חיבור בין שלושה גופים מעולמות הקולינריה, הסב לי לאחרונה הנאה מרובה וגם שיזוף. מאיה ויוסי שרף מקייטרינג 'הטריילר' וחברת 'עלה עלה' משתפים לאחרונה פעולה עם היין ברונו דרמון מיקב 'לה פורה בלאנש', באירועים משולבים הכוללים: סיור בשדות, הסברים, קטיף עצמי וארוחה שנוצרת לנגד עיני המשתתפים בליווי יינות היקב ולשמחתי הצטרפתי לאחד מהם.

אירוע קולינארי בשדה. יקב 'לה פורה בלאנש'  (צילום: גיל אבירם)
אירוע קולינארי בשדה. יקב 'לה פורה בלאנש' (צילום: גיל אבירם)
שף השדה 
יוסי שרף שהשיק את הקייטרינג שלו בשנת 2014, מתמחה באירועי שטח בהם הוא מפעיל: מעשנות, גרילים מסתובבים, להבות ווק ניידות ועוד. מאיה,אשתו, מנהלת את המבצעים, דואגת לכל הפרטים ומעניקה לאירועים את הצבע הייחודי שלהם. השיזוף, אגב, הוא על חשבון הבית. את 'עלה עלה', המשק הוותיק מעמק חפר, מכיר כל חובב קולינריה. הוא מתמחה בגידולי ירקות, עלים ירוקים ומוצרים ייחודיים שלא ניתן להשיג במקומות אחרים, ומשווק תוצרת טרייה לשפים ולמסעדות הטובות בישראל. בימי הקורונה הוסיפו אנשי 'עלה עלה' לאתר האינטרנט שלהם, 'שוק איכרים' עם חומרי גלם של יצרנים מקומיים ייחודיים. אישית, אני מאוד מחבבת את ארגז ההפתעות שלהם, שמאלץ אותי כל פעם ללמוד איך להכין מאכלים מירקות עלומים שהכרתי לראשונה.  

היער הלבן 
היינן ברונו דרמון החל את דרך היין שלו בבורגון. כשעלה לארץ עבד ביקב אפרת, המשיך ביקב יתיר בשנים הראשונות להקמתו, ומשם עבר לזמן מה לעבודה באוסטרליה ובאיטליה. כשחזר לארץ, חבר כיינן לכורם מנחם לבני, שהקים את היקב שלו, יקב לבני. בשנת 2018 החליט דרמון לעשות גם לביתו, וכך, בשותפות עם לבני,  נוסד יקב 'לה פורה בלאנש'. היקב ממוקם בישוב מצדות יהודה שבצפון יער יתיר, אזור בו גידלו ענבים וייצרו יין כבר לפני כ-3,000 שנים.  

"אני אוהב יינות שמדברים אלי" אומר ברונו. "בכל יין יש נשמה וזה של יקב לה פורה בלאנש יונק את טעמו הייחודי משורשיה הקדומים של ארץ ישראל המסתייעים בידע צרפתי וטכנולוגיות ייצור חדשניות" "מה המקור לשם היקב?" שאלתי. "הרצון היה לחפש שם שיחבר את אזור היקב והכרמים, האזור בו יצרו יין בתקופת בית המקדש, עם השם לבני. 'בית יער הלבנון' היה אחד המבנים הראשיים בבית המקדש שבנה שלמה המלך, שהביא יין מחברון ושתל כרמים באזור. ומכל אלה נגזר השם 'לה פורה בלאנש' – היער הלבן". 

אריאל, לבן 2019
80% ויונייה ו-20% שנין בלאן. ניחוחות פרחוניים והרבה פרי, גם טרופי וגם קצת ירקרק. גוף בינוני וחומציות נאה ומאזנת. המחיר: 85 שקלים.

