109 שקלים לאדם עבור בראנץ’ הם מחיר שאין סיכוי שהיינו משלמים. במחיר הזה אפשר ליהנות מארוחת בוקר זוגית בבתי קפה רבים; המלעיזים אף יאמרו שבמחיר הזה אפשר להכין ארוחת בוקר למשפחה שלמה בבית, ועוד להישאר עם עודף. אבל הביקורות הטובות ואווירת סוף שנה גרמו לנו לרצות להתפנק ולהגיע למסעדת “סילו" בחולון, על שפת האגם המלאכותי והברבורים הוורודים.

שירים של גלי עטרי ושלמה ארצי קיבלו את פנינו. כמה זמן לא שמענו רק מוזיקה עברית בוקעת מהרמקולים לכל אורך הארוחה. הרבה אייטיז, קצת ניינטיז. האווירה נעימה, גם בחלל העגול הלא גדול במיוחד בפנים, גם ברחבה העגולה בחוץ. המלצרים מסתובבים בחולצות הוואי, משקאות אלכוהוליים עדינים על השולחנות, חיוכים נזרקים לאוויר, אווירה של חופש בחו"ל - לא בחולון.

מסעדת ''סילו'' (צילום: אלון צרפתי)
מסעדת ''סילו'' (צילום: אלון צרפתי)

אז אומנם מחיר הבראנץ’ גבוה, אבל ראשית, ילדים משלמים 49 שקלים. שנית, המחיר כולל הכל - גם שני סוגי שתייה וגם קינוח אדיר ממדים. שלישית, תמורת המחיר הזה מקבלים ב"סילו" ארוחה מלאה, עשירה, רבגונית ונדיבה, ששווייה כנראה הרבה יותר מ־109 שקלים לאדם.
למרכז השולחן מוגשים פתיחים - אנחנו ספרנו 11 - שמתמלאים על ידי המלצרים שוב ושוב: סלט קינואה, סלט טונה, סלמון מעושן, מיני גבינות, פלפלים מוחמצים ועוד.

המגוון מספק, ויחד עם סלסילת לחמים מרשימה - חלקם יוצאים חמים וטריים היישר מטאבון המסעדה - זה כשלעצמו עשוי להשביע. ויש עוד: למרכז השולחן מוגשים גם מאפי פילו ממולאים בגבינת פטה, סלט ירקות טרי, והשוס - פשטידת ברוקולי ברוטב רוזה, עדינה וכיפית, מנה שלא אוכלים במסעדות. לצד המנות מוגשים כנהוג שני סוגי משקאות חמים או קרים לבחירתכם, וכאן ניתן גם לשתות אלכוהול עדין על הבוקר - בירה מהחבית, מימוזה, סנגרייה לבנה ומרגריטה קפואה.

על סף שבירת נקודת השובע, מוגשת גם מנת ביצים לבחירתכם. זו יכולה להיות שקשוקה שנאפית בטאבון ועליה פזורה גבינת פטה, אומלט עם צ’וריסוס עגל, מחבת עם ביצי עין ותבשיל שמנת, או מה שמבחינתנו הוא המנה הטובה ביותר כאן - סלט ביצים. לביצים כאן מתווספים גם חרדל דיז’ון ובצל, והכל יושב על בריוש צרוב בחמאה.

שקשוקה במסעדת ה''סילו'' (צילום: אלון צרפתי)
שקשוקה במסעדת ה''סילו'' (צילום: אלון צרפתי)

צריך לראות כדי להתרשם: גובה סלט הביצים הוא פי שלושה מגובה הבריוש, וכל ביס מענג בפני עצמו. לו לא היינו אוכלים כל כך הרבה מאפים מהטאבון בתחילת הארוחה, היינו מזמינים סלט ביצים נוסף. הקינוח הוא עוגת גזר – אבל לא מה שחשבתם. המאפה העגול, בקוטר של צלחת, מעוטר בקצפת, מושקע וגם נראה טעים. “נראה", כי כבר לא יכולנו להכניס שום דבר לפה. 

“סילו", שדרות ירושלים 210, חולון, 03-5733315 (לא כשר).

חדשות האוכל - ניסוי כלים

מסיבות טאפרוור – אולי לא השתתפתם באחת מהן, אבל בטוח נחשפתם אליהן בסדרות טלוויזיה ישנות. והנה יש לטאפרוור גם אתר בעברית, שממנו ניתן להזמין בקלות את המוצרים האמריקאיים. אין עוררין על איכותן של קופסאות הפלסטיק למקפיא של המותג האמריקאי הוותיק. האיטום כל כך עוצמתי ומדויק, שהאוכל נשמר בו בצורה האופטימלית ביותר, והריחות לא נודפים החוצה.

ניסינו את הערכה למקפיא – כמה סוגי כלים בגדלים שונים, וכבר לאחר שבוע הרגשנו שהאוכל נשמר בצורה טובה יותר מהקופסאות שקנינו בשוק. הפלסטיק מסיבי יותר, הסגירה הרמטית יותר, התחושה בטוחה יותר (155 שקלים, להשיג באתר טאפרוור).