מישלן פינת תל אביב | השף גל בן משה נכנס למסעדת פאסטל
אחרי חרושת השמועות, נכנס החודש, השף המוערך גל בן משה שמחזיק במישלן במסעדה שלו בברלין, כשף של מסעדת פאסטל ואל תפריט חדש ומרגש שמציג את היכולות שלו. בן משה מתגורר בברלין עם בת זוגו ושותפתו למסעדה, עבר בעברו במסעדות בלונדון ובשיקגו, מול ים ואורקה בארץ וכרגע יחלק את זמנו בין ברלין לתל אביב.
בין המנות: קלמרי אנדויה טלה, תפוח אדמה, ריג'לה, שמן צ'ילי | 92; אבוקדו ליטל ג'ם פאקוס, לימון פרסי, יוזו, אבן יוגורט | 72; ניוקי פריזאי חומוס ירוק, פטריות, יין צהוב | 92; שרימפס שומר, זיתים, תפוזים, אריסה, שקדים | 178' לוקוס כרישה, ענבי בוסר, חוסרום | 148. כל זה לצד ארוחת טעימות מהשף במחיר 395 שקלים

פופ אפ בירה וטאפאסים של בירת אסטרייה דאם
החל מהחודש ועד חודש אוגוסט, בירת אסטרייה דאם תקיים חגיגות ספרדיות בכל יום שישי בצהריים, בניצוחם של שפים שונים במסעדות נבחרות. השף הראשון שפותח את הפעילות בחודש יוני יהיה השף גיא גמזו שיתארח במסעדת 'אספרנטו-בר הקיץ של מלון קרלטון תל אביב
עם תפריט טאפסים ספרדי במיוחד שנבנה ע"י השף לטובת החגיגות לצד הבירה.
בין המנות:  קייל צ'יצ'רון עם אבקת צ'ילי, ליים וגבינת מנצ'גו, אנשובי פאן קון טומאט, קונפי דג ים מעושן עם איולי זיתים, אבוקדו לימוני ופלפל מעושן, סביצ'ה טוסטדה – דג ים לבן קצוץ, ליים, ממרח אבוקדו ואבקת פלפלים מתוקים, דגים מוטוגנים ועוד
 להזמנות   

פופ אפ אסטריה (צילום: רן בירן)
פופ אפ אסטריה (צילום: רן בירן)

חודש רמת הגולן בקלארו
המסעדה משיקה תפריט המבוסס על יצרנים קטנים, חקלאים, יקבים ומזקקות מרמת הגולן. 
ממבחר של פירות יער, דרך ווסאבי מקומי וגבינות עיזים נדירות ועד נתחי בשר ממרעה חופשי. החל מהתאריך 20.6, למשך חודש שלם, תקדיש מסעדת 'קלארו' של השף רן שמואלי והשף בפועל טל פייגנבאום תפריט שלם על טהרת הגולן עם התמקדות ביצרנים קטנים, מחלבות, חקלאים, מגדלי בקר, מיזמי פודטק מסקרנים וכמובן יקבים ומזקקות.
בין המנות: רוסט וייס ברטן, מוסטרדה דובדבנים, פלפל ירוק ועלים חריפים; וקממבר בעלי גפן עם אפרסקים בגריל ; קובניה על פיתה דרוזית מטוגנת עם שייטל קצוץ בורגול עשבים ודבש ענבים; דג נא עם מנגו בוסרושורש וואסבי  וכמובן קינוחים עם פירות הגולן
רחוב הארבעה 23 פינת דוד אלעזר http://clarotlv.com/

קלארו (צילום: אנטולי מיכאלו)
קלארו (צילום: אנטולי מיכאלו)

Nespresso פותחת את הקיץ עם תערובות בהשראת ברזיל
Nespresso, נערכת לקראת העונה החמה עם חגיגת קפה צוננת במיוחד בהשראה ברזילאית - תערובת לימונענע, כפי שנהוג בברזיל להוסיף לימון לכוס הקפה. התערובת מורכבת מ-100% פולי ערביקה בקלייה מאוזנת, לכוס קפה קרה, מרעננת ועשירה בטעמים.