 דביר, פינו נואר 2018:
"אני לא מנסה לחקות פינו נואר ממקומות אחרים" אומר היינן, ואכן יש פה טיפה יותר עוצמתיות ממה שאנחנו רגילים מהזן הזה, אך בכל זאת מזהים את אופיו עם ניחוחות יער רטוב ופרי יער אדמדם, גוף בינוני ובפה חומציות עם מתיקות קלילה. המחיר: 85 שקלים.

לה פורה בלאנש, דביר, פינו נואר (צילום: באדיבות היקב )
לה פורה בלאנש, דביר, פינו נואר (צילום: באדיבות היקב )

דביר, קברנה סוביניון, שיראז, מרלו 2018 
שילוב של ענבי קברנה סוביניון, שיראז ומרלו. ניחוחות דובדבנים, פטל ופלפל שחור עם עישון קליל, שוקולד מריר, ובפה מרקם עשיר ועסיסי. יין שצריך לשדך לבשר. המחיר: 100 שקלים.  

דביר, קברנה סוביניון 2018:
יין עשיר וקטיפתי, ניחוחות דובדבנים, ותיבול ירקרק, מנתה, תימין, שוקולד מריר, ובפה עוצמתיות מרוכזת שעדיין מצליחה להיות אלגנטית ומתקתקות קלה. "הסדרה האינטימית של היינן עם האופי של הכרם, הטרואר". המחיר:  20 שקלים.

לה פורה בלאנש, דביר, קברנה סוביניון  (צילום: באדיבות היקב )
לה פורה בלאנש, דביר, קברנה סוביניון (צילום: באדיבות היקב )

רביעיית אלכסנדר (יאיר גת)
טרם הספקנו להתאושש משטף היינות של ערב פסח, וכבר אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על הבירה שנשתה בחגיגות יום העצמאות. המארז המרובע של מבשלת אלכסנדר מעמק חפר יכול לסגור את הפינה הזו באלגנטיות. מדובר במארז קרטון מעוצב, עם ידי נשיאה, שמכיל את ארבעת הלהיטים הגדולים של המבשלה: בלונד, בירה קלילה ומאוזנת לימים חמים, אמברה, האדמדמה והעשירה יותר, חיטה ישראלית המתובלת והמורכבת וגרין העשבונית והמתקתקה.
 
המשותף לכל ארבע הבירות שאינן מסוננות ואינן מפוסטרות, הוא הסגנון הייחודי, הנגיש והמאוזן של אלכסנדר, שמצליח להרשים את חובבי הבירה מחפשי הריגושים והעניין, בלי להרתיע את השתיינים  שרק מחפשים משהו טעים לשתות, ליד המנגל. המחיר: 50 שקלים

בירה אלכסנדר, מארז יום העצמאות  (צילום: יח''צ)
בירה אלכסנדר, מארז יום העצמאות (צילום: יח''צ)

הפרימיום של הפילנזר (יאיר גת)
בירה נוספת שיכולה לעשות עבודה לא רעה בכלל בחגיגות יום העצמאות היא קרומבאכר פילס, שהתחדשה לאחרונה במראה מעודכן וגם אותה ניתן לרכוש במארז שישייה. היא מיוצרת בעיר "קרוצאל-קרומבאך" משנת 1803, ממי מעיין, שהתגלה, כך מספרים, בשנת 1722 ומחומרי גלם איכותיים במיוחד. אם אתם אוהבים לאגרים בסגנון פילנזר, די בטוח שתאהבו גם את זו של קרומבאכר.
 
בירה בהירה וצלולה עם ריחות רעננים של פרחים וקלייה, מרקם חלקלק מבנה קליל, טעמים מאוזנים להפליא ונוכחות צנועה יחסית של אלכוהול: 4.8 אחוז בלבד. משקה אידיאלי לימים חמים בכלל ולימים חמים שבהם נפגשים על הדשא בפארק בפרט. המחיר: למארז 6 בקבוקים: 40 שקלים. לפחית 500 מ"ל: 10 שקלים

שישיית בירה, קרומבאכר פילס  (צילום: איל קרן)
שישיית בירה, קרומבאכר פילס (צילום: איל קרן)