בכל שנה יש תאריך שבו פותחים את עונת הרחצה באופן רשמי. לעונת הבירות יש גם תאריך, אומנם לא רשמי, אבל כשהמוצר הוא עונתי אפשר לראות שהצריכה מתחילה לזנק ולפתוח את עונת הבירות מיום העצמאות ועד לחודשים שהטמפרטורות מתחילות לרדת בהן .  

המבשלות הישראליות עברו באמת שנה לא פשוטה והצליחו להישאר איתנו כי הם הסתגלו למצב, עזרו לצרכנים להגיע לבירה בצורה נגישה יותר, מהירה יותר וגם בלי לצאת מהבית. את מדף הבירות בסופר החליפו חנויות אינטרנטיות שנתנו מקום לבירות ישראליות שככל הנראה לא היו מגיעות אל רשתות השיווק וכשהמדפים בסופר הפכו להיות חנויות אינטרנטית הבירות הישראליות קיבלו יותר שטח מדף. אלה הן הבירות הישראליות שבחרתי ליום העצמאות של ישראל. 

גולדסטאר. אבק כוכבים 
הכוכב של הבירות הישראליות הוא המותג שחי פה הכי הרבה שנים, המותג גולדסטאר נולד בשנת 1950 במגדל העמק כשבירת הדגל שלו מוגדרת כלאגר כהה, למרות שניתן לומר שהסגנון מזכיר בירות מסוג 'ווינה לאגר' שמתאפיינות בצבע אדמדם, ארומות מאלטיות ומתיקות עדינה ונעימה של לתת קלוי שהוא סוד הקסם שלהן, המרירות עדינה אבל מספקת כדי להחזיק את המתיקות של הלתת. למותג גולדסטאר נולדו עוד אחים גולדסטאר לא מסוננת וגולדסטאר סלאוברו ויהיו עוד בהמשך.

גולדסטאר. הכוכב הבא  (צילום: יח''צ)
גולדסטאר. הכוכב הבא (צילום: יח''צ)

מכבי. כמו שפילנזר צריכה להיות
בירה מכבי שנמצאת איתו כבר 57 ימי עצמאות, היא יצירה של ברומייסטר ממוצא גרמני שקיבל משימה לבשל בירה בסגנון פילזנר צ'כי. מותג פרימיום שישווק בעיקר בבתי מלון, מסעדות יוקרה ומעבר לים. הבירה אכן הצליחה לזכות בהכרה בין לאומית ולגאווה ישראלית לאחר שזכתה במדליות בתחרויות שהיו נחשבות באותן שנים, מדובר על ארבע מדליות בין השנים 1977- 1995.

כשחברת הייניקן וטמפו התחילו לשתף פעולה נעשה שינוי במתכון והוצאו ממנו כל מה שלא קשור לשעורה ועובר הלתתה. לדעתי זה שיפר מאוד את הבירה שהיא אכן צהובה וצלולה כמו שפילזנר צריכה להיות. מרגישים את הטעם של הלתת והלחמיות,מרירות שמלווה את כל הלגימה ופשוט כיף לשתות אותה ביום חם אפילו גם אם זה יוצא ביום העל האש המסורתי.

משחקי הקאסק - בירה מכבי  (צילום: אלעד לנדר )
משחקי הקאסק - בירה מכבי (צילום: אלעד לנדר )

מבשלת אלכסנדר. מובילה את שוק הבוטיק
מבשלת אלכסנדר קיימת כבר 11 שנה ורק צוברת קהל מעריצים שהתרגלו לשתות בירה איכותית ומוקפדת. גם למבשלת אלכסנדר מעמק חפר שנת הקורונה לא הייתה כמו הליכה קלה בפארק אבל התאמות הייצור שעשה המייסד אורי שגיא וניווט מרשים ביותר של שינוי בחברת ההפצה הציב אותה כאחת מהמבשלות המובילות בשוק הבוטיק. 

אלכסנדר בלונד:  אני מכיר את הבירות של המבשלה. הכרות טובה הייתי אומר. ובכל פעם שאני שותה בירה מבית היוצר של אלכסנדר אני מרגיש את טביעת האצבע של המבשלה. אני חושב שזה משהו נפלא וחבל שלא כל המבשלות מצליחות להשיג זאת. במבשלת אלכסנדר מדובר בשמרים שהם עובדים קשה כדי להתסיס בירה מעולה. אלכסנדר בלונד היא בירה בסגנון בלגי בצבע צהוב צלול ונקי, גוף בינוני, ארומה נעימה ומרעננת של כשות טרי וסיומת חלקה ונעימה כזאת שעושה חשק ללגימה הבאה. 

את מארזי יום העצמאות של אלכסנדר ניתן לרכוש בחנויות משקאות נבחרות  

בירה אלכסנדר, מארז יום העצמאות  (צילום: יח''צ)
בירה אלכסנדר, מארז יום העצמאות (צילום: יח''צ)

מבשלת ג'מס. לא רק בפאב
JEM'S , אחת ממבשלות הבוטיק הוותיקות בישראל והיא מפעילה גם רשת פאבים. הבירות מיוצרות במבשלה אחת ומשם מופצת לפאבים של JEM'S. לאחת הבירות של המבשלה יש לי חיבור ארוך שנים והיא גם המתאימה ביותר לארוחת הבשרים הצלויים – PILS בירה בסגנון לאגר ציכי, לא פשוט מידי ולא מתחכם מידי, צהובה טעמי לתת וריח של כשות ציכי שעושה חשק לנתח עסיסי.

בירת ג'מס (צילום: יח''צ)
בירת ג'מס (צילום: יח''צ)