מצרכים:
1. 1 חבילת נקניקיות
2. 2 כוסות קמח לבן
3. 2 כפות סוכר
4. 1 כפית שטוחה מלח
5. 1 כף שטוחה שמרים יבשים
6. 1 ביצה
7. 1 כוס מים
8. שיפודים

לציפוי:
צלחת פירורי לחם

לטיגון:
שמן קנולה

אופן ההכנה:
1. מערבבים יחד בקערה את הקמח, הסוכר, המלח והשמרים. מוסיפים לקערה את הביצה. טורפים ושופכים פנימה את כוס המים תוך כדי טריפה. לאחר הוספת המים ממשיכים לטרוף את הבלילה היטב כך שלא יישארו גושי קמח. ברגע שהבלילה הופכת לאחידה ובעלת מרקם דביק, מפסיקים לטרוף ומכסים את הקערה בניילון או במגבת לתפיחה של חצי שעה במקום חמים.
2. לאחר שהבלילה תפחה, בעזרת כף מורידים לה מעט את הנפח.
3. מכניסים כל נקניקייה בשיפוד. טובלים כל שיפוד נקניקייה בבלילה ובעזרת כף דואגים שהנקניקייה כולה תהיה עטופה בבצק הדביק. לאחר מכן מעבירים את הנקניקייה העטופה בבצק אל צלוחית פירורי הלחם ומגלגלים אותה כך שפירורי הלחם יעטפו את הבצק באופן מלא. בעזרת הידיים מהדקים את הבצק המצופה אל הנקניקייה ומניחים בצד.
4. מחממים שמן במחבת (בגובה של כרבע מגובה המחבת). כשהשמן חם מאוד, מנמיכים את גובה הלהבה מעט ומכניסים פנימה את שיפודי הנקניקיות המצופות לטיגון של מספר דקות מכל צד. ברגע שהציפוי שעוטף את הנקניקייה מקבל גוון שחום ואחיד מכל הכיוונים, מוציאים מהשמן ומעבירים אל רשת טיגון לדקה־שתיים. מגישים.

המתכון באדיבות שף גלי בן שמעון, חברת נבחרת Israeli_kitchen  שבכל יום מעלים מתכון חדש באינסטגרם. חפשו אותה באינסטגרם: gali_ben_shimon

המארז היומי
ב בירה קלוצמן משיקה, בשיתוף פעולה עם יצרן סבוני ההדרים "שרגא", מארזי בידוד מושלמים לאוהבי הבירות ופירות ההדר. המארז כולל סבון הדרים ארומטי ומפנק, פירות הדר טריים מהפרדס ותשע יחידות של בירות ההדרים המופלאות של קלוצמן. "אנו רואים עלייה במכירות בחנות האונליין שלנו של 25%־30% לעומת התקופה המקבילה טרום הקורונה", מסרו שם. "ישנה עלייה בביקוש למארזים ביתיים, וגם מארזי עידוד למבודדים שבאים להקל על הבידוד".

בירה קלוצמן (צילום: פרטי)
בירה קלוצמן (צילום: פרטי)

מחיר: 159 שקלים למארז. זמן אספקה עד 72 שעות. להשיג באתר בירה קלוצמן