עשבי תיבול? חובה בכל מנה!
עשבי תיבול הם הבסיס במאכלים רבים, הם אלו שמעניקים את הטאץ' הנוסף הנדרש במנות השונות. החל ממרקים, דרך סלטים, נתחי בשר עסיסיים וגם בפשטידות לשבועות – הם משדרגים כל מנה ומעשירים את טעמה לבלי היכר. 

גם פשטידת עשבי תיבול תניב תוצאה משגעת גם בניחוח שיתפשט מיד ברחבי הבית וגם בטעמה המעודן.

בקערה ערבב יחד קמח, יוגורט, אבקת אפייה, גבינה צפתית וביצים. הוסיפו טבעות בצל ירוק ומעט פטרוזיליה קצוצה. תבלו בשמן זית איכותי, הוסיפו פלפל שחור גרוס ומעט מלח גס וערבבו היטב עד קבלת תערובת חלקה. 

את התערובת נעביר לתבנית משומנת מראש ונכנסי לתנור לכ־40 דקות. בסיום האפייה יש לקרר את הפשטידה ורק אז להגישה. תוכלו לשדרג את המנה ולהוסיף לצידה סלט עלים ירוקים בשילוב עשבי תיבול רעננים.

ברוקולי בירוק עז
הברוקולי הוא אחד הירקות הבריאים ביותר שיש. הוא שייך למשפחת המצליבים, הוא בעל מינרלים וויטמינים חשובים לגוף, טעמו נפלא ואין זה משנה אם אתם משתמשים בו קפוא משקית או טרי מהסופר, כך או כך הוא משתלב נהדר בפשטידת גבינות. פשטידת ברוקולי לרוב היא פשוטה להכנה ואינה מצריכה מאמץ ארב, שנסו מותניים ובואו נתחיל במלאכה. 

אם בחרתם בברוקולי טרי, פרקו את התפרחות, והרתיחו אותן בסיר עם מים רותחים, בסיום העבירו אותן מיד לקערה עם קרח כדי לשמר את הצבע הירוק העז. 

בקערה נפרדת ערבבו ביצים עם יוגורט ושמן היטב. הוסיפו פנימה גבינה בולגרית מגוררת ואת התפרחות. בקערה נוספת ערבבו רכיבים יבשים: קמח ואבקת אפייה, הוסיפו תבלינים - מלח ופלפל ואחדו את התערובות יחד כל שלא יישארו גושים.

מזגו את הבלילה אל תבנית משומנת, והכניסו לתנור למשך 45 דקות. בסיום האפייה חשוב לתת לפשטידה זמן להתייצב, שכן אם תפרסו אותה מיד היא תתפרק.

קיש אישי מקישואים
איזה כיף לאכול מנה אישית מוקטנת וטעימה במיוחד. קישואים מצטיינים במיוחד במאפים מכל הסוגים ובהזדמנות זו תוכלו להפתיע את האורחים שלכם עם קישים אישיים ובצק מעשה ידיכם!

למלית נטגן מעט בצל עם קישואים במחבת. נערבב בקערה גדולה רויאל - ביצים ושמנת יחד ונוסיף אליהם גם חלב, גבינה צהובה מגורדת, מעט קמח, מלח ופלפל. נאחד יחד עם תערובת הקישואים. נרדד את הבצק שהכנו, נעביר לתבניות אישיות, נחתוך את השאריות ונמלא בתערובת. אם אתם רוצים ממש לפנק, הוסיפו גבינה צהובה מגורדת והחלו באפייה. בערך כעשרים דקות לאחר מכן כאשר קצוות הבצק מזהיבות, הקיש מוכן.

פשטידת גבינות ירוקה
פשטידה זו עשירה בגבינות המעניקות לה את מרקמה הנימוח, לצד הגבינות נשלב עלי תרד וברוקולי ונקבל פשטידה מדהימה שהאורחים שלכם לא יוכלו להפסיק לאכול ממנה. אז אם אתם לא סופרים קלוריות ואתם חובבי גבינות שמנות ובפרט טעימות, הכינו את כפית הטעימות שלכם וזרקו את המשקל.

  • הירוקים שלנו: עלי תרד, ברוקולי, בצל ירוק קצוץ, פטרוזיליה קצוצה, תימין טרי ושמיר קצוץ.
  • הגבינות שלנו: ריקוטה, בולגרית, גבינת שמנת וגבינת גרוייר. 
  • שאר המצרכים לפשטידה: בצל מרוסק דק, שום כתוש, ביצים, קמח ותיבול עם מלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט.
  • לציפוי כל הירוק הזה : עשבי תיבול, חמאה, פירורי לחם, מלח ופלפל שחור.

כעת נתחיל במלאכה! חלטו תרד וברוקולי בסיר עם מים רותחים, העבירו למים קרים במיוחד, סננו וקצצו גס. במחבת נטגן את הבצל עם השום בשמן זית, נוסיף פנימה את הירוקים הקצוצים ונטגן מספר דקות עד שלא יישארו נוזלים כלל 

בקערה גדולה נערבב יחד את הגבינות, ונטמיע פנימה ביצה אחת בכל פעם. נוסיף את שאר מצרכי הפשטידה ונערבב היטב.

שפכו את התערובת אל תבנית אפייה והכניסו לתנור בחום גבוה. ערבבו את מרכיבי הציפוי והוסיפו אותם על גבי התערובת הכניסו לתנור לחצי שעה. 

פאי שכולו תרד
עלי התרד מזינים ובריאים במיוחד. הם מחמיאים למאכלים רבים כמו חביתת חלבונים, שקשוקה לבנה, פיצה עם תוספת מגניבה וכעת גם בתוך פשטידה. להכנתה נטגן בצל ונוסיף לו שום כתוש. לאחר שהזהיבו נוסיף פנימה את העלים ונמשיך לטגן עד שיגירו נוזלים. 

ערבבו קמח, עם ביצים, אבקת אפייה, גבינה צהובה מגורדת, קוטג', מלח ופלפל שחור היטב. הוסיפו פנימה את העלים עם הבצל המטוגנים. כעת, פזרו פירורי לחם בתחתית התבנית שלכם ומזגו מעליהם את התערובת. פוררו מעל מעט גבינה בולגרית וצנוברים קלויים ואפו כ־30 דקות עד להשחמת הפשטידה.