פסטיבל היין ה-24 במטה יהודה

עשרות יקבי הבוטיק של אזור יהודה מתרגשים לחגוג השנה את פסטיבל היין של מטה יהודה. הפסטיבל מתקיים השנה לראשונה לצד ציון ההכרזה הרשמית וההגדרה המשפטית של מטה יהודה כאפלסיון היין הרשמי הראשון של ישראל.

גם השנה, זו השנה ה-24, מציע הפסטיבל חגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות. האירועים מעניקים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך העשייה וייצור היין ומלווים במפגשים מקצועיים, השקות של יינות חדשים, אירועי מוסיקה ותרבות ועוד.
הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי ה-2.6 החל מהשעה 20:00, בגן התנכ"י של מלון יד השמונה. באירוע יציגו 35 יקבים מהאזור כולו. המבקרים יוכלו לטעום מבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה
עלות הכניסה: 60 ₪ כוללת כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)
פסטיבל מטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)

במהלך 4 סופי השבוע שלאחר אירוע הפתיחה (3.6-25.6), תתקיים סדרת אירועי תוכן, שיחשפו בפני המבקרים אוהבי היין והקולינריה את המסע המרתק של התפתחות ייננית וחקלאית לצד מפגשים וסיפורים אישיים של האנשים שמאחורי תעשיית היין של מטה יהודה.
ביקב יהודה יושק לראשונה יין מלבק ששהה בחביות עץ 24 חודשים, ביקב קדמא יוצגו יינות רזרב וגרנד רזרב מבציר 2018, פטי ורדו מבציר 2020 וכן תתקיים סדנת יין ייחודית של ד"ר ארקדי פפיקיאן, שתיקח אתכם אחורה בזמן לתקופות קדומות בהן יצרו יין ותשלב יינות משנים קודמות של היקב לצד יינות עכשווים. ביקב הדר תנגן רביעיית טוסקניני יצירות מאת מנדלסון, פיאצולה ודבוז'אק, על המרפסת רחבת הידיים שצופה לכרמים וגם יערכו טעימה מודרכת של יינות רוזה אזוריים בהנחייתה של אשת היין, אורית גריבויים- לירון. במשק יין הנס שטרנבך יהיו הופעות ג'אז של הלהקות דואו ג'יפסי וספיצ'לס, יקב עגור יארח למפגש מיוחד את היקבים השכנים – הדר ומטלר וגם יקיימו מפגש בו תתנגן מוסיקת קאנטרי ובלוגראס. ביקב ברבדו יקיימו מופע עם להקת ג'אז, וביקב צובה וביקב צפרירים יקיימו ערב בשר ויין.

לכבוד חג שבועות, יקיימו בכרם ברק הפנינג שבועות מיוחד, עם בופה חופשי מלא במאכלי חלב, מוזיקה חיה, עמדת קליעת זרים לראש וכמובן יינות היקב במזיגה חופשית. 

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או בטלפון: 02-9958650 ובאתר

פסטיבל היין בחיפה (צילום: יחצ)
פסטיבל היין בחיפה (צילום: יחצ)

פסטיבל היין בחיפה

ברחבת הסניף החיפאי של רשת האלכוהול הרמיטאז' יתקיים בתאריכים 31.5.22-1.6.22 בין השעות 16:00-22:00 פסטיבל יין ענק וייחודי מסוגו בהשתתפות 22 יקבי בוטיק מהמובילים בארץ ובעולם.
האירוע יתקיים במתחם מיוחד שייבנה מתחת לכיפת השמיים ברחבת מרכז הקונגרסים לכבוד חג השבועות. במקום תוצב תפאורה מרשימה ברוח חג השבועות עם קוביות חציר גדולות, מקומות ישיבה ושולחנות בר, לצד להקה חיה שתנגן מוזיקה.

כל משתתף אשר ירכוש כרטיס לפסטיבל, יקבל בכניסה כוס יין מקריסטל ויוכל ליהנות מטעימות חופשיות מתוך מאות בקבוקי היין במקום וכמובן לשמוע את סיפורם של היינות השונים מפי אנשי המקצוע של היקב. היינות ימכרו במחירים מיוחדים לחג וכל משתתף יקבל מתנה בשווי של 20 ₪ לרכישת יין הביתה בחנות הצמודה.
במקום יוצבו גם עמדת גבינות מבית באשר עם מאות גבינות פרימיום מרחבי העולם, בה ניתן יהיה לרכוש פלטות גבינות מיוחדות אשר מותאמות עבור היין אותו אתם שותים. בנוסף, ניתן יהיה ליהנות מדוכן בשרים מעושנים בעמדה של דודא מיט בוקס.

 בין היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב קסטל, יקבל רזיאל, יקב פסגות, יקב לוריא, יקב צובה, יקב וויתקין, יקב יתיר, יקב פלדשטיין, יקב אפוד, יקב בן דוד, רמת נגב, יקב יזרעל, יקב אדיר, יקב כנות, יקב יפו, יקב רקנאטי, יקב מיראבל, יקב טומאסי, יקב וויספרינג אנג'ל, יקב הרי גליל, יקבי רמת הגולן ומגוון של יקבים מובילים נוספים.

כתובת: קדושי יאסי 2 חיפה
מתי? 31.5-1.6 החל מ16:00 עד 22:00
עלות: 119 ש"ח כולל שובר מתנה על סך 20 ₪ לרכישת יין.
https://www.eventer.co.il/hermitagewinefestival טלפון: 055-8838347