בתקופה זו אני מרבה להכין מנות מהירות הכנה, למשל מאפים שדורשים רק בחישה של כמה מצרכים ואפייה או ירקות אפויים שנבחרים בקפידה תוך שימת לב לצבעים וכמובן תיבול בשמן זית.

ירקות אפויים, המכונים גם אנטיפסטי, הם אחת המנות האהובות עליי במיוחד משום שזו מנה צבעונית ועשירה שניתנת להכנה מראש, ומאוחסנת במקרר עד להגשה. כדאי להשקיע זמן ולהכין מבחר גדול של ירקות אפויים משום שהם נשמרים במקרר כשלושה־ארבעה ימים בלי שאיכותם תיפגע. מספיק שמניחים לצדם כמה תוספות, ומקבלים ארוחה נהדרת וקלילה. 

למתכונים נוספים

ירקות אפויים ברוזמרין, תימין וסילאן

החומרים (ל־6־8 מנות):

שמן זית
מלח גס
פלפל שחור גרוס
2 בצלים פרוסים
4 עגבניות פרוסות
2 קישואים פרוסים
2 גזרים (או 1 בטטה) פרוסים לטבעות
150 גרם דלעת חתוכה לפרוסות או קטעים
6 שזיפים מגולענים וחצויים
8 שיני שום פרוסות
2 פלפלי צ'ילי פרוסים
4 ענפי תימין
3 תפוחי אדמה פרוסים
2 גמבות חתוכות לטבעות
3 ענפי רוזמרין (או אורגנו)
2 כפות סילאן

אופן ההכנה:
1. מזלפים שמן זית על תחתית תבנית אפייה ובוזקים מעל מלח ופלפל. מחממים תנור ל־180 מעלות.
2. מסדרים בצד ימין של התבנית, בשכבות חופפות כמו רעפים, בצל, חצי מכמות העגבניות, קישואים, גזרים ודלעת. מפזרים מעל את השזיפים, חצי מכמות השום, צ'ילי ותימין.
3. מסדרים בצד שמאל של התבנית, בשכבות חופפות כמו רעפים, תפוחי אדמה, גמבה ואת יתר העגבניות. מפזרים מעל את יתר השום והרוזמרין.
4. מזלפים מעל לכל שמן זית וסילאן ובוזקים מלח ופלפל. מכסים את התבנית בנייר אלומיניום. צולים במשך 50־60 דקות, עד שהירקות בדרגת הרכות הרצויה (יש לבדוק במהלך הצלייה).

טיפסקל להצלחה
 שלבו מגוון של ירקות לפי טעמכם תוך הקפדה על צבעים רבים. נקו ושטפו אותם היטב. סדרו את הירקות כשהם חופפים זה לזה וגוונו את סוגי עשבי התיבול והתבלינים שבהם אתם משתמשים. רצוי לקלף ולחתוך את הירקות יום מראש, להשרות את הירקות במים עד כיסוי ולשמור במקרר בכלי מכוסה.

מתכון לאנטיפסטי, פסקל פרץ-רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מתכון לאנטיפסטי, פסקל פרץ-רובין (צילום: פסקל פרץ-רובין)