כיכר גבעון לא מפסיקה להתפתח, ואם עוד לא הסתובבתם בשישי בשוק הווינטג' כשביד אחד שווארמה של יובל בן נריה וביד השנייה בירה של שניט, כנראה שאתם מפספסים את המקום הכי כיפי בתל אביב, שיש לו אפילו חניה - שזה, תודו, הכי שווה, אפילו יותר משווארמה.
בקרוב אעשה סקירה של כל המקומות שיש לאכול ולשתות בהם בכיכר גבעון, אבל כרגע תרשו לי לספר על בר היין החדש שנפתח שם לפני כמה חודשים, שלגמרי הפך להיות הבר השכונתי שלי.
ה"בריקס" הוא סוג של מעבדת יין, או יותר נכון - מקום שבו תוכלו לטעום מגוון עשיר במיוחד של יינות מיקבים קטנים מכל העולם במחירים סבירים, לחוות טעמים ממדינות שכנראה לא תגיעו אליהן בקרוב - והכל באווירה מאוד ביתית ונגישה. תמצאו כאן יינות מקומיים, יינות אורגניים, יינות טבעיים, ביו-דינמיים, יינות מיקבים משפחתיים בני מאות שנים, לצד יינות מיקבים חדשניים וצעירים.
על המקום ואוצרות היין אמון אורי עוזיהו, לשעבר "בר 51", שמביא איתו ניסיון וידע רב בכל מה שקשור בשירות ואירוח, ולא רק ביין, ועם כל ברי היין שנפתחים עכשיו כמו שיכורים אחרי חגיגות סילבסטר - מה שמבדיל ביניהם לא פעם זה השירות והגישה ללקוח. 
ב"בריקס" אורי מביא גישה מאוד נונשלנטית, קז'ואל אבל לא זרוק. מדברים בגובה העיניים, אין בעיה אם אין לכם שום ידע ביין, ייתנו לכם לטעום כל דבר, ואף ימכרו לכם חצאי כוסות כדי שתוכלו לטעום מכמה שיותר יקבים. כל יין מקבל טיפול מקצועי במזיגה, ואם לקחתם בקבוק אז יפתחו לכם אותו או יקררו, יסבירו, ובעיקר יגרמו לכם להרגיש בבית. אה, וכוס יין מתחילה ב-25 שקל. עכשיו אתם מבינים למה אימצתי את בר היין הזה?
אורי מחזיק כ-30 בקבוקים פתוחים לכוסות! ויש עוד שמצטרפים מדי יום, כך שהמגוון הוא רחב וכל אחד ימצא מה לשתות. בקבוק לה גלוש מחבל בוז׳ולה בצרפת, סנטה קרוז דה ארטזו ממחוז נווארה שבספרד, בלנד אדום טבעי של עמית טולדו, ועוד מגוון שמשתנה בהתאם למה שמרגש את אורי.
המחירים נעים בין 25 שקל לכוס ועד ל-150 שקל לכוס, מחירי הבקבוקים משתנים ומתחילים מ-100 שקל. תרצו לקחת הביתה? אין בעיה, ואפילו קחו הנחה של 25 שקל על המחיר של הבקבוק! ויש אפילו תיק קפוא מיוחד ליין, שתוכלו לשתות ממנו בכיף שלכם בפארק.
את תפריט היין מלווה פה אוכל כיפי, לא מתחכם אבל גם לא פשוט. לא רק גבינות ולחם, אלא משהו טיפה מעבר, שלא משתלט על היין, כגון שקדים קלויים מספרד, ברוסקטות טרטר טונה, ברוסקטות עם ממרח סקורדליה ביתי ופלפלים קלויים, סוג של טוסט גבינות חם שיעשה לכם הכי נעים שיש, סלט שומר וירוקים, ויש אפילו מתוקים. גם התפריט משתנה בהתאם למצב הרוח של הטבחים.
שימו לב, זה לא המקום לשתות פה זירו, כי אין במקום שום משקאות קלים, והמשקה היחידי חוץ מיין הוא עוד אלכוהול על בסיס יין: גראפה, פורט, ברנדי וכד'. 

בריקס - כיכר גבעון, תל אביב
א'-ה' 23:00-17:00, ו' 16:00-10:30