לפני כחודש קפצתי לבקר באמצע היום את אמא שלי בנתניה, לא מהסיבות הכי נחמדות אבל אמא זו אמא והיא זכאית לכל תשומת הלב שלנו.
מה שכן כשאמא חולה, לא אוכלים מי יודע מה ואם בדרך כלל הייתי הולכת לשוק עם אבא לשיטוט בשוק ונישנוש איזו בוריקה או כמה דגים, הפעם לא היה לי זמן והייתי חייבת לקפוץ לאיזור התעשיה לסגור כמה דברים.

בעודי משוטטת בין חנויות הבגדים למסעדות באיזור התעשיה, צדה עיני נקודה צבעונית בשם רפידוס ממש והרעב שכנע אותי להכנס.
המקום היה ריק, בכל זאת ארבע וחצי באמצע צהריים לוהט במיוחד, על הדלק בחור חייכני בשם שחר, מסביבי חלל צבעוני בטירוף מלא בתמונות מגניבות  ומולי תפריט של בוריטו. אבל בוריטו קצת אחר.

תחקור מהיר של שחר גילה לי שהוא אחד הבעלים, ויחד עם חבר מאד טוב שלו , אוהד, (חברים טובים מגיל 13) הם פתחו את המקום הזה בגלל, ואולי בזכות הקורונה שביטלה להם את הטיול לדרום אמריקה. הבאסה מביטול הטיול הגדול לצד החשקים למקסיקו גילו להם שאין פה, מבחינתם, מקום שיכול לספק ביס מקסיקני כמו שהם מפנטזים עליו, צבעוני, שמח וטעים, כזה שנשאר קראנצ'י  ובשרני לאורך כל האכילה

את הנסיונות הראשונים שלהם הם עשו כמובן במטבח הביתי על חשבון הקיבה של החברים כשלאט לאט הם אוספים סביבם קהל של מתלהבים ואחרי מלא נסיונות, בזבוז חומרי גלם מסוגים שונים ומלא טעימות לא תמיד מוצלחות, הם מגיעים למותר מיוחד שהם מחליטים שהוא יהיה הקונספט שלהם ואוו הם מתחילים לשווק מתוך המטבח הבית, המתוקתק שהם בונים.
אחרי 8 חודשים של טרוף, לקוחות שהתאהבו בהם, שיפור והקשבה, הם השיקו את הסניף הרשמי הראשון בפולג נתניה. 

רפידוס נתניה- בוריטו קצת אחר (צילום: דוד מויאל)
רפידוס נתניה- בוריטו קצת אחר (צילום: דוד מויאל)

הקראנץ' שלא נגמר!

אז מה הקונספט שלהם אתם שואלים? ובכן גם אני שאלתי ועוד שאלתי על בטן ריקה. שזה חמור ממש.
אז הקונספט שלהם הוא טורטייה גדולה יחסית  מגולגלת כשבאמצע שלה מונח לו נאצ'וס תירס ענקי שהם עושים במקום! שבעצם חוץ בין הבשר לשאר התוספות.

למה זה טוב? אווו ובכן חברים יקרים, אחרי שטעמתי אני יכולה לומר שזה פשוט הדבר הכי גאוני שחוויתי ואיך, אבל איך לא חשבו על זה קודם!
בזכות אותו נאצ'וס קריספי, לא נהיה באלאגן טעמים בטורטיה, היא לא נרטבת, הבשר נשאר בשרני והביס מקבל פיצוץ של בשר וקראנציות לצד עסיסיות מתובלת וכל זה נמשך לאורך כל הארוחה. 

התפריט מתחיל בכמה קטנות, בכל זאת חייבים פחמימה קטנה לפני להרגיע את הרעב.
אמפנדס של תירס או בשר (29 שקלים), סלט קיסר עם מלא צ'דר ופרמזן (31 שקלים) ונאצ'וס מושחת גם כן עמוס רוטב צ'דר ב- 38 שרלים.

ואז מתחילה החגיגה - תכלס התהליך הוא פשוט, בוחרים מנה, אליה מוסיפים חלבון (עוף, בקר, אסאדו מפורק, סויה) וזהו. אם בא לכם להשתדרג תצטרכו להפרד מעוד 15 שקלים תמורת תוספת ושתיה.

הרפידוס מגיעים בגירסה הקלאסית שכולל את החלבון שלהם, גווקמולי , בצל מוחמץ וירקות אבל הרפידוס המעניינים הם הרפידוס פיאסטה המושחת שכולל גם אקסטרא בשר, ריבת פלפל חלפניו וגוואקמולי וכמובן הרפידוס גבינה שיש בו מלא צ'דר מומס, שמנת חמוצה ורצועות קורנדביף.
על כל אלו תוכלו להוסיף ריבת חלפניו, בשר, גוואקמולי ועוד.

רפידוס (צילום: דוד מויאל)
רפידוס (צילום: דוד מויאל)

לא משנה מה תבחרו- הביס נשאר קראנצ'י ועסיסי וממש בשרני לאורך כל הארוחה וזה פשוט כיף לא נורמלי

חכו לא סיימנו לאכול! כי יש כמובן תוספות לצד הביס כגון נאצ'וס, סלט וכמובן צ'יפסים דקיקים מתובלים בכמה סוגי תיבול.
וחכו יש גם קינוח! צ'ורוס קטנטנים ופריכים וקראק פאי ומכונות מיץ כאלו של פעם אבל בטעמים מגניבים בטירוף שאפשר להוסיף להם אלכוהול

טוב אז כמה עולה לנו התענוג?

רפידוס בסיסי עולה 50 שקלים והמושחתים יותר עולים 64 שקלים, תוספות כגון צ'יפס וכד' יעלו 13 שקלים וסה"כ יוצאת לכם מנה של 80 שקלים עם הרבה בשר, גבינות ופחמימות. הטורטיה עצמה גדולה מהרגיל ולכן משביעה מאד.
לא פחות חשוב הכל צבעוני בטירוף, שמח, לא כשר ומספק מענה טעים. תוסיפו לזה את הקונספט הגאוני הקראנצ'י ויש לכם ביס מנצח!

גיבורי ישראל 17, נתניה, מתחם Y center,  אתר פתוחים בכל ימות השבוע 12:00-01:00