ליהיא לפיד היא אומנם אשת פוליטיקאי, אך היא גם עיתונאית ופעילה בתחומים רבים, בין היתר, כוח והעצמה נשית.



לפיד הוזמנה לפתוח את הכינוס העולמי של ויצו במלון הילטון בתל אביב, שנערך מידי שנה. הכינוס נחשב לאחת מפסגות המנהיגות הנשית בעולם ולכן אין זה מפתיע שראשי קבוצות ומנהיגות יהודיות מכל קצוות המפה הגיעו לכדי לשמוע, להתרשם ולהשפיע. 



לפיד העניקה הרצאה מעוררת השראה על העצמה וכוח נשי ואמרה שהעצה הכי טובה שהיא יכולה לתת לנשים באשר הן היא לאהוב את עצמן ולהיות שלמות עם הדרך שבה בחרו לחיות. דבריה התקבלו בצורה יפה במיוחד, כאשר כל משתתפות הכנס נעמדו ומחאו לה כפיים.



הבחירה בליהיא דווקא אינה ברורה מאליה, בשל השערוריה הקטנה שנקלעה אליה במהלך "צוק איתן" בנוגע לשחקנית אורלי ויינרמן. למי שלא זוכר אורלי שיחררה כמה אימרות קשות כנגד ישראל במהלך המבצע בקיץ האחרון ולפיד החזירה לה מעל גבי העיתון בו היא יש לה טור שבועי. היא כתבה שמשהו כנראה עצוב מאוד בחיים של ויינרמן אם היא עדיין לא נשואה בגילה. לפיד קיבלה קיתונות של ביקורת בהקשר לאמירה המאוד לא פמיניסטית הזו ובעקבות זאת אף חזרה בה.



ליהיא שמחה להשתתף בכנס, בשל הנושא שלו, אך לא פספסה את הזדמנות על מנת לפרגן ולקדם את בעלה, יאיר לפיד, שעסוק בימים אלו בקמפיין בחירות לכנסת ה-20. לפיד סיפרה לפאנל הנשים הנכבד שיאיר הוא פמיניסט אמיתי, ששמח שיש לצידו אישה שמגיעה למימוש עצמי. יש שיגידו שלפיד אולי עשה הרבה טעויות כשר אוצר בשנתיים האחרונות, אך דווקא בנושא קידום נשים ניתן בהחלט לתת לו צל"ש ראוי. ברשימת "יש עתיד" בכנסת ה-19 נמצאו שמונה נשים ב-15 המקומות הראשונים ובנוסף יאיר היה הראשון שמינה מנכ"לית אישה למשרד האוצר ועל זה מגיע לו פרגון מזוגתו וגם מאיתנו.