כל שנה, לקראת חג שבועות, מתחיל המרוץ אחר המתכון לעוגת הגבינה המוצלחת ביותר, הטעימה ביותר, הגבוהה ביותר. רבים חוששים מהכנת עוגות גבינה, ולכן הפעם בחרתי להציע לכם מתכון לעוגת גבינה אפויה, שהיא אחת מעוגות הגבינה הטובות ביותר; קלה להכנה ומפתיעה בטעמה. בתהליך הכנת העוגה ויתרתי על הכנת בסיס של בצק פריך, כלומר קלתית, והשתמשתי רק בקרם גבינה, שלאחר אפייה ייצר קרום זהוב ושחום. הפנים נשאר אוורירי ומזמין.

כדי לגוון, בחרתי להוסיף לעוגה ריבת פירות יער או אוכמניות. דיללתי את הריבה במעט מים חמים - כך קל יותר לעבוד איתה - והטבעתי אותה במספר מקומות לאורך העוגה. לאחר אפייה וצינון, תוכלו לבחור אם לצפות את העוגה בקרם או לפזר אבקת סוכר.

למתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל לחצו כאן

עוגת גבינה אפויה אוורירית

החומרים (לתבנית אינגליש קייק/תבנית כיכר):

4 ביצים מופרדות
1 כוס סוכר
400 גרם גבינה לבנה 9% שומן
40 גרם חמאה רכה
3/4 גביע לבן
1/4 כוס סולת
1/4 כוס קורנפלור
1 כף גרידת לימון (או תמצית וניל)
קורט מלח
1/2 כוס ריבת אוכמניות, פירות יער או כל סוג אחר אהוב עליכם

לעיטור:
1/4 כוס אבקת סוכר

לציפוי שמנת/יוגורט:
1 גביע יוגורט טבעי (150 מ"ל)
2 כפות גבינה לבנה 5% שומן
1־2 כפות חלב
1 כף גדושה אבקת סוכר
מעט תמצית וניל
1 כף קליפת לימון מגוררת


אופן ההכנה:

1. במערבל חשמלי מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה ומוסיפים בהדרגה 1/2 כוס סוכר, לקבלת קצף יציב. בקערה נפרדת טורפים את הגבינה, החמאה, החלמונים, הלבן, הסולת, הקורנפלור (או אבקת אינסטנט פודינג וניל), גרידת לימון, יתר הסוכר והמלח עד לקבלת תערובת חלקה. מקפלים את הקצף לתערובת הגבינה ומבליעים אותו בה כליל.
2. מעבירים את התערובת לתבנית האינגליש קייק ומשטחים. נוטלים כפית מהריבה ומטביעים בעיסת הגבינה בכמה מקומות לאורך הכיכר. אופים במשך 10־12 דקות בתנור שחומם מראש ל־200 מעלות. מנמיכים את הטמפרטורה ל־180 מעלות ואופים כשעה.
3. מכבים את התנור ומצננים את העוגה בתוכו. לקראת ההגשה בוזקים על פני העוגה אבקת סוכר. לחלופין, מכינים ציפוי שמנת/יוגורט: מערבבים בקערית את היוגורט, הגבינה, החלב, אבקת הסוכר, תמצית הווניל וקליפת הלימון. מצפים את פני העוגה בשכבה אחידה ושומרים במקרר עד להגשה.

טיפסקל

העוגה תופחת מאוד ועולה קצת מעבר לשפתי התבנית, אך בקירור נכון היא צונחת אל גובה התבנית. לכן רצוי לא לפתוח את דלת התנור בתום האפייה, לתת לעוגה להצטנן היטב ואז לצפות בכל ציפוי שתבחרו. אם אינכם מעוניינים להשתמש בסולת ובקורנפלור, אפשר להשתמש באבקת אינסטנט פודינג וניל במקום.

מוצרים חדשים שבועות תנובה (צילום: יח''צ תנובה)
מוצרים חדשים שבועות תנובה (צילום: יח''צ תנובה)

חג הגבינות

לכבוד חג השבועות, חברת תנובה עורכת חגיגה קולינרית מגוונת עם גבינות מיוחדות ומלוחות חדשות. עד 5 ביוני תוענק הנחה של 50% על המוצר השני מבין מוצרי הגבינה של מותגי הקולינריה Collection, פיראוס וסדרת פתיתי הגבינה של השף הלבן.