שככה יהיה לי טוב. כאילו שלא השתגענו כבר מיוקר המחייה והמחירים המופקעים, הנה עוד תזכורת. איפה הימים שסופגניה עלתה 2 ש"ח ואוזני המן קנינו בקילוגרמים? אני מודה, כשזה מגיע לפחמימות קשה לי לעמוד בפיתוי. בנסיון למצוא את הצד החיובי שבעניין אני חושבת, שאולי יש בזה משהו טוב, שדווקא בגלל המחיר הגבוה, מוטב להסתפק בסופגניה אחת מושחתת או אוזן המן אחת טעימה בטירוף, ובזאת לסגור את הבסטה. טוב, אולי בכל זאת איזה ארבע חמש אוזני המן. אבל זהו!

פורים בפתח ומלבד הטעמים הקלאסיים שכולנו מכירים של אוזני המן עם פרג, תמרים ושוקולד, תתכוננו להתמודד עם אוזני המן מצופות שנראות כמו תכשיטים. רשת 'רולדין' משיקה קולקציה עשירה של אוזני המן בעבודת יד, שתימכר בסניפי הרשת ובאתר מתחילת מרץ. העוגיות עשויות מבצק שקדים פריך עם חמאה במילויים חדשים: אגוזים וטופי קרמל, מרציפן פיסטוק וקולי דובדבנים, צ'אי קרמל מלוח, מרציפן ורדים בקראסט תות, שוקולד מריר בקראסט קוקוס קקאו, תמרים ואגוזים בתבלינים ארומטיים ועוד. נפלנו.

אוזני המן ללא גלוטן של ביגה. 14 שקלים ל-100 גרם. 5 שקלים ליחידה (צילום: אמיר מנחם)
אוזני המן ללא גלוטן של ביגה. 14 שקלים ל-100 גרם. 5 שקלים ליחידה (צילום: אמיר מנחם)


אל תשכחו את הרגישים

כמעט בכל כיתה היום לומדים ילדים חולי צליאק. תחשבו כמה זה עצוב וקשה עבורם לראות את החברים שלהם אוכלים ונהנים בעוד שהם צריכים להתאפק. תודה לאל, היום כמעט לכל דבר יש תחליף, והנה הצליחו לייצר גם עבורם אוזני המן משובחות. ברשת ביגה, המתמחה במאפים ללא גלוטן, ניתן  להשיג אוזני המן ללא גלוטן במילוי חלבה, תמרים, פרג, שוקולד ועוד. לצידם מציעה הרשת אוזני המן המכילות קמח במגוון מילויים זהים. 
מחיר: אוזני המן ללא גלוטן – 14 ₪  ל-100 גרם. 5 ₪ ליחידה. אוזני המן עם קמח - 12 ₪ ל-100 גרם. ניתן להשיג בסניפי הרשת ברחבי הארץ.

לא כזה מסובך. קורצים עיגולים ממלאים וסוגרים קצוות. אוזני המן (צילום: ארז בן שחר)
לא כזה מסובך. קורצים עיגולים ממלאים וסוגרים קצוות. אוזני המן (צילום: ארז בן שחר)

הדרך הקלה. בצק פריך מוכן ''מעדנות'' עם שקדים  (צילום: נמרוד סונדרס)
הדרך הקלה. בצק פריך מוכן ''מעדנות'' עם שקדים (צילום: נמרוד סונדרס)

אוזני המן במילוי פרג (כ-40 יחידות)

באדיבות רולדין

אין מה להשוות בין אוזני ההמן התעשייתיים הנמכרים בקופסאות פלסטיק, לבין כאלה שמכינים לבד בבית, מחומרי גלם איכותיים. אחרי שתטעמו פעם אחת, לא תרצו לבזבז את הקלוריות על פחות טעים מזה. ביקשנו וקיבלנו מרולדין את המתכון שלהם לאוזני המן עם בצק שקדים פריך ונימוח במלית פרג טרי. כמובן שמותר לעשות קיצורי דרך, לא חייבים להכין את המלית לבד ואפשר להשתמש באחת מוכנה. מומלץ להכין יחד עם הילדים. זה באמת לא קשה. פורים שמח!

לבצק:
300 גרם חמאה, רכה
160 גרם אבקת סוכר
1 כפית תמצית וניל איכותית
3 חלמונים (60 גרם)
400 גרם קמח
100 גרם שקדים טחונים
קורט מלח דק

למלית פרג:
65 מ"ל חלב 3% שומן
55 מ"ל מים
5 מ"ל (1 כפית) מיץ לימון
קליפה מגוררת מחצי לימון
100 גרם סוכר
15 גרם דבש (2 כפיות)
1 כפית תמצית וניל איכותית
150 גרם פרג טחון טרי
65 גרם שקדים טחונים
15 גרם חמאה

אופן ההכנה:
- להכנת הבצק: מניחים בקערת מיקסר את החמאה, אבקת הסוכר ותמצית הווניל ומקפיצים לקרם בהיר ותפוח.
- מוסיפים את החלמונים ומערבבים היטב בין אחד לשני. מדי פעם מנקים את דפנות הקערה במרית.
- מניחים בקערה את הקמח, אבקת השקדים והמלח ומערבבים היטב. מוסיפים לתערובת הביצים ומערבבים רק עד שמתקבל בצק אחיד. מאגדים את הבצק לכדור, עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר שעתיים לפחות.
- להכנת מלית הפרג: מניחים בסיר את החלב, המים, המיץ וקליפת הלימון, הסוכר, הדבש והווניל ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הפרג ומבשלים 2 דקות נוספות.
- מעבירים את התערובות לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומוסיפים את קמח השקדים והחמאה תוך ערבוב, עד שמתקבלת תערובת אחידה. עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר עד שהמלית יציבה. 

להרכבת אוזני ההמן:
- מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. 
- על גבי משטח העבודה מקומח קלות, מרדדים את הבצק ליריעה בעובי 3 מ"מ. בעזרת חותכן עוגיות או כוס הפוכה בקוטר 7 וחצי ס"מ קורצים מהבצק עיגולים. 
- מעבירים את מלית הפרג לשק זילוף ומזלפים במרכז כל עיגול תלולית. מקפלים למשולש ומהדקים היטב את הקצוות. 
- אופים בתנור 20-15 דקות, עד להזהבה.

14 שקלים ל-100 גרם. אוזני המן של רולדין במילוי פרג/ תמרים/ שוקולד (צילום: רונן מנגן)
14 שקלים ל-100 גרם. אוזני המן של רולדין במילוי פרג/ תמרים/ שוקולד (צילום: רונן מנגן)