כשמזג האוויר חם ודביק, והילדים בחופש, כדאי לרענן ולהמתיק את השגרה בעזרת גלידה תוצרת בית. המתכון להלן פורסם לראשונה במדור המיתולוגי שלי "עוגת השבוע", ושובץ באחד מספרי העוגות שלי. מאז ערכתי בו לאורך השנים שינויים, שדרוגים ושיפורים שיתאימו לתקופה, לטעמים ולמוצרים המצויים בחנויות.

היופי בהכנת גלידה תוצרת בית הוא שאין צורך במכונת גלידה. ערכתי ניסויים, שילבתי טעמים, הוספתי תוספות איכותיות ויצרתי גרסה מהירת הכנה. כל תוספת (גבינה שמנה, שוקולד, תמציות איכותיות, ממרחים, עוגיות ופירות) השפיעה על הגוון, המרקם והטקסטורה של הגלידה וכמובן על הטעם. אחרי שתכינו את לבבות הגלידה הללו, תופתעו לגלות כמה קל להכין אותם בבית. אם תשלבו את הילדים בהכנתם, תקבלו בילוי יצירתי וטעים של אחר הצהריים.

לבבות שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)
לבבות שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)

לבבות גלידת שוקולד החומרים (לכ־6־8 לבבות):

  • 250 מ״ל שמנת מתוקה להקצפה 38% שומן קרה
  • 1־2 טיפות תמצית וניל איכותית או גרגירים ממקל וניל
  • 1/2 גביע חלב מרוכז 400 גרם
  • תבנית לבבות ייעודית
  • 2־3 כפות ממרח שוקולד. אפשר להוסיף עוד בהתאם למרקם, לגוון ולמתיקות הרצויים.

לעיטור:
נטיפי שוקולד
אבקת קקאו
סוכריות בצורת לבבות

אופן ההכנה:
1. יוצקים לקערת מערבל חשמלי את השמנת המתוקה ומקציפים במהירות בינונית עד גבוהה עד לקבלת מרקם של קצפת. רצוי לא להקציף יתר על המידה.

2. מוסיפים את תמצית הווניל והחלב המרוכז וממשיכים להקציף במהירות נמוכה, תוך שמירה על מרקם המוס התפוח. מוסיפים בתנועות קיפול עדינות את ממרח השוקולד ומבליעים היטב במסה.

3. מעבירים אל תבניות הלבבות ומשטחים בשכבה אחידה. מכניסים מקל ארטיק לכל לב. מכסים בניילון נצמד ומניחים מעל יריעת אלומיניום. סוגרים היטב ומכניסים למקפיא למשך מספר שעות או ללילה.

4. יש להוציא את הגלידה מהמקפיא כרבע שעה לפני ההגשה. מוציאים כל לב בזהירות מהתבנית. מעטרים את הגלידה לפי טעמכם. 

גלידת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)
גלידת שוקולד (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל

אם אתם אוהבים טעמים מתוקים במיוחד, אפשר להשתמש בתחליפי סוכר כמו דבש, מייפל, סירופ אורז ואגבה. אפשר לשלב בהכנה פירות טריים או קפואים. אם אתם משתמשים בפירות טריים, בחרו את הבשלים ביותר. לקיצור דרך, אפשר להשתמש בפחיות של מיץ פרי קפוא. בשלב הוספת החלב המרוכז אפשר להוסיף כל סוג של מחית אהובה. לגיוון ועניין: אפשר להוסיף למסת הגלידה סוכריות גומי, מרשמלו, אגוזים מסוכרים גרוסים, נטיפי שוקולד לבן וחום, קורנפלקס מצופה שוקולד ועוד.

טעימה מטורקיה

שבוע המטבח הטורקי, שחל השבוע ברחבי העולם, יצוין בישראל בשבת אמינה ארדואן. במהלך האירוע יוכנו במקום כמה מתכונים מהספר על ידי שפים טורקים, בהם עלי גפן ממולאים עם דובדבנים חמוצים, חציל מפוצל במילוי בשר טחון ובקלאווה ביתית. האירוע ילווה במוזיקה טורקית, בתערוכת ציורים ועוד. הפסטיבל מאורגן על ידי התאחדות יוצאי טורקיה בישראל, והוא בחסות משרד התרבות והתיירות הטורקי ושגרירות טורקיה בישראל.

טרמינל העיצוב, רחוב אהוד קינמון 32, בת ים, 11:00־18:00. כניסה: 20 שקלים.