פסטיבל הבירה בירושלים חוזר

פסטיבל הבירה בירושלים, יציין השנה את שנתו ה-17, עם 150 טעמים שונים של בירות ממגוון רחב של מותגים מוכרים בינלאומיים לצד מבשלות בוטיק מקומיות ואיכותיות. 
גם בשנתו השבע עשרה, הפסטיבל ממשיך לחדש, ולהביא בירות המיוצרות במיוחד לפסטיבל: מבשלת שפירא תשיק  את SESSION IPA, במהדורה מוגבלת -גרסה קלילה ומרעננת יותר של אחותה הגדולה - ה-IPA, מבשלת שריגים תציע בירה בושלה במיוחד לפסטיבל - טריפל בלגית 11% מסדרת עמק האלה, שהיא בירה בהירה בסגנון מנזרים בלגי. מבשלת הגיבור, תגיע  עם SUMMER IPA, בירה קיצית וקלילה , בעלת צבע זהוב עמוק, ארומה פרחונית, עשבונית, וסיומת כשותית. 

השנה תיקח חלק בפסטיבל גם בירה קדימה, הבירה החברתית הראשונה בישראל, אותה יוצרים אנשי בעלי מוגבלויות כחלק מעבודתם עם עמותת צעד קדימה הנמצאת בירושלים. משתתפי התכנית מבשלים, משווקים ומוכרים את הבירה באופן עצמאי.

בפסטיבל יככבו גם מבשלת האטצ' הירושלמית, עם מגוון בירות בעלות שמות מסקרנים כמו "בירה לא בירה" , מבשלת ג'מס, עם 6 סוגי בירות, . מבשלת אלכסנדר עם בירות הקראפט שלה שזכו במספר מדליות זהב באולימפיאדת הבירות בגרמניה, ביר בזאר יגיעו עם 3 סוגי סיידרים אלכוהוליים ,המבשלה החדשה "מלכת העמק",  תגיע גם היא  עם שני סוגי בירה מיוצרת בעבודת יד, וגם בירה שבט, שתציג בין את הופ גורו, מסוג IPAעם טעם וארומה של פירות טרופיים ופירות הדר.

כמדי שנה, ייקחו חלק עשרות מותגים מרחבי העולם כגון :מבשלת קרומבאכר, הנחשבת למבשלת הבירה הפרטית הגדולה ביותר בגרמניה, עוד מגרמניה יגיעו בירה קוניג פילנזר, המיוצרת על פי מתכון קפדני מיוחד, ובירה בנדיקטר, שיוצרה לראשונה בשנת 1609. עוד בירת מנזרים ניתן למצוא אצל מותג הבירה ההולנדי לה טראפ,. 
מלבד הבירות יתקיימו גם הופעות של האמנים המובילים בישראל ויהיו כמובן דוכני אוכל

שעיר הבירה – פסטיבל הבירה בירושלים 2022, 6-7 ביולי, החל משעה 18:00, גן העצמאות, ירושלים. 
מחיר כניסה: 90 ₪ במכירה מוקדמת באתר, 80 ₪ לסטודנטים, חיילים ועוד. הגשה או מכירה באירוע מעל מגיל 18. 
להזמנת כרטיסים ומידע נוסף: https://www.jerusalembeer.com/ או בעמוד הפייסבוק: Jerusalem Beer Festival

חדש בירושלים- סנט אורבן, בר יין וקוקטיילים במושבה הגרמנית

סנט אורבן ירושלים, בר יין וקוקטיילים השוכן בבית ההארחה הסקוטי, בקצה המושבה הגרמנית מול הנוף המרהיב של הר ציון פותח נישת בילוי חדשה לעיר הבירה שהוא כולו אלכוהול משובח גם בסופשבוע. בר היין מתמחה בתפריט קוקטיילים עשיר ומקורי לצד תפריט יינות משובח וכן תפריט טאפאסים המכיל את חומרי הגלם המובחרים ביותר.

