללכת אליו, עם או בלי הילדים.

יהודה המכבי 53, תל אביב
שעות פתיחה: שבעה ימים בשבוע, מ-12:00 עד 22:00 (בשישי עד 18:00)
משלוחים דרך wolt או תן ביס