קיץ ברזילאי בכוס הקפה (צילום: יחצ)
קיץ ברזילאי בכוס הקפה (צילום: יחצ)

חדש // פורטר האוס, מסעדת הבשרים החדשה של חינאווי
חינאווי מתרחבים ופותחים מתחם אוכל ובו מסעדה בשם פורטר האוס בנוף הגליל. על האוכל אחראי דוד אלמקייס (דוד ויוסף), התפריט יתבסס על הבשרים מבית חינאווי המיושנים עד 120 יום. המתחם יכלול חנות יין ואלכוהול, מעדנייה, חדר יישון בשרים וקצבייה.
בין המנות: טרטר ואגיו (79 שקלים), פיקניה על גחלים ( 79 שקלים), מרגז וכרוב צלוי בפחם (68 שקלים), פילה בקר בציר בקר ויין אדום לצד תפוחי אדמה (129 שקלים), המבורגר ואגיו ( 89 שקלים), T BONE טלה על הגריל ( 99 שקלים), אנטריקוט ואגיו 300 גרם ( 210 שקלים), אנטריקוט בלאק אנגוס 300 גרם (139 שקלים) ועוד שלל נתחים על העצם כמו פריים ריב, פורטר האוס, טומהוק ועוד.
 כרגע פתוח רק בשעות הערב בשעות 18:00-23:00. שדרות מעלה יצחק 3, נוף הגליל. 077-5003626. לא כשר

פורטר האוס (צילום: איליה מלינקוב)
פורטר האוס (צילום: איליה מלינקוב)

לא רק ספרים ותרבות | ספרית בית אריאלה מתחדש בבית קפה 
 מתחם בתי המשפט ובית אריאלה הפכו מזמן לרחבה שוקקת מלאת התרחשויות. עכשיו מצטרף גם בית קפה לזירה. על הקמת בית קפה אריאלה אחראים היזמים איציק חנגל ואייל דיין הבאים שניהם מתחום המסעדנות בעיר.
באריאלה יציעו תפריט עשיר של כריכים, מאפים, סלטים ומנות GRAB&GO, כדי שהלקוחות יוכלו להנות מישיבה בכיכר הסמוכה, ברחבת הדק של הקפה או במקום עצמו. מי שנבחר כיועץ הקולינרי של הפרויקט וימשיך ללוות אותו גם אחרי השקת התפריט הוא השף רפי כהן. כהן הוא מאושיות הקולינריה המובילות בישראל בעשורים האחרונים שחוזר לפעול בתחום לאחר היעדרות ארוכה.
שד' שאול המלך 25 | א'-ה' 9:00-21:00 ש' 10:00-21:00 |

בית אריאלה (צילום: סולל פלקיאל)
בית אריאלה (צילום: סולל פלקיאל)

פלאנט איקס בפופ אפ פלורנטין וילג׳
פלאנט איקס פותחים במסורת חדשה שבה יארחו אחת לחודש עסקים קטנים ומקומיים למפגש קהילתי וארוחה בגינת צ׳לנוב (פלורנטין וילג׳). הפעם הראשונה תתקיים ב17.6 ותארח עמדת תכשיטים, פרינטים, קעקועים, ביגוד יד שנייה מבית צ׳לסי ועוד.בנוסף יוגש בבית הקפה ספיישל קציצות סויה בקארי צהוב וברוקולי על אורז בסמטי לצד סלט ירוק. 42 שקלים. וכריך ארטישוק- ארטישוק, בצל מוחמץ, עלי אורוגולה וממרח שעועית לבנה. 19 שקלים.
צ׳לנוב 22 תל אביב יפו https://plantx.co.il/

קארי טבעוני - פלאנט איקס (צילום: יחצ)
קארי טבעוני - פלאנט איקס (צילום: יחצ)

ממיקונוס ועד סנטוריני - סלון יווני חוגג ספיישל מנות יווניות
מסעדת השף גיא פרץ במלון ווסט בתל אביב חוגגת את פתיחת הקיץ עם תפריט מיוחד של מנות מהלוקיישנים היפים ביוון במהלך חודש יוני. בין המנות: קציצות דגים מלסבוס, פאווה מסנטוריני , סשימי אתונה, דורדה ממיקונוס ועוד
סלון יווני, מלון West תל אביב

סלון יווני (צילום: שירן כהן שי)
סלון יווני (צילום: שירן כהן שי)

מסעדת הלופט נפרדת מהמנות האהובות
המסעדה מראשל"צ הוותיקה משיקה תפריט חדש וטעים במיוחד אחרי 21 שנה ועד אז היא חוגגת בחודש של פרידה מהמנות הוותיקות.
בין המנות שיחזרו במהלך חודש יוני: צ'יקן רול, פפרדלה ארטישוק, ניוקי כבדי עוף ועוד
בקר 15, ראשון-לציון

שניה לפני הסוף- לופט (צילום: עידן גור)
שניה לפני הסוף- לופט (צילום: עידן גור)