תפריט הקוקטיילים הייחודי הוא פרי יצירתם של מייקי כהן ובן-צבי נרקיס, בעלי המקום ומסעדנים מנוסים. מייקי כהן יוצא מסעדת בינדלה עם השף יורם ניצן ומסעדת יא פאן של השף יובל בן נריה ובן יוצא קבוצת מחניהודה. 
המקום מציע גם מעל 50 סוגי יינות שונים מסביב לעולם, כמו טוסקנה, סיציליה, יין, אוסטריה, צרפת, ניו זילנד ועוד. 46-56 שקלים לכוס; 150-500  שקלים לבקבוק.
בתפריט הטאפאסים ניתן למצוא מנות כגון: צלחת שרקוטרי ; פיש אנד צ'יפס; סלט עגבניות ומוצרלה ; פיצות שף  ועוד
לא כשר. סנט אורבן ירושלים - St. urban Jerusalem דוד רמז 1, ירושלים. שני – שבת, 13:00-00:00 www.sturbanjerusalem.com

סנט אורבן בר קוקטיילים (צילום: דוד מויאל)
סנט אורבן בר קוקטיילים (צילום: דוד מויאל)

הבר החדש מייצר חווית בילוי שרבים מחפשים כשמטיילים בבירה - בר שמוקדש כולו לקוקטיילים איכותיים ויינות חוצי עולם, פתוח בשישי שבת וממוקם בפנינה הסודית של ירושלים - בית הארחה הסקוטי שמשקיף לנוף הרים בקצה המושבה הגרמנית.

שיכר יוזו – הזדמנות של פעם ב 12 שנה

מבשלת הקראפט הישראלית בירבזאר משיקה שיכר יוזו ייחודי המבוסס מקליפות פרי היוזו אשר גדל במשק קלוצמן הישראלי בעמק חפר 
12 שנה לקח לקלוצמנים לגדל את פרי היוזו בישראל ואין לדעת מתי יהיה עוד קטיף, מסבירים במבשלה. מה שהופך את המשקה לכל כך ייחודי. "בשיכר החדש אנחנו משתמשים רק בקליפות היוזו, מה שמעניק לו טעם פחות מתקתק עם טויסט מקורי" מוסיף וויס. 
את הטעם החדש ניתן יהיה להזמין במארזים מאתר המבשלה, במחיר של כ 11-12 לבקבוק בודד,  או 79 שח לשישייה – והוא יימכר עד גמר המלאי www.beerbazaar.co.il

שיכר תפוח יוזו- ביר בזאר (צילום: יחצ)
שיכר תפוח יוזו- ביר בזאר (צילום: יחצ)

סדנת ווינשטפן בכפר סבא עם שגריר המותג

מתיאס סטפן אבנר, סומליה הבירה האוסטרי ושגריר בירת החיטה Weihenstephan העולמי, נוחת בישראל לסדנה חד פעמית מרתקת שתתקיים ב-29 ליוני בביר גארדן כפר סבא יחד עם סומליה הבירה עופר חבקין ממבשלות בירה ישראל.

בסדנה מתיאס ועופר ידברו על השילוב המנצח בין הבירות המשובחות של ויינשטפן למגוון מנות "ישראליות" ובווארית ב-BEER DINNER מלא באוכל טוב ותפריט ספיישל של מנות רידיפיין מיט, בירה טרייה וסיפורים מרתקים ומשעשעים על המבשלה הוותיקה בעולם.
הסדנה היא ללא עלות ותתקיים באנגלית בביר גארדן כפר סבא ב-29 לחודש בשעה 19:00 ותהיה פתוחה לקהל הרחב בהזמנת מקום מראש דרך ­האתר: https://beer-garden.co.il/kfar-saba/

ווינשטפן ורדיפיין  (צילום: יחצ)
ווינשטפן ורדיפיין (צילום: יחצ)


גם מקררת וגם מרזה- בירת סקיני החדשה

חברת איטליאנו מציעה את המרענן הרשמי של הקיץ: Skinny Beer Lager – בירה לאגר איכותית ללא גלוטן עם 89 קלוריות ו-4% אלכוהול.
תהליך הבישול הייחודי של בירה סקיני מאפשר לדלל את הסוכרים על מנת לייצר מוצר דל קלוריות וטעים. סקיני עומדת בתקן מוצר ללא גלוטן ומתאימה את עצמה לחולי הצליאק אשר יכולים ליהנות ממנה.
בירה סקיני, המורכבת מארבעה רכיבים: מים, לתת, כשות ופחמן דו חמצני, בעלת הרכב תזונתי ייחודי ועוברת תהליך בישול מיוחד אשר מסיר שאריות סוכרים מן המשקה, בנוסף כמות הפחמימות נמוכה מהרגיל ומכילה רק 0.9%.
https://skinnybrands.com/ - ניתן להשיג ברשתות, מסעדות  ואתרי אלכוהול
מחיר מומלץ לצרכן: 8.90-11.90 ₪ לבקבוק 330 מ"ל.

בירת סקיני  (צילום: יחצ)
בירת סקיני (צילום: יחצ)