כשמבלים זמן רב כמוני במטבח, מגלים את אחד הסודות הכמוסים: איך לעשות רושם בלי לעבוד קשה. אחת המנות המרשימות מורכבת מהירק הכי פשוט – כרוב. בדרך כלל משתמשים בעליו העדינים להכנת ממולאים, לריפוד מאפים ולהכנת סלט. אלא שהפעם הכנתי ממנו מנה קצת שונה: חתכתי את ראש הכרוב לרבעים גדולים, ובזכות צורת ההכנה וההגשה המרשימה, לצד שימוש בחומרי גלם מעולים, ללא גלוטן, ביצים ומוצרי חלב ועם מעט פחמימות – קיבלתי בתום האפייה מנה מרשימה, יפהפייה וטעימה. כל כך טעימה.

למתכונים נוספים


רבעי כרוב בתנור


החומרים: (ל־6־8 מנות)

1 כרוב גדול או 2 בינוניים
4־5 כפות שמן זית
1־3/4 כפית מלח
1־3/4 כפית פלפל שחור גרוס
1 בצל גדול קלוף וקצוץ
2־3 שיני שום כתושות
1 כפית זרעי קימל שלמים
1 כפית זרעי כמון שלמים
3 כפות רסק עגבניות
2 כוסות ציר ירקות או עוף
1 כפית גרגירי חרדל בהיר

לעיטור:
1/4 כוס פטרוזיליה קצוצה

כרוב בתנור (צילום: פסקל פרץ-רובין)
כרוב בתנור (צילום: פסקל פרץ-רובין)


אופן ההכנה:
1. מסלקים עלים פגומים מהכרוב, חוצים לשניים ואז לרבעים, כאשר מקפידים לשמור את העלים מחוברים ושלמים. מעסים היטב את הכרוב עם מעט שמן, מלח ופלפל שחור. מסדרים את הרבעים בריווח על תבנית תנור ואופים בתנור שחומם מראש ל־190 מעלות במשך 2־3 דקות מכל צד. מוציאים מהתנור ומזלפים שוב מעט שמן, מלח ופלפל ומעסים את נתחי הכרוב.

2. יוצקים לסיר בינוני את השמן שנותר, מלח ופלפל. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד לקבלת גוון חום זהבהב. מוסיפים את השום הכתוש, זרעי הקימל והכמון, מטגנים מספר שניות ומוסיפים את רסק העגבניות וציר העוף או הירקות. מערבבים ומביאים לסף רתיחה על להבה בינונית. מוסיפים את גרגירי החרדל, מערבבים, מבשלים על להבה נמוכה 2־3 דקות ומביאים לרתיחה.

3. מסדרים את נתחי הכרוב בכלי חסין אש ויוצקים עליהם את הרוטב המוכן. מצפים את כל נתחי הכרוב ברוטב. מנענעים את התבנית כך שהרוטב יציף בשכבה אחידה את הכל. מחזירים לתנור לאפייה ב־180 מעלות במשך 40־45 דקות עד להשחמה אחידה. מוציאים מהתנור, מפזרים את הפטרוזיליה הקצוצה מעל ומגישים חם.